Hur mådde ni i vecka 10?
Ja, som rubriken tyder, hur mådde ni i vecka 10? :)
Konstant hungrig, i övrigt bra och "som vanligt".
Jag studsade på tånaglarna av nervositet då jag hade en hel del småblödningar tom v.8 så jag var inte lugn förrän kubet var gjort.
Jag hade taskig aptit och yrsel, ensidig huvudvärk och ont i magen (hade UVI).
Har för mig att jag mådde relativt som vanligt. Om jag blev väldigt hungrig började jag må illa men det var lätt botat med några Tuc-kex i fickan på jobbet ;)

Bra och hungrig.
Jag är i v.10 nu och har sprängande huvudvärk, illamående och yrsel…konstant!
Jag mådde illa var trött och yrslig då jag reste mig upp.
Mvh. Silverhuldra
Oj, lite olika svar! kul att få höra av olika personer :)
har mått illa konstant sen v 5-6 men har avtagit sen 5 dagar tillbaka och mår illa ibland på kvällarna och kan känna mig febrig. Ibland molande värk i magen och Har sen ett par dagar sen fått ont i ländryggen, typ som vid mens men mycket starkare, kissar oftare än jag gjorde innan och Humörsvägningar!
Hoppas så att illamående avtagit för gott!
Jag verkar tillhöra den gruppen som inte fått ordentligt ont i brösten, bröstvårtorna kan ömma men inget som jag lider för.
Gud vad jag skriver, skönt att få skriva av sig lite :)
Måste tillägga också att jag är hungrig konstant, äter,blir mätt på några sekunder, äter igen osv.. :P
Första graviditeten: Som vanligt, bara extra hungrig
Andra graviditeten: Skit. Mådde konstant illa och var helt utmattad. Jag fick järntabletter i den vevan och då blev jag lite piggare iaf.
/Christine
Oj jag mådde jättedåligt, illamående och trötthet… Kunde inte sova och kunde inte vara vaken, det gick över någon vecka och nu är det tillbaka igen sedan förr förra veckan, inte lika starkt nu men det blir värre för varje dag och nu är jag i v 15!
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
Har börjat spytt på morgonen igen nu, inte varje morgon men typ varannan , hoppas att det verkligen avtar nu för jag är så trött på det :(
Första gången mådde jag som vanligt, hade bara lite illamående som kom och gick. Denna gång har jag kräkts som en gris, har ingen vidare matlust och känner mig ganska ledsen ibland.
Jag mådde skit :/ Ständigt illamående och kräktes varje dag… Ömma bröstvårtor och ont i brösten och molande växtvärk i magen.
Är där nu, å jag mår illa eftermiddag, kväll å tills jag somnat, mår bra på morgonen. Kräks dock inte alls. Sen är jag trött, trött å trött. Lite öm i brösten, men inte så de stör.. . Annars tipp-topp! ;)
// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes
#14 lyllos dig! :) Jag har också ömma bröst, det kommer och går men inget som liksom stör mig, går in i v 11 idag och längtar tills efter v 12 då kanske man äntligen kan andas ut lite :)
Hade/ har ni gått upp nåt i vikt? Jag tycker jag äter så himla mycket men har bara gått ner, då jag hade uppehåll från att må illa så började jag gå upp lite men nu när jag kommit tillbaka i det stadiet så går jag ner i vikt :/
#15 Jag var runt vecka 20 innan jag lyckades gå upp 100g 😉 nu går jag snart in i v.24 och har gått upp 1,5kg. I början gick jag ner flera kg.
#15 då är du 2 dagar före mig :) Jag är på semester i Etiopien nu, så har ingen våg förän om en vecka, jag hoppas att vikten är oförändrad då ja redan har något kilo extra ;)
// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes