Gravid iFokus

Gravid

Etikett: allmänt
Läst 9645 ggr
nakizagg
0

Hjälp med gåta/rebus! Flicka.

Var på ultraljud idag och utan att sköterskan sagt något så såg jag själv att barnet ifråga inte har nån snopp eller kulor. 

Fick sedan bekräftat att sköterskan sa att det troligtvis blir en flicka.

Nu vill jag komma ut med nyheten till alla på min facebook men vill göra en väldigt svår gåta/rebus/ordlek av detta. Nu menar jag att nästan bara genier ska kunna lösa.

Har ni nån rolig idé? Funderade på att skriva flicka på ett språk jag kan lite av som inte finns som google översättning. Men blir nog för enkelt.

ChristineL
0

Vilken kul idé! Jag är dock urkass på sånt där, men tänk också på att det inte är 100% säkert att könet stämmer ;)

nakizagg
0

Nej absolut. Köper inte heller andra färger än gul och grönt trotts att det hade blivit pojk eller tjej. :) Men vill ändå "komma ut" med nyheten så bara de klyftigaste i min vänskara kan lösa det. Självklart skriver jag att de inte får fuska och säga till de andra. :)

[Yllhilda]
2

"Bebis, O bebis. Du bliver ej Strindberg med sin gåspenna, tankfullt stirrande ut i fjärran. Du bliver ej någon Einstein funderande på altet och livets mysterier. Ej heller blir du lik någon av våra förfäder, länge sedan glömda. Nej, ingen. Må du då ta efter mig, mitt anlete och min röst."

Eller var det för poetiskt?

sussa08
2

Fastän Liten I Centrum Kollar Alla

Eller nåt sånt kanske? XD eller det kanske är för uppenbart med sån ordlek…
Andra ord kanske också men det var vad jag kom på atm, hehe!

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

sussa08
0

Nej vad jobbigt nu kan jag inte tänka på annat än att försöka komma på nåt XD Chefen lär bli glad ;P

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Sarah
2

Jag brukar skicka fåniga rebusar till min kille, med hjälp av emojierna(?) på telefonen. Figurer och +- bokstäver. Dessutom ofta på lite svengelska. En enkel kan vara (Paj)-P, (blad/ löv), (jordgubbe)-rdgubbe. Då blir det Aj löv Jo.

nakizagg
8
Theres
1

It's a girl ^^

golf.ifokus.se