Gravid iFokus

Gravid

Etikettbarnlängtan
Läst 16065 ggr
[TanatosNyx]
0

TanatosNyx #2

Den förra tråden blev visst välfylld, så här kommer fortsättningen! 😃

[Thiah]
0

Sätter en tass =)

RoxannaS
0

Haha smörkål lät inge gott *skrattar så tårarna sprutar*

Har själv inte hittat något speciellt som jag är mer besatt av :3

Men jag lär lova att pizzasallad aldrig varit så gott som nu 😃

Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Theres
1

Jag har precis ätit pizzabuffé till lunch och jag är så otroligt frestad att gå till McDonald's och köpa pommes till efterrätt. Tror jag kan räkna det som cravings :) Men tror jag ska gå och köpa choklad istället. *nackdelen-med-att-jobba-i-ett-köpcenter*

golf.ifokus.se

soundtrack
1

Kål!? Hur kan man ha cravings på kål!? :P jag hade inga cravings (förutom avokado i 2 veckor o början), lite besviken på det faktiskt ;)

[TanatosNyx]
1

#2 Smörstekt kål är vansinnigt gott, jag lovar 🤪 Luktar himmelskt också! 😂 Har hört en hel del som får ett gott öga till just pizzasallad 🙂

Theres
1

Mmm… Geisha, Daim och Coca Cola. Mycket bättre än kål ;)

golf.ifokus.se

[TanatosNyx]
0

allergi allergi och vill inte ha koffein (hasselnöt, mandel) .. men gott som fan är det! 🤤

tjoopa
0

Jag önskar jag kunde äta utan att vilja spy… 🤮😭 Har varit sjukskriven i snart en månad pga graviditetsillamående 😕 Mår illa konstant, det enda som håller mig ifrån att bo inne på toa är medicin och det "hjälper" bara lite. Tar typ bort "udden" av illamåendet så jag får behålla det jag äter åtminstone 🤦‍♂️ Har dock fått nya tabletter (Legregan comp eller hur det nu stavas) som jag började med idag. Känns lite bättre just nu men det kanske är en bra dag eller önsketänkande 😛 Vill helst inte äta medicin alls då jag är rädd att det ska påverka bebis men utan dem klarar jag mig inte 😕

fridaas
0

Citron har varit min cravings med båda barnen och fetaost med chokladsås på med dotter, och nej det är inte gott!

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

[TanatosNyx]
0

Lergigan brukar vara det som krävs för rejält gravidillamående, ät dem tryggt du, det är mååånga som får dem utskriven 👍

Själv önskar jag nästan att jag hade mer symptom just nu 🤪 mår oförskämt bra! Ömma bröst och lite molvärk som kommer och går.

tjoopa
0

#10 Ja dem tabletterna känns mycket bättre än Postafen som jag blev satt på först 🙂 Hoppas att dem ska hjälpa så jag kan börja "leva" igen 😂 Att ständigt vara illamående är ingen hit! Men bortsett från det har jag faktiskt fått må oförskämt bra 🙂 Har precis som dig ömma bröst (som håller på att växa ur ännu en bh!?!) och lite värk/dragande i livmodern. Har haft tur och sluppit blödningar helt och huvudvärk/migrän hade jag en eller två gånger i typ v5. Så jag håller tummarna för resterande ca 30 veckor 😃

[TanatosNyx]
0

Åh, en till migränis! mitt har också börjat bli bättre nu, förra veckan var asjobbig med känningar större delen av dagarna!

Du får se ditt illamående som ett prima kvitto på att allt är som det ska 😃

[TanatosNyx]
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tror testet har fått vad det tål 🤪 (det "svaga" strecket är kontrollstrecket 😃) OBS ej morgonurin!

Kanske jag skulle skänka bort mina kvarvarande tester i stället för att slösa dem 🤪 iaf när v12 är passerat. 😃 ville mest se hur starkt det kan bli hehe. Nyfiken i en strut! Denna gång kom strecket fram inom 5 sekunder, tidigare fick jag vänta en bra stund. (anvisningarna säger 5-10 min).

RoxannaS
0

#8 Ingen fara med tabletter. Hellre det och att du får i dig vad du behöver. Jag hamnade in på dropp 3 ggr. Ena gången hade jag inte ätit alls på 3 dagar… Kom inte igång själv alls. Hade lergigan komp (de med koffein i) och mådde jag redan illa kräktes jag efter att ha tagit en sån. Så jag fick en starkare tablett som heter ondansetron. Som jag har ätit sen vecka 16, är nu i vecka 31 (32 imorgon) och äter dem ännu för att jag annars mår illa som en gris. =)

#13 Åh vad härligt det måste kännas! :D

tjoopa
1

#12 Haha ja tyvärr 😛 Migrän slipper man ju gärna… Vet dock att morsan sa att för både henne och mormor så blev migränen mycket bättre efter att dem fått barn så jag håller tummarna att samma gäller mig! 😃

#13 Haha ja snart hoppar strecket ut! 😂

#14 Ja, känner lite så jag också. Bättre att jag får äta än att bli inlagd. Känner en som är i samma ålder som mig som fick läggas in ett par ggr per månad då hon bara spydde 😕

Så jag ska inte klaga egentligen då jag inte ens kräks utan "bara" mår illa. Jag har bara ätit Legigan Comp i en dag men mår bättre än vad jag gjorde på Postafen. Hoppas det håller i sig så jag kanske kan återgå till jobbet och resten av världen snart 🙂

fridaas
0

Ang lergigancomp så hade jag tagit det försiktigt med dem, åt dem när jag väntade dottern och hon är född med cystor på ena njuren, då stod det i bipacken att tabletterna kunde ge fosterskador, det gör det inte längre. Men jag vrålvägrade lergigancomp denna graviditeten då jag inte ville riskera att gå igenom samma procedur en gång till med.

[Nelley]
0

Följer😃

[TanatosNyx]
1

Idag är det min och sambons årsdag, passade på att gå ut med plusset till närmaste vänskapskretsen. 😃 Precis varenda jäkel har reagerat likadant denna gång "oj, det gick fort!!! gör ni inget annat om dagarna?" Erm, vad svarar man på det? 😐 "ursäkta, men det tog sig direkt igen?" 😐 Folk tycker säkert de är roliga, men man blir lite stött… Hormoner kanske, men va fan… Har lust att vråla att vi fan inte fick ha sex på hela jävla sommaren pga missfallet, och nu tog det sig  på första försöket så nu vågar vi inte chansa då jag blöder så lätt. 😡 Bah! 

Vilket jävla inlägg 😂 klart man är glad att tillhöra den gruppen som plussar av att bara typ tänka tanken, men va fasen… Jag vill inte behöva ha SKULDKÄNSLOR för att vi är fertila och har haft en jävla tur! 😮

RoxannaS
0

Folk är bara avundsjuka! Det är bara bra att vissa kan ha tur med sig i alla fall. 🌺

[TanatosNyx]
1

Tack 🌺

Jag tycker på ett vis att det är jobbigt att det går så lätt för oss att plussa, man hör ju hela tiden om hur folk kämpar för sina plus och frustrationen för dem ger i sin tur mig dåligt samvete 😟 jag är absolut inte van vid att något alls flyter på lätt så jag får skuldkänslor haha. Jag vet det låter knäppt men jag känner verkligen med de som får jobba i åratal för att få sin efterlängtade bebis. Jag menar, jag hann knappt ens få bebislängtan innan jag plussade 😮

Sen är det klart att jag fattar att folk glädjs med oss, och att det inte är något jag ska ta åt mig av när andra tycker det är jobbigt med de som plussar direkt, jag menar jag hade säkert (garanterat) tyckt att det vore skitjobbigt att behöva kämpa länge för ett plus. Men att ta in det såpass att samvetet ger sig när hormonerna fladdrar som en speedad iller med kristallsjukan är väl en annan femma.

Theres
0

Jag tillhör ju dem som plussar jättelätt också. (Med tanke på 7 graviditeter på 2 år). Men det betyder ju inte att man har det lätt för det :)

golf.ifokus.se

[TanatosNyx]
0

#21 Nej det är sant, ett plus är ju "bara" ett plus då det inte säger något om hur man drabbas av eventuella missfall, men samtidigt, utan plus blir det inga barn hur man än vrider och vänder på det 😛

[Nelley]
0

#22 Jo om man inte testar sej… då får man inget plus fast ändå ett barn, hihi.😃

[TanatosNyx]
0

Meh hahaha, jag tänkte samma dumma tanke när jag skrev 😃 bah!

[TanatosNyx]
0

Ok, nu är det kissrally 2.0! hade en liten lugn period men igår drog det igång igen, och det börjar ju spåra ur kan jag tycka! Ju mer jag kissar desto törstigare blir jag, och ju mer jag dricker desto mer behöver jag ju självklart kissa! 😟 alltså normalt sett kissar jag 2-3 gånger om dagen, nu gör jag detsamma på en halvtimme…

tjoopa
0

Jag tycker nätterna är ett enda långt kiss-maraton 😂 Måste kissa hela hela tiden… Dessutom mår jag mest illa nattetid så direkt jag vaknar blir det typ en toarunda, och så pustar och stånkar och stönar jag medans jag sitter och kissar haha 🤪 Det är såååå synd om mig på nätterna 😛

[TanatosNyx]
0

Haha ja nätterna är helt klart i en klass för sig! Har fått för mig att kotten växtspurtar på nätterna, känns ju som om hormonerna leker hela havet stormar iaf!

[TanatosNyx]
0

Åh hu! Nu måste jag gnälla! Gud vad det sliter och drar där nere! 😮

[TanatosNyx]
0

Ont, ont, ont, mest i ryggen dock och i fogarna. Suttit som en krokryggad kratta hela dagen vid datorn, smart värre. 😟 Smärtan är rätt lik missfallssmärtan innan det drog igång ordentligt, men nu har jag inte ens minsta spår av nån blödning och symptomen är kvar, så är väl bara att hoppas på det bästa..

[TanatosNyx]
0

Vilade en stund på sängen och kunde konstatera 1 - mina mjukisbyxor får ligga i garderobeen resten av graviditeten, den linningen är inte så snäll mot magen. 2 - det är ligamentsmärtor upptäckte jag när jag vände mig från rygg till sidan i ett lagom ograciöst halvskutt och tyckte att hela innanmätet höll på att gå sönder. Det var liksom bekräftelsen jag behövde för att bli lugn igen 🙂

RoxannaS
0

Skrämmande det där med alla konstiga krämpor man kan få. Jag vet vad du menar. var själv in för magsmärta igen i måndags. Då var det pga vätska i magsäcken som jag inte får bort…

[TanatosNyx]
0

Vätska i magsäcken? ligger det kvar magsyra hela tiden alltså? 😮 AJ! Fick du omeprazol eller något för att dämpa koncentrationen på syran?

RoxannaS
0

#32 Japp. Vet inte vad för vätska hon syfta på. Men något är det iaf… Har haft omeprazol sen vecka 13 typ. Men fick starkare såna nu. Så får vi se om de hjälper. Har väl hjälp lite iaf. Tror jag. Men jag har så ont överallt så jag känner inte vad som gör ont / vart de gör ont. Har säkert haft en hel del förvärkar också som jag inte heller känt av pga all annan värk. 😐

[TanatosNyx]
0

Huvva! Skickar ett gäng styrkande tröstekramar 🌺

tjoopa
0

Har också börjat känna av lite foglossning, främst kvällstid :/ Himla problematiskt bara att ta sig från liggande till sittande utan massa ojjande… Grabbarna fattar inte vad dem slipper alltså… ;)

[TanatosNyx]
0

Jag fasar för att vara höggravid med tanke på foglossning, urk!

Idag har det varit lugnt här, stränar och drar om jag rör mig för snabbt, men annars märker jag inte mycket. Småömma bröst bara. Det verkar verkligen gå i vågor dessa "växtspurtar" som jag kallar det.

[TanatosNyx]
0

Det sa bara *POFF* finnar precis fulla hakan! 😮 hahahahah! Jag som inte ens hade finnar som tonåring 😃

[Thiah]
0

Åh gud jag avskydde finnarna, hade knappt några som tonåring. Men mina försvann helt efter kanske 4 månader och sen hade jag superfin hy i ansiktet. Däremot fick jag lättare finnar på kroppen.

soundtrack
0

Jag fick massor av finnar på ryggen och på bröstet under dom första 3-4 månaderna. Har nog fortfarande typ ärr efter dom på ryggen :/

RoxannaS
0

Hihi mitt största skönhets problem är fjunet som täcker hela min mage *asgarvar*

[TanatosNyx]
2

och ihop med finnarna börjar typ skäggstubb kika fram 😮 har noppat ihärdigt med pincetten så hakan är ilsket rödsvullen som en mosig tomat snart haha 😂 "det är åldern som kommer och tar dig" kläckte sambon… Respons på det blev dagstidningen i pannan på honom.

[TanatosNyx]
1

Sa nån svullna tarmar? Den schyssta fuskbulan hänger i 🤪

[TanatosNyx]
0

Idag kom illamåendet och hälsade på. Kom helt tvärt från ingenstans 🤦‍♂️ läste i en annan gravidtråd att en mådde illa och vips så satt jag själv och hulkade 😟 sympatiillamående? 😂

JeFo
0

Ja usch för finnarna! Hade inga som ung men som gravid i massor. Mån 2-4 sen försvann det. Kusinen har listat ut varje gång jag varit gravid för att jag blivit så ful. Pannan var värst!

tjoopa
0

Finnar - check! Svullna tarmar - check! Gråter för minsta lilla -check! Spytt som en gris hela natten/morgonen/dagen - check…. Vilket sätt att fira att vi idag passerade v11 och gick in i v12 ;) Tur att man får en sån underbar skatt i slutändan :P Hoppas dock innerligt att det är magsjuka som spökar och inte att illamåendet har blivit värre för om jag ska spy så här häftigt kommer jag att grina ögonen ur mig… :'(

[TanatosNyx]
0

#45 Huga, stackare! Men grattis till v.12! Måste vara skönt att snart få gå in i 13 och lägga orosveckorna bakom sig!

tjoopa
0

#46 Ja idag har jag grinat massor och tyckt såååå synd om mig själv :/ Hoppas det bara är något tillfälligt så jag kan njuta lite av graviditeten. För annars känns v40 så långt borta… Ser verkligen framemot nästa vecka då vi "gjort bort" de första 12 veckorna, känns lite tryggare :) Har ännu inte riktigt börjat känna efter allt för mycket, så mycket kan ju ännu hända…

[TanatosNyx]
0

och idag kom första blödningen…. 2 dagar tidigare än i förra graviditeten. Muntert värre…….

[TanatosNyx]
1

Ultraljudet såg iaf bra ut, så vi får väl hålla tummarna.

Theres
0

Kanske var den andra grejen som inte var en tvilling som var något annat som kom ut? :)

golf.ifokus.se

[TanatosNyx]
0

Ja jag tror det, den verkar inte finnas kvar där inne. Den satt en "fingerbredd" ner i högra delen av hinnsäcken. Syns bara en liten mörkare sosa (blodkärl?) som går där.

[TanatosNyx]
0

Har ringat in där den satt. I måndags var den stor som en ärta på skärmen, irl mått har jag ingen aning om. Den var lika svart som hinnsäcken.

RoxannaS
0

Åh vad läskigt. Hoppas de går vägen nu iaf. <3

[TanatosNyx]
0

Ja det hela satte ordentlig snurr på mina nerver! 😮 är ju hiskeligt svajigt här i humöret nuförtiden. Men jag blev konstigt nog inte ledsen när jag märkte att jag blödde, tvärtom blev jag asförbannad (i flera timmar) 🤦‍♂️ och helt tvärsäker var jag på att få se "en döing" där inne, typ så som det såg ut när förra fostret var död. (Hur nu det skulle gå till när jag inte är lika långt gången än). Tack och lov fick vi en fantastik läkare denna gång också, som kom oss till mötes redan i korridoren och sken som en sol, så det puttra humöret sopade jag snabbt under mattan och sen försvann det helt. Han tyckte vi skulle göra processen kort och spara pratet till efter ultraljudet, så jag fick besked väldigt snabbt. Efteråt undrade han vad mer han kunde hjälpa oss med mer än goda nyheter, väldigt gulligt av honom att bry sig så 🌺 men tyvärr är det ju bara att åka hem och vänta.

tjoopa
0

Vi håller tummarna för att allt ska gå väl den här gången för er 💕

[TanatosNyx]
0

Jobbig natt med smärta och kramper. Inga symptom kvar, väntar bara på att det ska blöda ut…

youandyou
0

åk in ? :O

[TanatosNyx]
0

De kan inte göra något mer för mig i nuläget. Tyvärr är det så när man får missfall, att vården inte kan göra annat än att se så att allt ser bra ut innan man blöder ut det. (dvs utesluta komplikationer som utomkveds, druvbörd mm som kan ge farliga störtblödningar). Skulle jag däremot få problem att få ut allt kan jag få vidare hjälp, men jag är inte där än. Mitt förra missfall tog 2 veckor på sig, så jag räknar med att även det här kan ta tid. Sen kan ju mirakel ske, det kan vara nån liten tvilling jag blöder ut eller vad katten som helst, men jag är inte optimistik i nuläget eftersom det börjar väldigt likt förra missfallet, nästan på dagen lika långt gången.

nilma
0

#56 Nej! Jag hoppas innerligt att det är ett falskt alarm :/

//Malin

Sajtvärd på Scrapbooking.ifokus.se

[TanatosNyx]
0

Jag växlar mellan hopp och uppgivenhet just nu. Har fått tillbaka symptom och blöder inte just nu, men det gör ont till och från. Med vetskapen om att jag gick såhär i 2 veckor förra gången så är ju inte hoppet på topp. Helst skulle man ju vilja campa en ultraljudsapparat och se hur det går hehe, samtidigt vill jag inte göra fler VUL eftersom jag befarar det värsta. Tack och lov slipper vi se avstannade hjärtslag eftersom vi inte sett hjärtslag alls denna gång. Det var väl det som var jobbigast förra gången - se stillheten där inne. Jag behövde dock få se det för att stilla oron den gången, så det är inget jag ångrar.

bohan85
0

Håller alla tummar för dig TanatosNyx, läser alltid din tråd först när jag loggar in på iFokus men detta var ju inte det jag ville läsa :/

Skickar en styrkekram!

[TanatosNyx]
0

Tack 🌺

Har inte blött en enda droppe till, men så fort jag är uppe och rör på mig får jag de typiska kramp-smärtorna fram vid blygdbenet 😕 så har parkerat rumpan i soffan och hoppas att jag inte åker på ett MA i stället.

[TanatosNyx]
1

Nu har jag suttit vid datorn i en timme iallafall utan att få en tillstymmelse till kramp. Har dessutom fått tillbaka lite symptom, så det finns en strimma hopp än.

Josephiine90
0

Håller tummarna och hoppas med hela mitt hjärta att det inte är något som är knasigt! <3 Kramar!

[TanatosNyx]
0

En lugn natt och inget mera blod, pjuh! Inte ens toabesöken har lett till blödningar. Har däremot haft lite växtvärk så jag fortsätter att hålla mig på sofflocket och hoppas på det bästa. 1 vecka kvar till ultraljud.

RoxannaS
0

Åh jag hoppas verkligen det går vägen. De får inte bli ett till mf nu! :'( Håller tummar och tår och tänker mycket på er.

[TanatosNyx]
0

Har lite växtvärk idag, och ett jävulskt illamående så jag är mer positiv idag. 🙂 tackar högre makter att jag inte behöver laktulos just nu, för den hade jag garanterat spytt som en gris av!

[TanatosNyx]
0

Men gud, kan man må såhär illa utan att ha magsjuka haha 😮 hjääälp! 😃 FÅr nog snart ringa och be om piller mot det här om det inte vänder, annars kommer jag hädanefter att uppdatera från toan 🤪

tjoopa
0

#68 Så skönt att läsa att det känns bättre! Har suttit på nålar här hemma och bara hoppats att det inte ska vara ett mf 💖 Och angående "magsjukan", min helg har också varit hemsk - spytt som en gris! 😣 Trodde verkligen att jag åkt på något men börjar så smått inse att mitt illamående helt enkelt verkar ha ökat ett par (hindra) snäpp… Mässar för mig själv "bara någon vecka till" 😆 Har hört att illamåendet kan bli värre innan det går över så jag hoppas på det 😉

[TanatosNyx]
1

Turen håller i sig, denna dag har också flytit på utan komplikationer. Börjar undra om småblödandet förra gången hade nånting alls med missfallet att göra. Blödningen tog ju fart på allvar några dagar innan själva missfallet, men de blödningarna jag hade dessförinnan kanske beror på att det växer snabbt där inne? Jag ÄR ju väldigt lättblödd trots allt. Jag kanske letar efter halmstrån, men då får det vara så. Just nu känner jag mer hopp än oro. 🙂

Kände faktiskt för en promenad i det fina höstvädret, men jag beslutade ändå att ligga lågt ett tag till, och ärligt med det här illamåendet så vill jag inte chansa för mycket! 😂

[TanatosNyx]
0

Ujujuj, det måste leva och frodas som satan där inne, fy helvete vad "sjuk" jag är haha 🤦‍♂️ känner mig magsjuk! Jag levde länge i tron att jag minsann inte tillhörde skaran som inte fick gravidillamående! jag har liksom fortfarande lite svårt att ta till mig att det faktiskt händer 🤪 jävla knäpp man är i bland…

Men det är bara att tacka och ta emot. Världens bästa "magsjuka"? 😃

RoxannaS
0

Haha välkommen till den illamående graviditeten då 😃

Jag har mått illa ständigt från vecka 8. Är nu i vecka 31+6 (32) och mår fortfarande lika illa utan tabletter. Så var inte rädd att be om tabletter! Du får troligtvis lergigan eller lergigan comp till att börja med (alternativt dem där "åksjuketabletterna" som man köper receptfritt. Men funkar inte någon av dem, så be om ondansetron. Dem är kanon! Men glöm då inte att ha typ forlax eller något att "smörja upp" tarmarna med för jäklar vad förstoppad man blir av dem annars! 😃

tjoopa
2

Ja, ska man ha magsjuka är helt klart "gravid-magsjuka" den bästa 😉 Då får man ju något för besväret i slutändan 😁

[TanatosNyx]
0

#72 Lugnt, jag har ju laktulos redan 🙂 Än går det utan piller, men börjar jag spy så då jävlar ringer jag direkt 🤪

Theres
0

På tal om piller mot illamående. Kan man äta prostafen? Ska ju åka till spanien på fredag och när jag var 15 så blev jag fruktansvärt dålig av en flygresa, fast jag aldrig hade blivit det förut. Inte åksjuk, men tryckkänslig, så jag blev likblek i ansiktet och kallsvettig med huvudvärk, sen när vi hade landat osv så fick jag springa på toan på flygplatsen och spy. Så sen dess åker jag inte flygplan utan prostafen, seaband och tryckutjämnande öronproppar. Hade allt det i våras (var i vecka 6-7 då), men mådde lite illa i Spanien tills jag tog av seabanden (sånna man har runt handleden), så på hemvägen klarade jag mig med bara prostafen och öronproppar. Men står att man ska rådgöra med läkare innan man tar dem när man är gravid? Fast jag tycker jag läst om folk som använder de mot gravidillamående?

golf.ifokus.se

[TanatosNyx]
0

ja postafen är typ det man börjar med att prova innan man får lergigan 🙂

Theres
0

Dåså :) Tror jag har några tabletter kvar så jag klarar mig :)

golf.ifokus.se

[JeanetteK]
0

Har nu suttit och läst hela tråden och inser att jag inte andats på ett bra tag. 🙂Jag håller tummarna för att allt ska gå bra. Jag känner väl igen dina symtom och för mig gick det bra. Men jag vet hur jobbig oron är. ❤️🤗

tjoopa
0

#75 Jag åt Postafen i ett par veckor innan jag fick utskrivet Legregan Comp. Så du kan visst äta dem :)

[TanatosNyx]
0

#78 Tack 🌺 Just nu känns det helt okej, men tanken på måndag och vad vi ska få se på ultraljudet gör att det svindlar rätt ordentligt. Då kommer jag att vara 7+3, så läkarna har sagt att vi ska se hjärtslag då. Det är liksom inga om och men, eftersom min graviditet följt utvecklingen precis hittills. Läskigt!

RoxannaS
0

Det bara måste gå bra nu

[TanatosNyx]
0

Tänkte meddela att jag fortfarande lever, men jag ligger knockad på soffan och sover dagarna i ända nu 😴 inga (obehagliga) smärtor eller blödningar, bara växtvärk och ligamentsmärtor då och då. Illamåendet håller i sig och tuttarna är det dynamitvarning på. Har börjat vakna av både illamående och tuttvärk om nätterna haha 🤪 Så det känns lovande det här!

[JeanetteK]
1

Skönt att höra! Håller tummarna. Ja brösten lever sitt eget liv, det minns jag! 

Jag kommer ihåg när sonen var född och vi var kvar på sjukhuset. Maken åkte iväg för att jobba några timmar och kom tillbaka. Under tiden hade mjölken satt igång och brösten var helt gigantiska, jättevarma och mjölken rann. Maken tvärstannade i dörren och bara stirrade  och stammade "men, men, men vad har hänt?". 😂

RoxannaS
0

#82 Hihi sköna plågor när man vet vad dem jobbar på :D har dock inte haft problem med tuttarna själv hittills. Mer än mjölkläckage från vecka 22 typ *dör av skratt* #83 haha det måste ha varit en synd att skratta åt länge sen :D

[TanatosNyx]
0

#83 Hahaha 😃

#84 Skönt att slippa! 🙂

I natt har jag vaknat tusen gånger för allt och inget. Vissa vändor har jag haft växtvärk från helvetet, och vet ni vad som syns på väg upp bakom blygdbenet nu? 😃 Japp nu anar man den riktiga magen så smått, och inte bara min enorma gas-mage 😃 men det dröjer innan den blir synlig ordentligt antar jag. Men nu är jag säker på att det inte är ett MA som ligger och luras! Eller ja, livmodern kan ju växa ändå i och för sig, men nu är vi positiva här!

tjoopa
0

Jag har de 2 senaste dygnen haft en ordentlig molvärk i "underredet" 😑 Det och så har min vänstra höft beslutat sig för att den vill inte vara med längre. Just nu känner jag mig mest trasig… Vill ju få njuta av bebis i magen… Positivt är iallafall att det verkligen har börjat synas, tror folk runt omkring har börjat ana att det finns något där inne 😉 Har sagt det till släkten men har ännu inte börjat "sprida ut det" på allvar bland vänner och bekanta. Men jag tror att vissa redan anar det.

[TanatosNyx]
0

Växtvärk växtvärk växtvärk! Pjuh! och illamåendet gör att jag inte får i mig laktulosen så är så gott som generalförstoppad också, vilket såklart gör ont.

Nu upp och iväg i ett helt annat ärende - ska till optikern och ta reda på om jag är stenblind eller inte 🤪 hahaha! Jag har oooonda aningar kan jag säga.

RoxannaS
0

Åh, förstoppning är inte alls roligt!
Passa på att köpa mikrolax ifall det blir stopp. Små tuber med någon gegga man för in i stjärten, då släpper det snabbt! Dem har varit min räddning kan jag lova 🙂

[TanatosNyx]
0

#88 Mnjae, jag har någon form av tarmsjukdom så jag får nog käka dom där tuberna om dom ska ha effekt 😃 det blir stopp hela vägen nämligen, inte bara i ändtarmen.

Synundersökningen blev ju ungefär som väntat, halvblind 🤪

Niini
0

#89 Men.. jag fick veta att man inte bör göra synundersökning/skaffa glasögon eller liknande när man är gravid eller ammar för det kan påverka synen.
Jag skaffade iofs ändå linser o nu har jag fått byta till svagare på ena ögat ;)

RoxannaS
0

#89 Åh, men då kanske du ska be om hjälp hos en läkare? Det är inte bra att gå med förstoppning :(

[TanatosNyx]
0

#90 Stämmer bra, risken är att synen försämras under graviditeten, men jag valde att göra undersökningen ändå då jag är så tidigt gravid = inte så mycket hormoner i omlopp än. Jag vill inte vänta till maj på att få köra bil t.ex. 🤪 

#91 Bara illamåendet släpper så funkar laktulosen jättebra, tog tjuren vid hornen idag och det gick faktiskt ner, men hu nackhåren reser sig vid blotta tanken 🤐 i morgon blir det nog värre 😂

RoxannaS
0

Haha smakar det illa? :P

[TanatosNyx]
0

#93 Tänk dig en kemisk sockerlösning så söt att tungan krullar sig, med en hemsk kemikalieeftersmak. En stor seg sirapsklunk ska ner! 🤢

RoxannaS
0

#94 Åh fy! Skulle nog prova forlax då, den smakar inte så mycket alls, och luktar typ grapefrukt eller nått. Inte söt eller sur eller något. Väldigt neutral, jag har väldigt svårt för drickbara saker när de gäller "Medicin" osv. Men den funkar kanon :)

[TanatosNyx]
0

Jag har forlax på recept, men när läkaren fick veta att jag är gravid fick jag laktulos i stället. Fick inte hämta ut forlax då "det inte är tillräckligt prövat", men läkaren underströk också att det i princip inte fanns något som ens kunda skada fostret, men h*n ville vara på den säkra sidan. 🤔

[TanatosNyx]
1

Funderar på att hoppa med i magbilder-trådarna, även om det är tidigt än 😃

RoxannaS
0

Vad konstigt… O.o 

jag fick dem iaf. :3 Har haft dem sen vecka 13. Inga problem alls.

[TanatosNyx]
0

I morgon kl 9 är det dags för VUL. Nu har jag alla nerver på utsidan kan jag lugnt påstå. 🥵

[TanatosNyx]
0

Fy fan för dessa hormoner! Kan inte tygla humör och tankar för 5 öre. Ångest på nivå jag skallrar snart ut tänderna av frossan. Gråter som hej kom och hjälp mig och vaggar runt så jag blir rent trött på mig själv. Måtte jag somna av utmattning snart.. blöh!

[Thiah]
0

#99 lycka till! Hoppas du kunnat sova lite i alla fall.

[TanatosNyx]
0

Tillbakaflyttad en vecka, men det har vuxit som tusan och det var rejäla hjärtslag. 7mm är kraken. Jag vet inte hurpass jag tror på ett 7mm foster i 6+2? Visst vi är inte 7+3 som förväntat, men nånstans där emellan låter väl rimligt? 4-5mm är väl v 6+ ?

[JeanetteK]
0

#102 Åh, det är så härligt verkligt och påtagligt när man hör hjärtslagen. Stort grattis! 🌺

[TanatosNyx]
0

Tack! 🌺

[TanatosNyx]
0

http://www.baby2see.com/development/ultrasound_sonogram/im/6w4d_fetalpole.jpg

Såhär såg det ut förra gången då det var dött, och det är daterat 6+4 (självklart inte mitt döda foster på bild! bara jämförelsebild), så jag köper inte att jag är 6+2 idag, men det är väl egentligen inget att haka upp sig på.. jag stressar i onödan antagligen, men jag blev en smula upprörd efter all stress 🤪

[Thiah]
0

#105 jag ser inget på den länken. 

Tycker det är lite konstigt att de redan nu sätter dig tillbaka en vecka. Är väl först efter RUL de håller på  med sånt då foster är så olika innan dess. 

Försökte hitta bild på Joel i vecka 7. Vi var på ultra den veckan men jag hittar det inte. Varken det eller den i v.9 och jag minns inte alls hur stor han var då. Minns bara hur bilden ser ut i v.9.

[TanatosNyx]
0

Har googlat mig blå nu och det står olika överallt 🤦‍♂️ så jag får ha is i magen så får vi se längre fram. Ska ju göra KUB så då lär de väl se iaf. Huvudsaken är att det växer så det knakar, hjärtat prickar fint och jag ligger inom normala tidsramar så allt ser bra ut. Upp till 10 dagar sa läkaren att det är normalt att diffa, då det är tiden som det kan ta för ägget att fästa. Jag räknar ju från dagen jag hade ägglossning, så klart det kan ha tagit några dager extra innan det fäste. Men 8 av 10 dagar…. Mjaaaa…

ChristineL
0

Enligt min app är ett foster 4-5 mm vid v.7 och 14-20 mm vid vecka 8 så det kan nog stämma, men det är nog också väldigt svårt att se och mäta ordentligt så tidigt tror jag. Men som du säger, huvudsaken är att det växer och att hjärtat fortsätter slå :)

[TanatosNyx]
0

http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php/topic/143991508-tabell-over-crl-mal-i-den-tidlige-graviditeten/ enligt denna är jag i 6+5 idag, och de flesta tabeller jag hittar säger ungefär samma. Det låter mer riktigt. Sen läste jag på niomånader.se att upp till 21% diff på fostrets storlek mot förväntad vecka är normalt, så äh, tålamod.. 😟

RoxannaS
0

Haka inte upp dig på vecka. Se framåt. När du gör kub/rul får du mer "exakta" veckor/bf datum att gå efter. Skönt att se att bebis lever där inne nu i alla fall 🙂🌺

[TanatosNyx]
0

#108 Har samma app, men undrar i mitt stilla sinne hur de tänkte där, jag menar det är ett rejält glapp mellan 4-5mm och 14-20 mm 🤪

[TanatosNyx]
0

#110 Jag försöker låta bli hehe, men perfektionisten aka kontrollfreaket i mig vill inte riktigt lugna ner sig.. 😇 Jag kan ju ändå inte påverka nåt eller göra annat än vänta ändå.. men bah 😟 dock tänker jag att det vore lite väl att hitta en typ 14mm bebis idag eftersom den inte ens syntes för drygt en vecka sen 🤪 den har ju faktiskt så sett blivit "skitstor" 😃

RoxannaS
0

#112 Kan tänka mig att dem växer vääääldigt fort till en början, för att växa lite långsammare för att dra iväg utav f*n igen 🙂 (stämde då här iaf)

[TanatosNyx]
0

La ihop bilderna brevid varandra. För att få en skalenlig uppfattning så är hinnsäcken till vänster 14,3mm och CRL på embryot 7mm till höger, så höger är mer inzoomad. Men när vi zoomade in den till vänster så gick det inte att se något iaf.

Till vänster taget 27/9, till höger idag 6/10

[TanatosNyx]
0

#113 Ja de växer i intervaller 👍

ChristineL
0

Dom växer med 1 mm/dag under en period, och haka inte upp dig på det nu! På RUL är det vanligt att man blir flyttat upp till två veckor fram eller bak, helt normalt :)

[TanatosNyx]
0

Jo jag vet 🙂

ChristineL
0

och du kommer ändå inte kunna kontrollera när lillskrutten vill komma ut sen ;)

[TanatosNyx]
0

Haha nej det vet jag 😃

bohan85
0

Kan bidra lite med mått.

Jag gjorde ett ultraljud på jobbet idag,  enligt SM är jag 10+3 och min kollega uppskattade till 11+4 enligt CRL men som sagt svårt att få exakta mått nu sa hon.

Det jag skulle komma till att måttet iaf var att bebisen mätte 4,8 cm.

[TanatosNyx]
0

Nu är jag igång med grubblandet igen… Alltså jag gjorde ju VUL i 4+3, endligt dagens datum så skulle alltså min graviditet synas redan 3+3 på VUL? Sorry att jag tjatar, men jag kan inte släppa det här verkar det som..

[Thiah]
0

#121 jag förstår att du grubblar, hade jag också gjort.

[TanatosNyx]
0

Måste bara gnälla lite: AJJJ SATAN vad ont det gör att nysa!!! Aaaah! 😮

RoxannaS
0

#123 Haha been there! Det är ligamenten som stramar har jag fått lära mig 😃

[TanatosNyx]
0

Nu kommer jag med en riktigt tråkig uppdatering: lång dag med många tårar, dubbelvikt av smärta, tårar och envis blödning som inte avtar. Ringde sjukvårdsrådgivningen som skickade mig till vårdcentralen som konstaterade att jag inte har UVI. Well. Bra start. Just nu har jag inte mer att säga om saken , ville bara skriva av mig lite kort. Jag har FÖRJÄVLIGT ont, kroppsligt som själsligt. Jag kan bli frånvarande ett tag härifrån, isåfall vet ni varför. Då gick det inte bra.

[JeanetteK]
0

❤️🤗🌺

Erika89
0

KRAM!! Håller tummar och tår för att det är något annat!!!

Josephiine90
0

ååååh hoppas det inte är något allvarligt! ;/

tjoopa
0

😢💕

[TanatosNyx]
0

Natten har gått bra. Bara bruna spottings nu. Ringde gyn och pratade med dem över läget. De vill avvakta med ultraljud eftersom jag redan gjort några och de vill skydda fostret men blir det värre så var det bara att ringa så kollar dem.

Däremot fick jag en bra förklaring på mitt lilla foster, hon sa "jamen, det har börjat röra på sig nu, det låg säkert och kurade ihop sig så måtten blev skeva. Nästa gång kanske det sträcker på sig så tror man att det vuxit som en raket där inne. Det är hopplöst att mäta dom små rackarna".

Så nu tar vi en timma i taget här och håller andan.

Erika89
0

#130 Skönt att natten gått bra. Hoppas verkligen att det fortsätter så <3

RoxannaS
0

Åh men sluta :( Nu måste det ju ändå få gå vägen :( 🌺

tjoopa
0

Vi håller verkligen tummarna för att liten bara skräms och att det går bra nu 💕

[TanatosNyx]
0

Nya kramper, färsk blödning, och precis när jag trodde att nu jävlar rinner det - så har det slutat igen? Jag blir knäpp.

Det man ska ha i bakhuvudet är att det är ungefärlig mensperiod, så det kan vara genombrottsblödning jag har.

Smärtan jag har nu är som kraftig mensvärk och ibland krampkänsla i livmodern. När jag hade missfall var det ja svårt att beskriva, men det var som om hela bäckenet brann. Kunde varken sitta eller ligga eller stå still när det var som värst. Extrema kramper också så jag typ vek mig dubbel av smärtan, och dit är det ännu långt.

Blä fy farao för denna oro! 😕

Theres
0

Men sluta, vi blir ju oroliga :( Håller tummar och tår att det bara är någon annan slags blödning.

golf.ifokus.se

[TanatosNyx]
0

läget oförändrat, fortsatta spottings. Har gråtit hysteriskt hela kvällen, känns väldigt tröstlöst just nu. Mycket känslor kring det gamla missfallet revs upp nu.

exitingsvillemo
0

Håller alla tummar och tår för er och ert lilla frö!! 🤗❤️

[TanatosNyx]
1

Tack för allt stöd hörrni 🌺 ni är fantastiska.

Idag bjuder vi på glada nyheter: smärtfri och blödningsfri sen i går kväll. 👍

RoxannaS
0

Hoppas allt är bra med bebis :( 🌺

[TanatosNyx]
1

Ny smärta, ny blödning, ett varv på akuten: 12mm, fina hjärtslag (och tydligen en väldigt fin tydlig navelsträng) 🙂 blödningen är ett mysterium, men det är inget missfall på g iaf.

[TanatosNyx]
10

❤️

ChristineL
0

Men jösses vilka turer du ska få stå ut med! Vad skönt att få läsa (och se!) att det är ett litet liv där inne.

[TanatosNyx]
0

Jotack! Idag kom spänningshuvudvärken och stressmagen som ett brev på posten, urk! Inte så konstigt då jag äntligen fick slappna av igår efter all jävla oro. Fick cyklokapron mot blödningarna.

[JeanetteK]
0

Underbara nyheter! Hoppas du kan få det lite lugnt ett tag också. ❤️🤗

[TanatosNyx]
2

Ja nu är jag lugn på allvar. Läkarna menar på att fostret är såpass stort nu, och eftersom att man ser att navelsträngen funkar så fint redan nu så är missfallsrisken snudd på obefintlig. Klart det kan hända, men det är högst osannolikt. Dom orden var balsam för mammahjärtat igår kan jag ju säga!

Idag mår jag som en punkterad ballong! Jösses… Det är först nu jag inser hur extremt jag måste ha stressat över det här. Men jag är glad att jag bet ihop några dagar så att men verkligen kunde se att det hänt något mellan ultraljuden.

Nu ställer vi in siktet på KUB/RUL 👍 och dom förbaskade blödningarna kan ta sig i dalen… Har fortfarande lite missfärgade flytningar men nu kan det kvitta.

[WickedAlly]
0

Åh, så glad jag blir av att läsa att allt ser fint ut trots allt :))

[Thiah]
0

Yey!!

JeFo
0

Åh vad skönt att de kunde lugna dig med att allt såg bra ut och att risken var liten 😀

RoxannaS
0

Åh vad underbart med lite bra nyheter 🌺❤️ Tråkigt dock med blödningarna och att dem inte gick att svara på varför. Men skönt att liten verkar må bra där inne. KRAM på dig. 🙂🌺

[TanatosNyx]
0

Tack och kram på er allihopa, ni är ett underbart stöd. Så skönt att kunna skriva av sig utan att bli kallad hispig och fjompig 🌺 (det är så jag känner mig).

Idag har allt varit som "vanligt" med molvärk, trötthet, illamående mm. Tyvärr även muskelvärk, spänningshuvudvärk och total likblekhet och urkass mage - stressen som släppt? mycket troligt. Känner mig riktigt sjuk, fast utan feber. Just blekheten är väl lite väl dock, sambon frågade just om jag hade sett ett spöke 😐

tjoopa
0

Åh så skönt att läsa 💖 Och vilket fint litet gryn på bilden, längtar sååå tills vi får se vårat 😙

RoxannaS
0

Kan väl vara en kombo av att stressen släppt, och illamåendet/dålig mage som du är likblek. Försök ta det lugnt och vila. Så blir det nog bättre :)

fridaas
0

Va skönt att allt ser bra ut, busig bebis du får! Likblekheten kan säkert bero på allt som varit, stress, illamående och blödningarna.

[TanatosNyx]
0

#153 Haha ja, ni skulle sett sista ultraljudet, alltså att försöka måtta den där var inte lätt! Första mätningen blev ett antal mm mindre, 4 försök + dubbelcheck för att ens få till den där bilden. Men gynläkaren var van och tog det med ro 😛

När jag berättade för mor min så kraxade hon som en jädra olyckskråka att den där bråkstaken mååååste bara bli en tjej 🤪 eh, heheh… hoppas hon inte jämför med nån 😇

Likblekheten gick över med vila och mat i magen. Efter en stund kände jag mig febrig men nu är det bättre igen. Jag har en tendens att bli rent fysiskt sjuk om jag stressar för hårt för länge.

RoxannaS
0

Hihi jaså du 😇 låter som du kanske kände dig lite träffad där *fnissar*

[TanatosNyx]
0

Men va nudå, hade skrivit ett svar här men det är borta 😟

#155 Neeeejdå iiiinte alls 😇

Nåja jag skrev iaf att det går bra nu, inga mer blödningar och mår överlag bra. Illamåendet blir bättre och bättre nu, och har hittat lite aptit! Tyvärr gav det extrema magplågor som följd, ush! I natt var jag inte kaxig efter ett par rejäla skrovmål under kvällen.

RoxannaS
0

Får äta försiktigt. Lite men ofta 🙂

[TanatosNyx]
0

ush ja! och ingen mera broccoli och blomkål på ett tag.. Mördande magplågegaser huuuuua

[TanatosNyx]
0

Nu har jag kommit igång riktigt ordentligt med maten och magen är bättre igen 🙂 känner mig piggare än på länge, så när som på att jag har fått en hel del migränkänningar på senaste, öööörk!!! mest synpåverkan, lätt förvirring och "pottig i huvudet".

[TanatosNyx]
4

Ojojoj vad tiden går!!! Enligt sista mensen så går jag in i v10 i morgon, och enligt VUL så gick jag in i v9 igår! det sa bara swooosh! 😮 Hurra 😃

RoxannaS
0

Gud vad härligt! Första veckorna gick jäkligt fort. 🙂Byter också vecka på onsdagar ^^

exitingsvillemo
0

själv tycker jag tiden kryper fram, kan vi inte få passera vecka 12 snart!!!

[TanatosNyx]
1

#162 Känner igen det där! Har levt i någon slags snigelbubbla fram tills nu, då poletten liksom trillade ner lite att ojdå, tiden går ju faktiskt framåt 😃 då kom liksom allt på samma gång i stället.

[TanatosNyx]
1

Alltså, ibland blir man arg va… och ibland blir man vansinnig… sen finns det dom där dagarna då man bara vill gå upp i atomer, implodera.. whatever! Idag är en såndär dag, med råge!

*  Avslag på gastroskopin - ombokade tiden och fick i stället för en ny tid ett snäsigt brev om att jag inte var i behov av någon gastro så jag fick ingen ny tid. Därefter kommer en räkning på 300:- för UTEBLIVET BESÖK.

* Avslag på att få komma till allergiutredning. Mina besvär bedöms inte som allvarliga. Fick diagnos på gråbo PER BREV utan att ens ha fått TRÄFFA och prata med läkarjäveln som nu alltså har bestämt att såhär är läget. FINE. Tack vad jävla hjälpsamt. Det står även att läkaren gjort bedömning utifrån mina journaler. En bit in i brevet står det ändå att jag kan äta flertalet av sakerna jag INTE TÅL. Vad i ***!? Till saken hör att jag knappt kan äta NÅNTING just nu pga att mina allergier löper amok. Alltså det är panik och tårar varje gång mat ska bestämmas. Jag ska inte behöva ha det såhär? Eller? Fan fan fan.

* Fått en samlingsfaktura på 900:- (jag har bara 250:- kvar till frikort) och så står det så snällt att om man kommer upp i frikort så är det upp till mig att jaga varje enskilt ställe som har en summa i denna samlingsfaktura och se till att de makulerar fakturorna!? ÖÖÖÖH, sen när blev jag heltidsanställd i telefonluren? Det är banne mig inte mitt jobb… Jag har 14 dagar på mig, och det är fredag eftermiddag idag, så måste vänta till på måndag innan jag ens har en chans att börja ringa runt… 

Alltså… Andas… Jag har gått runt i flera timmar redan och varit tokförbannad över det här, och lyckas verkligen inte släppa skiten tills på måndag.. Tvärtom blir jag bara argare och argare… 😡

[TanatosNyx]
0

Nu har illamåendet hittat tillbaka igen, urk 😛 har inte saknat eländet!

I övrigt mår jag bättre och bättre för varje dag som går. Inga konstiga krämpor eller symptom. Däremot får jag akta mitt humör, får sammandragningar så fort jag blir upprörd - vilket jag blir extremt lätt pga alla hormoner 😮😇

[TanatosNyx]
0

Vecka 10 idag enligt senaste VUL 🥳

Måste få bukt med mitt illamående snart, vågen går neråt så jag snart ligger på undervikt 😕 äter bara frukost + middag och något litet på kvällen.

[TanatosNyx]
2

Hej cravings! Pizzasallad och inlagd gurka 🤪 Mmm!

[TanatosNyx]
0

Försökte ringa och boka KUB idag, men till min förargelse kom jag inte fram till antenatalmott. på hela dagen trots telefoncamping! 😟 typiskt! Får försöka igen i morgon. En vecka kvar till "riktiga" inskrivningen på MVC 😃 äntligen får vi tillbaka "vår" BM!

hellomissduh
0

Har läst båda dina trådar med spänning! Jag är ungefär lika långt i graviditeten som dig ^^ så det är kul att följa 🙂

Men nu har det vart tyst några dagar, hur går det? 😛

[TanatosNyx]
0

#169 Vad kul att vi blir fler runt samma tid i graviditeten! 🙂

Här går det bra, känner inte av så mycket över huvud taget. Hunger, huvudvärk och humörsvängningar bara. Lite molvärk som kommer och går, och så foglossningen som jag redan lyckats få påhälsning utav. 😟

KUB kunde inte bokas före 11+0 så ska ringa igen nästa vecka och boka. Ser fram emot att få kolla läget då jag inte känner nåt speciellt 🙂

hellomissduh
0

#170  Jaa, det är lite roligt att följa andra som är runt samma tid, vad de andra har för symtom eller inte 😛

Jag är bara så otroligt hungrig och kissenödig hela tiden! Lite molvärk här med. Andra besvär har jag lyckats slippa 😃

När jag var på mitt första besök så nämnde hon inte KUB alls. Hade gärna velat få info om alternativ å så. Om man kanske ska kolla upp det privat eller hur man nu gör.

Hon bokade in mitt RUL väldigt sent också. v20? (19+1)

[TanatosNyx]
1

RUL gör man mellan v 18 och 20 så det är helt normalt. 🙂

KUB är väldigt blandad kompott huruvida man får eller inte får göra det. I vissa landsting är alla välkomna, andra måste man vara över 34 för att få göra det. Du får fråga din BM vad som gäller. Sedan ska man även vara införstådd med vad ett KUB innebär, och man bör tänka på hur man tänker kring ett dåligt besked. Tyvärr ser många på KUB som ett tillfälle att säga hej till bebis före RUL.

exitingsvillemo
0

#172 tyvärr??

hellomissduh
0

Okejokej 🙂

Jag ska dit nästa vecka så ska fråga bm då! Jag vill göra det av den enkla anledningen att jag vill ha ett friskt barn, kan låta egoistisk men jag skulle inte kunna ta hand om ett barn med någon kromosomförändring eller annat "fel".. Så jag vill inte bara säga hej till bebis 🙂

[TanatosNyx]
1

#173 Ja alltså utan en tanke på att man gör det i diagnostiskt syfte. Annars kan man ju göra vanligt VUL/UL 👍 Det lät kanske lite fel. Klart det är supermysigt att kika på bebis, men det är ju inte riktigt det som är skälet med KUB (men det är en trevlig bonus).

Nu ska jag stoppa nånting i magen så hjärnkontoret startar igen innan jag kläcker fler grodor 😃

[TanatosNyx]
0

#174 Då ska du absolut höra dig för om KUB.

Mitt val föll på att vi har en del kromosom-spöken i släkten. Lång historia, men vi får kort sagt barn som ser precis ut som om de har downs, men de är friska! Men något orsakar ju utseendet, så vi brukar få lite extra checkups utan problem i släkten.

bohan85
0

Jag gjorde KUB provat enbart med anledning att jag ville se att bebisen inte har någon ökad risk för att ha kromosomfel (de som kan riskbedömas på KUB). Vi fick jättelåg risk 1/20000 men bebisen kan ju fortfarande vare den 1 på 20000…

hellomissduh
0

#176 Asså vi har inget sånt i släkten vad jag vet, men man kan ju inte vara säker. Och så oönskat som ett sånt barn är så vill jag hellre veta tidigt för att kunna ta bort det.

exitingsvillemo
0

Jag har inte bestämt mig för ett KUB, här blir man inte erbjuden före 35. 

Se bebis kommer jag få göra ändå förhoppningsvis ganska snart, då med ett vanligt VUL.

#175 jag bara funderade hur du menade, om det kanske är så att de som gör det "tar tider" för någon annan, eller så =) 

Jag kan ju tycka, att om man iaf gör ett tidigt VUL/UL bara för att man vill se bäbis, så kan man ju lika gärna ta ett KUB och slå två flugor =) 
Äta är bra för gravidhjärnan, helst hela tiden… =P

[TanatosNyx]
0

#179 Jaha nejnejnej 🙂 är man ingen riskpatient så får man alltid KUB "i mån av tid" som dom säger. Om det mot förmodan skulle vara knökat här om en vecka så får jag stå tillbaka, så ta några tider gör man absolut inte. (varken rent faktiskt eller min åsikt.) Jag tycker alla som vill ska få göra KUB, Helt enkelt för att det måste vara gräsligt att få veta först på RUL om bebisen t.ex. är så svårt sjuk att den inte har en chans att överleva (eller för all del upptäcker ett MA etc. Då gör man väl hellre abort tidigt.

[TanatosNyx]
0

Det jag menade med "tyvärr" är de stackare som tror att KUB är just bara en titt på bebis, men sen får ett dåligt besked "smällt rakt i fejjan", det blir så fel då. Det var ungefär något sådant min hungriga hjärna tyckte att aaaaalla skulle förstå 🤪

exitingsvillemo
0

#181 Hahaha… Ja, väljer man att samlas, flera gravida brudar med gravidhjärnor, så får man väl räkna med att det blir missuppfattningar, det var säkert min hjärna som inte fattade riktigt 🤦‍♂️😂

ChristineL
0

Här får man inte göra kub alls inom landstinget om man inte fyllt 35 dagen för sista mensen. Jag ska göra steg 1 idag privat. 1900:- fattigare kommer jag bli, eller 2200:- om det skulle vara två.

fridaas
0

Här blir alla erbjudna Kub, vi gjorde det för att se så inte Noel hade samma problem med sin ena njure som hans syster hade, vilket han inte hade som tur var. Med Alwa gjorde jag aldrig kub även om möjligheten fanns, men va i Norge då. Däremot fick jag göra fostervattensprov pga hennes njure, hemsk upplevelse, speciellt när man är så nålrädd som jag är!

soundtrack
0

Här får alla göra kub. Vill man inte göra hela testet så får man ändå göra ul:et, vi behövde inte bestämma oss förrän ul:et var klart om vi ville att dom skulle räkna ut risken.

Theres
0

Här får alla göra KUB också :)

golf.ifokus.se

[TanatosNyx]
1

Inskriven! 😃 RUL bokat och hela kittet. Blir i början av januari, 5e om jag minns rätt i huvudet. Om jag nu lyckas boka KUB så kommer dom inte att flytta mig vid RUL, utan det blir tiden enligt KUB jag kommer att räknas efter.

Sen är jag tydligen en medicinsk sensation och dagens kackel-ämne då jag fortfarande har ett stigande HB. Det borde ha sjunkit nu! Dagens HB låg på 145 😮 lab spådde att jag inte kommer att behöva järn under hela graviditeten. Dom hade aldrig sett något liknande. 🤔 har någon av er haft stigande HB under graviditeten?

[WickedAlly]
0

Jag hade 140 på inskrivningen, och i vecka 34 hade jag 144. Sen slutade hon kolla.

Vad låg ditt ferritinvärde på? :)

[TanatosNyx]
0

Fick ej veta ferritinvärdet. Bara HB och socker, samt blodtryck. Blodtrycket var 110/65 och sockret 5,3 (ej fastat) 🙂

[WickedAlly]
0

Kollade de inte ferritin på inskrivningen heller? 

Härligt att ha så fina siffror, jag kände mig alltid lite stolt när jag gick från bm :)

vevve89
0

Jag behövde inte ta järn första graviditeten. Då va det kanonbra. Andra fick jag äta tabletter.

[TanatosNyx]
0

Huga, ibland undrar man ju varför man googlar.. Högt blodvärde var inte alls så bra som jag trodde när man är gravid. Gränsvärdet ligger på 146, sen är risken att barnet dör i magen till följd av blodpropp då blodet är för tjockt 😕 Detta gäller dock efter vecka 20. Blir till att byta bort vitaminerna med järn i mot rena folsyretabletter. Fan då, ska man inte få vara glad för nånting den här graviditeten? 😕

http://www.niomanader.se/blodvardet-hb/

[TanatosNyx]
0

#190 Nej jag var ju på inskrivningen nu. Dom kollade säkert men jag frågade inte och de nämnde det inte. 🙂

[WickedAlly]
0

#192/193 Hm, det sa aldrig min bm något om :o 
Oj, missade det :) 

Det kanske inte är vanligt att man får reda på det, min bm var lite förvånad över mitt resultat så det kanske var därför hon nämnde det bara.

[TanatosNyx]
0

Står i länken att det är vanligt att BMs inte har hunnit tagit del utav det här, och därför fortfarande rekommenderar järn på rutin t.ex. (jag blev själv ordinerad niferex from v20, vilket jag alltså inte kommer att ta utan att ha fått kolla att det behövs. Jag kör på labs linje som sa att jag nog inte kommer behöva järn alls) Tänkte även printa ut det jag läste och ta med till BM och prata om det hela. Ska dit om 2 veckor igen, mest för att vi gillar att ha snackis-stunder och BM hade tider över.

[WickedAlly]
0

Tvivlar på att du kommer behöva det alls, ska nog mycket till att järnvärdet störtdyker väl? 

Jag åt aldrig några tabletter och du ligger ju ungefär som jag gjorde :)

[TanatosNyx]
0

Ja jag kör som sagt på vad de inne på lab sa, att jag kommer klara mig utan 🙂 sen tänker jag inte oroa mig ännu, eftersom det är först efter v20 det där gäller. *Envis*

[WickedAlly]
0

Gör du helt säkert rätt i :)

Nej, hade det varit någon stor fara så tror jag att man hade uppmärksammat detta mycket mer tidigare. Det väljer jag att tro i alla fall.

[TanatosNyx]
0

#198 ja jag känner att det funkar inte att se spöken i varje hörn 🤪 man blir ju knäpp av allt som går att oroa sig för.

[WickedAlly]
0

Precis så jag känner. Hade aldrig vågat få barn ens om jag tillät mig själv att oroa mig för precis allting.

[TanatosNyx]
0

haha nej ush fy fan, jag tror människan hade dött ut för länge sen om vi visste om alla risker vi utsätter oss för stup i kvarten 🤪

tjoopa
0

Jag hade också jättehögt järnvärde,  153 om jag inte minns helt tokigt. Både mamma och pappa har tydligen höga värden och sånt går ofta i arv :) Tror BM kommer att kolla värdet nu den 25/11 då vi ska dit nästa gång. Får väl höra då om värdet fortfarande är högt, men jag misstänker att jag inte kommer att äta något järntillskott alls denna graviditeten :)

fridaas
0

Mitt hb ökade i början också, från 158 till 164, men efter v. 30 sjönk det som en gråsten till 120, snacka om chock för kroppen.

[TanatosNyx]
0

Tack för att ni delar med er, som vanligt är ni guld och jag är genast lugnare 🙂

På tal om annat så pratade vi om influensavaccinet (nu får jag inte ta det ändå men det visste ju inte BM) men här rekommenderas vaccinet efter RUL, så för min del är det inte aktuellt ens 🙂 tänkte dela med mig då jag läst lite här och där att vissa grubblar över hur de ska göra. (På vårdcentralen hänger en lapp att de rekommenderar de som är i trimester 2+3, så enligt den lappen skulle jag vaccinera mig).

RoxannaS
0

I början hade jag 134. Sen sjönk de nånstans runt vecka 20 ner till 106. Nu i vecka 38 ligger det på 122 så de kan svaja som tusan. :3

[TanatosNyx]
1

#205 Omväxling förnöjer? 😃

Tjoho, idag har jag bokat KUB, om prick en vecka fick jag tid, alltså 12+0

[TanatosNyx]
4

DET SPRATTLAR I MAGEN när jag dricker något kallt! Jag svär, det är inte tarmrörelser, någon är förbannad där inne 😮 guuuud vad läskigt det känns!

Påminner om när man lyfter en akvariefisk i en håv och kupar handen under så fisken pirrar i handen. Så himla svagt, men jag känner det.

Theres
0

Fasen vad kul :D

golf.ifokus.se

[TanatosNyx]
0

Jag vet ärligt inte vad jag tycker haha, skitläskigt men häftigt! Visst är jag superglad om det nu är filur där inne som jag känner, men jag har hamnat i någon halvkris där jag småsurar över att "behöva vara gravid", jag saknar min kropp och känner mig lite vilsen helt enkelt. Men visst är det mysigt samtidigt! Jag behöver nog bara tid på mig att vänja mig. 😛

tjoopa
0

Härligt 😃 Jag tror att jag känt bebDet den senaste veckan men så tänker jag efter en stund "nä det var säkert en förrymd fis" 😛 Börjar dock bli mer säker på att det faktiskt är bebis som lever rövare. Längtar tills sambon kan se och känna ❤️

#209 Jag hade en period för ca en månad sen när jag kände mig lite less på att vara gravid. Men det händer ju så mycket med alla hormoner så jag tror det är en rätt normal "fas" att gå igenom 🙂

[TanatosNyx]
0

#210 Härligt :) ja jag vet, jag är jäätehormonpåverkad just nu, så jag försöker att ta dagarna som de kommer. Jag vill ju egentligen, men det är läskigt och nytt! Som sambon så klokt sa igår "du har ju varit van med din kropp i 26 år, och nu hips vips förändras allt i raketfart, du har ju faktiskt en liten människa där inne, klart det känns läskigt och ovant".

tjoopa
1

#211 Klok sambo 👍 Men det är ju så, man är van vid kroppen och så förändras den massor + en hormonpåslag som heter duga! Klart man kan bli lite skeptisk ibland 😂 Hade en jobbig period när jag kräktes massor och mådde piss, började undra vad jag gett mig in på och om jag skull orka resterande månader. Turligt nog gick det över efter ett tag och jag har börjat njuta mer av det. Har börjat inse att det går så fort, snart halvvägs och man får världens bästa belöning efteråt❤️

[TanatosNyx]
0

Ja jag inser mer och mer för varje dag hur lyckligt lottad jag är som får ett så fint stöd av sambon 🙂

[TanatosNyx]
0

Idag har jag tagit mod till mig och köpt mig lite mammabyxor - guuud vilken befrielse! Så dum jag varit som plågat mig med vanliga byxor bara för att det knappt syns 😛  Hurra hurra! (jag lessnade efter att ha fått gå med byxorna nedanför rumpan(annars åker de upp i fram och klämmer) 2 dar i rad med en vilt fnissande sambo här hemma)

RoxannaS
0

#214 Köpte mammabyxor jätte tidigt också, man tyckte ju så synd om stackaren där inne som hamna i kläm ( de var i alla fall vad de kändes som O.o)

tjoopa
0

Jag har levt i H&Ms mammaleggings sedan v9 typ 😛 Så sjuuukt sköna när man mår illa och inte tål kläm. Brukar dock vika ner mina under magen så resåren inte klämmer när jag mår illa eller har ätit, ser lite flummigt ut 😂 Kan varmt rekommendera dem om du inte redan testat.

[TanatosNyx]
0

Visst är det HM jag har shoppat loss på, både leggings och ett par jeans (när man vill gå ut) 😃 

I natt har vi kikat på mike tyson!!! 😮😂 fick såna där överjävliga magplågor igen så jag hade inget val än att bli inskjutsad till akuten fasten jag vet att bebbe mår bra. Sambon lät sig inte övertygas utan hotade med ambulans. Men fick äntligen remiss till en medicinspecialist som kanske peppar peppar ta i trä utreder magen på mig! För nu satte denna gynläkare en stoooooor OK-stämpel i rumpan på bebbe 😃 dessutom verkar jag vara längre gången trots allt! (vad var det jag sa!!!)

Men huj jädrar i min lilla låda vilket liv i luckan det är där inne 😂 jag skrattade så jag tjöt när stackaren skulle försöka undersöka den där studsbollen! Men vi fick se en perfekt liten rackare med fint hjärta, bägge hjärnventriklarna var utvecklade, 10 fingrar + 10 tår och perfekt skallform. Bara stört omöjlig att mäta 🤪 ett stycke smått ihopkrupen bebis måttades till 11+5 (var egentligen natten mellan 11+2 och 3), och då såg vi tydligt att den inte var utsträckt, men det gick liksom bara inte, den hade inte tid för sånt pjosk 😃

[TanatosNyx]
0

Jag har börjat kaskadspy utan förvarning 😮 inget illamående what so ever.. plötsligt bara vänder det i magen, hinner knappt flytta mig från saker! 😮

tjoopa
0

#218 Visst är det hemskt när det kommer utan förvarning… Stod i köket och fixade frukost förra veckan, mitt i en mening bara kände jag hur det vred om i magen! Tur att jag hade hinken mindre än 2 meter bort… Sambon blev så chockad att han nästan ramlade av stolen haha. Det kommer verkligen helt utan förvarning :(

[TanatosNyx]
0

#219 Ja fy fan haha! Brr! Skiten fortsätter hålla i sig också.

I natt hade jag en sån där berömd jättestörd helt skruvad gravid-dröm! En redig mardröm, men så oeralistisk att jag skrattade när jag vaknade. Jag drömde att min livmoder började växa som en pelare upp ur magen och över huvudet på mindre än en timme!!! 😂 och det var ett helvete att ringa ambulansen och få dom att fatta allvaret, dom trodde mig ju inte 🤪 det slutade med att jag tappade greppet om den så den böjdes ner ut från magen och sprack så jag dog 😮 ja jävlar ja… 😂

tjoopa
0

#220 Åh shit vilken dröm 😮

[TanatosNyx]
0

#221 Haha ja verkligen!

I morgon är det dags för KUB! Kommer äntligen att bli mer noggrant undersökt hur långt gången jag är. Är ganska säker på att bli framflyttad, med tanke på att ihopkurad bråkbebis visade 11+5 i fredags 😃 (skulle vara 11+2)

ForestSpirit
0

Haha, jag hade en helskruvad dröm när jag var gravid.. Jag skulle göra ul, och det gjordes genom naveln med en spruta. Kan nämna att jag har fobi när det petas i min navel så det var en obehaglig dröm. 😟

[TanatosNyx]
0

Åh huuu då! Det lät inge vidare :p

[TanatosNyx]
1

Tillbakaflyttad till början, det stämmer precis enligt mensen! 😃 Beräknad 21a maj. KUB var kanonfint, alla värden på topp, och min lilla apa står på huvudet!!! 2 timmar (inklusive lunchbreak för läkaren) tog KUBet pga att nåååågon ville promt stå på skallen hur mycket jag än hoppade runt och skakade på magen. 😂

[TanatosNyx]
2

Suga på tummen med röven i vädret var också en bra sysselsättning när vi tröttnade på att stå på huvudet och balansera.

[TanatosNyx]
2

Äntligen gick det att mäta! 🤪

Theres
0

Grattis. Vad.skönt att allt är.bra.:)

golf.ifokus.se

[JeanetteK]
0

Men så härligt! Så otroligt mysigt att få se dina ultraljudsbilder. ❤️Tack!

[TanatosNyx]
0

ja så skönt att den lille gynnaren växte i kapp 😃

tjoopa
0

Härligt 👍 Våran lilla "karate kid" stod också på huvudet sist vi kikade, sprattlade som en tok så det var svårt att gå igenom och kolla så allt såg bra ut.

[TanatosNyx]
0

#231 Hehehe 😃

I want to belive
0

Shit vilken resa du har fått so far ! Man vart lite tårögd när man såg dom senaste bilderna :') , så skönt för dig att det går så bra nu med bebis ! Själv är man inne i v. 36+1 och är såå klar med detta nu , tycker min kropp o hjärna iaf , kinder ägget mitt vill säkert gå över tiden i värmen, skulle inte förvåna mig ! Haha :)

I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truthMåne

[TanatosNyx]
1

Ja man känner sig lite omruskad milt sagt 🤪 men oj vad jag kände mig präktigt nöjd när jag blev framflyttad igen 😃 dock noterade sambon att hmm, vi blev från början bakflyttad 8 dagar, men nu framflyttad 9 dagar 🥳 någon har växt ikapp med råge! 😃 Ska bli riktigt spännande att höra hur det går för dig också, hoppas du får en riktigt fin förlossningsupplevelse! 🌺

RoxannaS
0

Vad härliga nyheter! Dog lite av skratt åt dina kommentarer från ultraljudet *asgarvar*

[TanatosNyx]
0

Vaaar kan bebis vara idag? 😛

[Thiah]
0

Haha va sött.

[TanatosNyx]
2

Den kröp iväg när jag petade på den 😮 HAHAHAH! 😂 årets mest surrealistiska känsla..

tjoopa
1

Haha jag har precis tvärt om 😃 Typ hela bebis till höger, ser alldeles sned ut ju 😛

[TanatosNyx]
0

Fy fan vilket dygn! 3 vändor på akuten med totalstrejkande pissblåsa! Fy fan vad jag har haft ont, och varit paniknödig trots att det har varit generalstopp! Får nu antibiotika trots att inga odlingar visar UVI. Lillskrutt mår som väntat bra, fick en snabbtitt då de kollade så min tapp var opåverkad då jag hade smärtsamma sammandragningar.

Nu hoppas vi att antibiotikan hjälper! Blä! Det var riktigt otäckt att inte kunna kissa trots att man var så nödig att det simmade gula ubåtar framför ögonen!

[TanatosNyx]
1

Visst sjutton var det UVI, antibiotikan hjälper fint, kan kissa normalt igen. Har sovit min första natt utan kissrally på toan! Helt sjukt, 2 ggr har jag bara varit uppe i natt, och det beror på att jag dricker massor när jag tar antibiotikan var 8:e timme. Jag har typ ingen smärta i magen alls längre? 😮 Hur länge har jag haft den här UVI:n egentligen… Något säger mig att den har hängt i sen missfallet iaf. Knepigt att det inte gått upp i njurarna.

I övrigt säger jag tjoho, v.15 idag! 🥳

exitingsvillemo
0

#241 vad skönt att du mår bättre, UVI är aldrig roligt. Drick mycket C-vitamin, det brukar hjälpa mig att hålla UVI borta när det var som värst för mig. Och var noga med att kissa ordentligt när du känner dig nödig, samt efter sex. Det är viktigt att blåsan töms ordentligt =)

Hoppas du får må bra nu.

Vi byter vecka samma dag =) Går in i vecka 12 idag =)

tjoopa
0

Usch så jobbigt med UVI :( Jag var och lämnade ett urinprov nu i veckan och det visade ingenting. Har dock fortfarande ont där urinblåsan sitter, typ krampar och gör ont om jag har "full" blåsa och medan jag kissar :/ Har börjat få ont bak på ryggen också så jag hoppas verkligen att det inte är en osynlig UVI…. BM trodde att jag överansträngt mig förra helgen när jag jobbade, hon trodde på någon sträckning i muskulaturen. Jobbar som undersköterska nattetid på hemtjänsten så det förekommer ju en del rörelser och belastningar som kanske inte är det bästa som gravid med foglossning… Ska ändå prata med min vanliga BM på tisdag och säga att jag ändå inte vill utesluta en UVI.

Theres
0

Men shit vad tiden går! Vecka 15 liksom!!! Grattis :D

golf.ifokus.se

tjoopa
0

#241 Härligt, det går fort framåt 😃

[TanatosNyx]
0

Dags att skriva en kråka igen kanske 🙂

UVI:n är borta - ljuva tider! Åååh den där jävla smärtan var inte en del av graviditeten, tjoho vilken befrielse! Nu flyter det mesta på bra, är bara foglossningen som jäklas och tarmarna har starka åsikter om att behöva maka på sig. Men den smärtan kan jag hantera genom att hålla mig mestadels liggandes. Trist, men vad ska man göra? Är uppe och traskar i den mån jag klarar för att hålla proppar borta iaf. Vissa dagar är det dock extremt tungt mentalt då jag känner mig väldigt isolerad och ensam när jag spenderar dagarna på soffan/i sängen. Dags att investera i en antennsladd snart så man kan kolla på tv känner jag. 😛 Filmer orkar jag inte hur många som helst, man vill ju liksom hänga med mer i dem än när man slöglor på tv.

Börjar få mer och mer påhälsning av filur på mornarna, h*n gillar att ligga uppe i magen på mig på nätterna hehe. Men jag verkar bära min bebis djuuupt inne i magen, för det syns knappt något alls fastän man känner livmodern uppe vid naveln. Det håller sig kring putet som jag redan laddat upp bilder på.

Känner en hel del sparkar, om än inte varje dag. Tycker dom kommer glesare och glesare, men dom ökar i styrka när jag väl känner dem. Tror att bebis flyttar runt massor så det är därför jag inte känner så mycket. Idag är för övrigt första dagen då h*n inte har kanat ner i bäckenet så fort jag klivit ur sängen - så skönt! Är nedrans obehagligt när bebis ligger så långt ner som det bara är möjligt. Är så satans trångt i bäckenet ju 😛

[TanatosNyx]
1

okejdå… något har väl hänt med jäsbulan 😇 bara jag som inte såg det. #236 är ju 10 dagar sen, och här är dagens. 😊 ligger lite på sniskan pga foglossningen kring svanskotan.

[TanatosNyx]
0

Dagens besök på antenatal visade en mkt fin pottbild, så nu vet jag vad det blir även om ingen läkare har sagt nåt :D iiih!

RoxannaS
0

Vad blir de då? ^^

[TanatosNyx]
6

En pojke :D

[TanatosNyx]
0

Idag har jag vigt dagen åt lite skrock 🙂

Testade först förlovningsringen i en kedja, men i stället för handleden så provade jag över magen - skiten vägrade röra sig trots att jag är vääääldigt darrhänt (och därmed skeptisk till testet), men när jag provade över handleden som man så så blev det rejäl pendel fram och tillbaka = pojke 😃

Sen gjorde jag en egen touch av rödkålstestet - kemisten i mig vet att det man gör är en pH-indikator så jag gjorde en egen med det jag hade hemma, dvs blåbär som fungerar på exakt samma sätt och avläses likadant. Bara att mosa bären och kissa på 🤪 well jag hade ett fint pH på 7 och därmed sägs det vara pojke enligt skrocket (men urin ska ju vara runt 7 normalt sett också så jaja, skrock. Får man verkligen surare urin om man väntar tjej? svårt att tro det 😃)

Någon bikarbonat har jag inte hemma, så det får vänta.

Vänta ni bara, jag kommer säkert stå där med en tjej till slut HAHAHA 😂 bara för att jag är så säker på att jag såg en liten snorre på UL:et 🤪 kalla fötter över min gissning? va? vem? jag nää…

[TanatosNyx]
0

Bah! Så läser jag på en annan sida som säger precis tvärtom på rödkålstestet… Lätt att gissa! Haha

[TanatosNyx]
0

Köpte hem bikarbonat och hejsan vad det skummade! 🤪 som nyupphälld öl! (=pojke).

RoxannaS
0

Haha haka inte upp dig för mycket. Dessa myter är mycket som inte stämmer. De enda som stämde på mig typ var den kinesiska kalendern med vilket kön de skulle bli baserat på moderns ålder och månaden man blev gravid. xD

[TanatosNyx]
0

Haha nej det är bara roligt humbug :p jag tror ganska exakt 0% på testerna men det är skitkul iallafall :p just nu vågar jag inte ens lita på att jag såg en tjillevipp mellan benen på liten. Vi får väl förhoppningsvis veta 5e januari :D (RUL) Kalendern säger flicka :)

RoxannaS
0

Spännande! :)

Theres
0

Kalendern säger pojke på mig. Tror jag. Alltså. Jag vet inte om jag var 26 eller 27 för enligt uträkningarna skedde befruktningen på min födelsedag. Vet ju inte vilken tidpunkt dock ^^ Är iallafall född typ kvart i tre på eftermiddagen tror jag. Om man ska vara noga då. Men har inte kollat så noga. Den kanske säger pojke oavsett hur gammal jag var ^^

golf.ifokus.se

soundtrack
0

Kalendern, och mycket annat, sa pojke för mig. Ut kom Alice :P

[Thiah]
0

..

[Thiah]
0

Skulle ju sätta en bild. Så du kan berätta åt bebis hur tydlig hen ska vara ;)

[WickedAlly]
0

De mesta sådana tester stämde för mig, allt förutom kalendern. Men så kan det ju också vara att jag vände allt till att bli Pojke eftersom jag visste att det låg en Wilmer där inne :) 

Ska bli spännande att se denna gången, vet inte om jag vill att det ska förbli en hemlighet. Fast det skulle väl driva mig till vansinne att inte veta..

[TanatosNyx]
0

Men äsh, här har jag läst och sen glömt att kommentera! Nåja 🤪

Jag har haft världens växtspurt nu vilket min skräpiga kropp inte varit allt för glad över. Haft hur mycket smärtsamma sammandragningar som helst, men det är typ all skit runtom som gör ont på något vis om ni förstår vad jag menar. Typ det drar ju som fan i redan såriga ligament och växande livmoder så inte så konstigt.. Jaja tappen verkar förbli opåverkad så jag vilar vidare och gillar läget.

Lillskit har börjat leva jävel där inne igen, han stökar ju så jag får sammandragningar av honom haha! Inte får jag ligga på rygg heller, då knyter det sig direkt och vill inte riktigt slappna av. Tur jag är en sidosovare (även om axlarna gnäller).

Igår levererade liten såpass mycket fladder så att sambon lyckades känna det, lyckan var total haha, megasentimental förvuxen fjomp in action. 😛 Idag lyckades jag tajma in så han fick känna en rejäl spark också, reaktionen på det blev typ tefatsögon och ett "Ooooooj" 😮 hahahah!

[JeanetteK]
0

#262 Underbart! ❤️

RoxannaS
0

Hahha jag dör av skratt. Megasentimental förvuxen fjomp in action xD

[TanatosNyx]
0

Min sambo i ett nötskal :3 han är väldigt lättrörd ❤️

[TanatosNyx]
0

Jag får inte äta i fred längre! Så fort jag äter är det någon som sparkas som en gaaalning! 🤪

ChristineL
2

Hahaha! Bara att du vänjer dig inför när den är ute ;)

[TanatosNyx]
0

japp! jag får inte äta, skita eller sova i fred längre 😉 den tiden är väl förbi nu..

[TanatosNyx]
0

idag sparkar liten så hårt att det syns 😃 v18 idag, moderkakan fortfarande i framvägg, om än högt snarare än lågt nu. Får försöka filma 😉

RoxannaS
0

Haha kämpa dig inte blå med att filma. De brukar känna på sig när man vill se dem, och då minsann blir de stilla. *fnissar*

Vänta bara tills h*n blir lite större. Min bråkunge hade skoj med att sparka både i vänstra höften och trycka stjärten upp i revbenet på höger sida. Så de blev lite knepigt att sitta ibland. *fnissar*

Theres
0

Jag har lyckats filma en gång. Alltså, magen rör sig hela tiden, men då fort jag tar upp mobilen och sätter på kameran så blir det helt stilla :/

golf.ifokus.se

RoxannaS
0

Haha been there 😛

[TanatosNyx]
0

hahaha japp så fort jag försöker nåt blir det stilla 😃 men vi har lite kicking-wars som jag tänkte försöka fånga.. jag killar honom på huvudet, då sparkar han allt han orkar! 🤪

min ska också hemskt gärna ner i ljumskarna, ffa högra! håller på att få spader på det.. så nu trummar jag på magen (ljumsken) tills han flyttar sig.. 😇

[TanatosNyx]
0

Suck.. har haft barnvagnen fixad sen i våras, men nu hux flux får vi inte låna den… Ägaren behöver tydligen två vagnar till sitt barn. 🤔 god jul… Tack och lov kommer vi få hjälp att köpa en egen vagn i stället, och på sitt vis känns det väl bättre för då blir ju den vagnen vår egen. Men ändå, jag kan inte riktigt känna mig glad. Känner mig liksom dragen vid näsan. Hur vanligt är det att man har två vagnar? Jag känner ingen annan som haft så. Dom har hela tiden pratat illa om den vagnen vi fick låna som bukfylla till förrådet…

ChristineL
0

#274 - Näe, vad fräckt! Det är ju inte alltid bara att gå och köpa en barnvagn, det beror ju på vad man vill ha. Jag har hört att en del har en vagn som sovplats på förskolan, men att man i så fall bara köper nån billig, men annars vet jag inte. Vi har klarat oss fint med en.

[Thiah]
0

jag hade blivit ganska irriterad jag också. Du kan få vår, om du bara kommer till Finland och hämtarden. hahah 😃

[TanatosNyx]
0

#275 Det är precis vad denna vagn ska användas till i stället.. (dom har någon meter att gå till dagis btw)

#276 Aww, lite krångligt bara 🤪

[Thiah]
0

#277 jag tror den används som liggvagn på dagis för de som sover ute.

#276 lite kryssning bara ;)

[TanatosNyx]
0

#278 Yes

[TanatosNyx]
2

Jag blev akut sugen på att käka vispad grädde med sked (fyy fan!?),… är det nu det börjar? 🤦‍♂️ urp..

[Thiah]
1

#280 sånt gör vi ofta här hemma, om vi bara har grädde ;)

[TanatosNyx]
1

Grädde duger i varm oboy typ 🤪 annars har alltid marsansås varit min melodi, tills nu 🤦‍♂️

[Thiah]
0

#282 här hemma slåss vi on grädden ;)

[TanatosNyx]
1

Blech 😃

[TanatosNyx]
0

Gud vilken pigg spellevink jag har därinne 😮 morgongympa, kvällsyoga, fotbollsmatcher, kickboxning och allsköns mullvadsgrävning heeela dagarna 🥵 jag trodde jag skulle känna nån gång per dag typ.. "lär dig din bebis aktivitetsmönster" - finns inget! det är fullt ös medvetslös… 🤦‍♂️😂 och han börjar bli stark! det kan fan göra ont om han får in en klockren jäkel redan nu.. "nu kan du känna fladder, eventuellt dröjer det nån vecka till" står det i appen.. va f… jag får ju stryk, kan inte missa det 😂

[JeanetteK]
0

#285 Njut av det du känner nu! Jag minns när jag åkte pendeltåget till jobbet och sonen hade fotbollsmatch i magen. Känslan av att ha ett liv i magen och det var bara han och jag som kände av att han rörde sig var mäktig! Så härligt att höra att allt är bra med er båda! ❤️

[TanatosNyx]
2

Jag försöker njuta mest möjligt, men ibland smyger sig en väldigt surrealistisk känsla på, liksom "va f*n det ÄR ju NÅGON därinne, liksom på riktigt 🤪 en människa; i MIN MAGE!!" läskigt värre. 😛 fantastiskt, läskigt, fashinerande. Jag hoppas jag vänjer mig snart och kan mysa fullt ut. Som det är nu kan jag bli halvskrämd om jag går i andra tankar och donar och får mig en kick, jag menar typ hoppa till och och småskrika typ "yikes!" sådär när man blir  överraskad och skrämd.🤪

Allt2
1

#285 Hej jag har nu läst igenom tråden och stort grattis! :D Lycka till med vagn köp nu då ;)

[TanatosNyx]
0

Tack 🙂

[TanatosNyx]
1

Gick in i v.20 igår, och det var tydligen hemliga signalen till bo-byggar-hormonerna.. Vill fara runt som ett jehu och göra i ordning ÖVERALLT! Men jag har ju redan fixat det mesta och inte kan jag härja runt heller pga alla sammandragningar… 😕 kompromissen blev att slå ner röven på toastolken och småpyssla i ordning en skötplats och skriva inköpslista. Får väl hålla mig tills rea-ruschen är över iaf innan jag börjar shoppa blöjor etc.😂 annars blir jag väl nedsprungen där jag hasar och lunkar fram 🥵

[TanatosNyx]
0

Håll tummarna, vi kanske blir med barnvagn innan dagen är slut! Har ringt på en skitfin brio-vagn som finns kvar, så nu ska vi åka och kolla på den! Ser nästan identisk ut med lånevagnen, bara märket som skiljer (lånevagnen var en emmaljunga).

Theres
0

Håller tummarna :) Snart får du starta tråd nummer 3 ;) Denna börjar bli full.

golf.ifokus.se

[TanatosNyx]
1

japp, nu äger vi en briovagn 😃 efter lite snokande tror jag det är någon av happy-modellerna vi fått tag i.

[TanatosNyx]
0

Hittade rabattkuponger på 2-5kg blöjor och sen var det kört 😃 nu har vi allt utom filtar och babyskydd. Babyskydd ska vi dock köpa av en bekant efter helgerna. 

BB-väskan är halvpackad *host* Teres *host host*. 😂

Theres
0

Jag ska packa klart på torsdag ;)

golf.ifokus.se

Theres
0

Jag har iallafall ett jättefint jätterosa babyskydd ^^

golf.ifokus.se

[TanatosNyx]
0

hehe 😃

[TanatosNyx]
1

Nu har jag dammsugit och torkat av vagnen, såhär ser fyndet ut (visst ser det ut som en äldre brio happy?):

[TanatosNyx]
0

hopps, överfull tråd nu, dags att fixa ny 😃

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer