Försenad mens, gravid?
Efter ett tags kämpande så har jag nu kanske lyckats (!?) Idag är mensen 4 dagar försenad, och jag vågar inte riktigt testa än, Men har bestämt att köpa ett test i morgon, Borde jag vänta några dagar till? Jag är så otroligt trött, sover, men är lika trött endå, En molande värk i magen har funnits sen 1 vecka innan BIM och det kommer och går, varar inte länge, men den kommer och kan känna den mer nu, ont i ryggen och kan svettas som en liten gris och sen helt plösligt bli som vanligt, ( pms symptom? ) Har de senaste nätterna vaknat mitt i natten av att jag har ont i brösten och kan bara inte somna om, vilket aldrig brukar hända ) Magen känns svullen, speciellt på eftermiddagen/kvällen och bröstvårtorna är svullna med jämna mellanrum, Känner att jag måste gå på toan mer nu, Vet inte varför jag skriver det här, Tycker ni att jag borde testa i morgon eller vänta?
Skulle vara roligt om någon är i samma sist eller varit med om mina symptom. :)
Det är bara att testa på säger jag! Däremot har jag inte haft några symptom alls så tidigt, det var försenad mens i kombination med förändrat beteende hos katterna som gjorde att jag testade.
/Christine
Ja, Jag får göra det!
Asså tror inte att det är supervanligt med massa symptom så tidigt, det enda jag hade var "mensvärk" den dagen jag skulle ha mens - men tog ett test och det var då positivt. Tror att många läser in o känner symptom för att de kanske vill, sen är ju såklart alla olika men jag tror iaf att det måste gå lite längre än som för dig innan bröstkörtlarna börjar växa och förbereda sig för mjölkproduktion osv vilket är det som ger ömma bröst! Men må illa kan du börja göra tidigt, för mig kom det bara en vecka efter att jag fått mitt positiva test, alltså två veckor efter befruktningsdagen :-p sen efter illamåendet kom liksom mer molvärk i magen - växande livmoder samt ömma bröst som fort gör ont i vecka 23.. Man ska inte läsa in för mkt i symptom tror jag, om du har sen mens nu kan du definitivt ta ett test! Men om det är negativt kan du ju ta ett till om en vecka lr så för det kan fortf visa positivt då, men clear blue digital tex (kostar väl 120kr) visar även om det är tidigt 1-2 veckor gravid så pröva ett sånt kanske! Det gjorde jag, plus två vanliga stickor från RFSL :-) Skriv gärna hur det gått!
Jag fick symptom efter en veckas försenad mens. Det är inte helt omöjligt du :-) testa!
I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truth
De första symptomena jag fick var att jag i tredje veckan så fick jag ont i bröstena och blev pang bom extremt trött.
Från att springa och träna minst 30 minuter per dag till att inte ens orka klä på mig. Inte varit på ica ens (1,5 km) sen dess.
Efter att ha gått med ont i bröstena och varit trött i 2 veckor så chansade jag och fick positivt graviditetstest. Men jag har alltid ont i bröstena innan mens också, så trodde inte alls att jag var gravid.
Tröttheten var dock och är ännu fram till vecka 18 som jag är i nu som en vägg.
Och när jag fick positivt på testet så var jag i vecka 4 :)
Jag hade ont i brösten som växte enormt mycket, ca 2 veckor innan jag testade och fick plus (testade då jag började undra vart mensen tog vägen), extremt trött och illamående började samtidigt som brösten, alltså två veckor innan jag märkte att mensen var något försenad..
Kan ha varit en slump men jag hade nog symptom ganska tidigt men kopplade inte det till graviditet, förän maken började tjata :)
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
Jag kännde att det var någontingi magen redan några dagar efter befruktning. Sen var det bara att vänta på om mensen kom eller inte. Och det gjorde den inte så jag testade och det visade positivt. Men jag hadde redan en aning i förväg vad som var på gång.
Var som molande värk i magen med.
Med första pluset visste jag direkt, symtom inom nån dag och + på BIM -6. Andra gången anade jag ingenting, det var sambon som bad mig testa. Mensen flera dagar sen och inga symtom. Gissa minen när pluset kom den gången. :)
#11 Åh, grattis!!! :D Känns allt bra?
Vilken underbar känsla ❤️
Grattis !!!! Vilken jul överraskning ! :D
I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truth
Grattis! 😎 man kan känna tidigt 😉
Tack så mycket allihopa! <3 Ja det känns otroligt bra, Vart chokad även fast jag kanske hade aningar innan, känns så mycket bättre nu! Ja, perfekta julklappen, hoppas bara att allt kommer gå bra! Hahah ja tydligen kan man känna tidigt :D :D <3
Grattis fan vad kul :-))
Tack så mycket!! :)
Jag sa aldrig att man inte kan känna tidigt, bara att många som vill bli gravida känner mer än det är ibland, och sen blir dom besvikna när de väl testar. Bättra att testa så tidigt man kan tycker jag. Sen skrev jag vad jag Tror och inget annat, endast för att jag läser om reproduktion på sjuksköterskeprogrammet och undrar hur man kan känna en befruktad äggcell. Men som sagt alla är olika :-)
Jag menade det inte som en pik, sorry 🤦♂️ ibland "bara vet man". 👍
Grattis :D
Tack :) :) :)
Stort grattis! :D
/Christine
Jättegrattis! Så skönt när man får veta varför man mår "dåligt" också :) och när det är en så bra anledning :D
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
Tack så mycket, jag abslout, skönt att veta att jag inte är inbillningssjuk ;)