Gravid iFokus

Gravid

Etikett: allmänt
Läst 16840 ggr
Thermonkey
0

OK att måla naglarna som gravid? =)

Är det okej att måla naglarna som gravid??

[TanatosNyx]
0

jadå :)

Thermonkey
0

Okej vad bra! :) Bäst att vara på den säkra sidan innan man gör nåt =)

[TanatosNyx]
0

vissa undviker det precis som hårfärg, men någon direkt risk skulle jag inte kalla det. inget bm avråder från.

ChristineL
0

Alltså, man gör som man vill som med allt annat :) Finns inget man inte får göra.

Intehärutandär
0

Jadå, jag målar naglarna varje vecka. :-) Finns ju olika märken med, som "stinker" mer eller mindre. Jag använder till 99% Depend, den luktar inte mycket. Och en välgörande nagellacksborttagning som inte stinker aceton.

PogoPedagog
1

Jag skulle nog helst gå ut eller stå under en riktigt bra köksfläkt om jag skulle måla naglarna. Tycker det stinker så hemskt och länge och lösningsmedel är INTE nyttiga för någon, allra minst ett foster.

[WickedAlly]
2

Jag har valt att avstå, inte för att jag tror att det är så jättefarligt men det känns som en sån där grej som jag inte vill chansa med. Man utsätts för så mycket skit i vardagen ändå att man inte behöver spä på ytterligare. Men så är jag skitnojig denna graviditet också, känner knappt igen mig själv.

Men OM jag skulle få för mig att måla ändå så skulle jag göra det ute åtminstone :)

[Thiah]
0

Jag har målat naglarna som gravid. Har nagellack som inte luktar så mycket. Däremot är jag nogrann med att inte måla naglarna och sen direkt hantera Joel. Målar bara om Kristian är hemma.

Thermonkey
0

Tack för alla svar!! :)

Hur är det med att bada i badhus? Typ simma?

[Thiah]
0

Har en kompis som ska ha i april. Hon simmar 2-3 gånger per vecka. Så det går riktigt bra så länge fogarna inte bråksr.

[WickedAlly]
0

Så länge ens vatten inte gått så ska det inte vara någon fara att bada alls, förutsatt att kroppen orkar då :)

[TanatosNyx]
2

#9 Är vanligt med gravidvattengympa om det är svar nog? 😛

[WickedAlly]
0

Det skulle jag vilja gå på, men det ligger mitt på dagen och jag tror inte att de uppskattar att jag tar med Wille direkt. Blir liksom inte så lugnt och kontrollerat då.. :P