När börja eran mage titta fram? :)
Hej! Nyfiken såhär en fredags eftermiddag, när börja eran mage titta fram? Posta gärna bilder och vecka! =)

Jättetidigt! Jag såg det tydligt redan i v 9. Innan syntes det, men om det var mage eller allmän svullnad vet jag inte, större var det iaf.
fick gasmage i v.6 redan, sen såg magen likadan ut typ till ca v.20, bara att tarmarna fick maka på sig när livmodern växte fram, men visuellt såg man ingen skillnad. Är först i vecka 23+ det började bli spännande 😛 bilder finns i mina trådar och magbildstrådarna. 🙂
Ja, kolla magbildstrådarna, fantastiskt vad olika alla ser ut
/Christine
Med de två första skulle jag nog kunnat gömt magen till v16-17. Nu med tredje så var det svårt att dölja från v9. Svällde upp fort då för att sedan återgå till normalt igen. Är väldigt liten just över magen så minsta lilla syns ganska bra.
Surfar på mobilen. I vecka 10 syntes det absolut. Gravidtröjor i M/L var tvungna att användas. Nån vecka innan RUL var äldsta sonen hos tandläkaren, som uttryckte något i stil med att det måste vara skönt att slippa sommarvärmen. För det var väl dags när som helst?
Vecka 16-17 första gången, och nu redan i vecka elva. Fast svullnade upp gjorde jag ju tidigare men det tycker jag inte räknas :)
#8 Nej, att svullna är ju något helt annat. Tyvärr är det väl så, skulle jag tro att många av oss faktiskt svullnar för själva fostret/bebisen är inte så stor. Om man kollar tex på min vecka 14, där det syns att jag är gravid så säger internet så här:
"När du är gravid i vecka 14 är barnet cirka 80-85 millimeter långt, vilket motsvarar storleken på din knytnäve"
Med andra ord så är magen även delvis svullen. Men som sagt, att dölja en graviditet gick inte. Min plan att dölja till efter RUL gick i stöpet rätt tidigt.
#10 precis, det är nog så. Kan ju omöjligt vara bebisen som tar sådan plats. Är i vecka 16 nu och har fått den där riktiga bebiskulan sedan några veckor tillbaka, innan det var jag mycket större. Nu är det litet och hårt, bebisen ska vara runt 11 cm enligt appen och det tycker jag stämmer bra överrens med hur magen ser ut :) Vi skulle också dölja till efter RUL, men i vecka 12 såg jag nästan ut som på din bild från vecka 14. Gick inte så bra för oss heller med andra ord :p