Gravid iFokus

Gravid

Etikett: off-topic
Läst 3096 ggr
Nyaopen
0

Avslag eller mens?

Min bebis är nu en månad.. Förlossningen gick bra.. Tog lång tid och fick sy 3 stygn i vaginan/mellangården..och jag har börjat blöda massor igen.. Som världens monstermens. Jag hade nästan slutat blöda helt och hade bara lite gulbruna flytningar. Har haft vaginalt sex en gång men inte mer eftersom det gjorde ont och skavde och kom massa blod efteråt.. Så vi har kört på rumpan dom få gångera vi haft samlag. (Om det har någon betydelse?) Iallafall.. Någon som har en aning om detta är normalt? Är mitt första barn och är orolig.

soundtrack
0

Jag började blöda igen efter några veckor, och jag var säker att det inte var mensen. Enligt min BM var det helt normalt och vanligt att avslaget kommer och går lite.

Nyaopen
0

Låt mig tillägga att det även är färskt blod och lite klumpar och att jag haft magont som ägglossning men kan ju inte vara mens redan??

Nyaopen
0

Så det är normalt att man börjar blöda supermycket? Känns så läskigt bara.. Kom så mycket och plötsligt. Är det någon risk att sexet påverkat?

[WickedAlly]
0

Min bm sa att det kan bli så när skorpan där inne lossnar och att det tar ungefär 4-5 veckor. Om det inte luktar märkligt eller gör ont så hade jag avvaktat och väntat ut det, annars sökt vård.

[Thiah]
0

Jag hade också avslag i perioder och sista gången forsade det rejält i 3 dagar. Var helt löjligt hur mycket bindor det gick åt.

PogoPedagog
0

Jag fick blödnings som kom tillbaka och sedan plötsligt blev en strid flod. Jag fick åka in akut och skrapas och det var inte en roligt upplevelse! Fick otroligt ont eftersom livmoderna fylldes med levrat blod. Jag tycker du ska ringa och höra med vården så det inte är något liknande för dig.

För mig ökade det över några dagar och sen började det droppa snabbt och rinna så då åkte vi in akut.

JeFo
0

Mitt avslag avtog för att sedan komma tillbaka typ 4 ggr. Tog en evighet denna gången… Så tog 14v innan det var över. Hade då haft uppehåll på nästan 7dagar 4ggr. Var helt normalt enligt MVC. Var lukten man skulle ha koll på. Luktar ju lite mysko men det skulle liksom inte bli värre.