Varje eller varannan dag?
Har sett att många ligger varannan dag istället för varje dag när de försöker att bli gravida?
Då till min stora fråga varför bara varannan? Vi kör på ett par gånger varje dag men funderar på om det är sämre?
/Josefin
www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon
tror verkligen inte det spelar någon roll om man har sex varannan dag eller varje dag gällande att bli gravid det är nog mer en smaksak alla orkar nog inte ha sex varje dag. Många som vill bli gravid har sex vid ägglossning och några gånger i veckan kanske, det är vad jag hört iaf :)

Spermierna lever ändå inne i tjejen i några dagar, och har man sex för ofta så blir kvaliteten på satsen sämre. Alltså att den innehåller färre spermier. Därför är det bättre att köra varannan, för man kommer ändå pricka ägglossningen.
golf.ifokus.se
När vi gick på fertilitetsutredning sa rekommenderade dom varannan dag dels för att spermierna lever normalt sett 2-3 dagar inne i kvinnan, dels så hinner inte mannan producera tillräckligt med bra spermier varje dag för att det ska vara värt.
/Christine
Fast vi gör det ju inte bara för att bli gravida utan för att vi uppskattar det, så tänkte mest om det hade en betydande roll och vi skulle försöka att ligga mindre? =)
/Josefin
www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon
#4 - Njuter ni av det är det ju bara att köra på tycker jag :)
/Christine