Påverkar sex mensen?
Hej! Jag är sexton år och har haft sex ett antal gånger,när vi beslutade att bara "känna på utan" kondom. Vi båda är ganska noga med att den kommer på, att dem håller osv(säkerhetsgummit alltså). Nu är det så att min mens är försenad med en knapp vecka(har dock inte helt regelbunden mens men den brukar komma i slutet av månaden) och mina frågor till kunniga kvinnliga varelser lyder då: •påverkar sex mensen?förseningar etc? •får jag mens även om jag skulle blivit befruktad? Skulle inte ha problem med att gå till ungdomsmottagningen,men tänkte att man kan få lite hjälp här..
Har ni använt kondomen som ni ska så är du inte gravid. Men jag förstår inte meningen: "När vi beslutade att bara känna på utan kondom"?
Sex påverkar inte mensen, om man nu inte skulle bli gravid.
Ja, man kan få blödningar även om man är gravid.
/Christine
Möjligheten finns ju att du är gravid. Om man "känner på" utan kondom så är ju graviditet en risk och den är ni säkert medvetna om.
Gå gärna till UM och ta ett gravtest, där kan du också få råd om andra preventivmedel så att ni kan köra utan kondom om ni vill.
#1 Vi provade bara hur det kändes utan,han var inne i max 40 sekunder..
Det kan finnas spermier även i försatsen…
Hur bråttom är det att komma till UM? Har ingen möjlighet förrens på måndag,vi hade sex knappt 4 dagar sen
Upp till 5 dygn efteråt finns det ett dagen-efter-p-piller att ta.
För gravtest är det ju inte bråttom annars. Om man är orolig över att man är gravid kan detta påverka kroppen så att mensen uteblir pga oron. Kanske kommer mensen i helgen och om inte så gå dit på måndag.
Var det för fyra dagar sen ni hade oskyddat? Då är din mens inte sen pga graviditet då man har ägglossning ca 14 dagar före man får mens.
/Christine
Oj, alltså du borde verkligen ha bättre koll innan du har sex.😛
Sex i sig påverkar inte mensen men däremot påverkar -tanken- mensen mycket. Om du är stressad eller orolig över graviditet är det lätt hänt att mensen blir sen.
Slappna av ordentligt så kommer säkert mensen snart. Jag tror inte du är gravid, men skaffa ett annat preventivmedel om ni vill köra utan kondom. Man kan bli gravid av att ha sex bara en kort, kort stund så se till att skydda er!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]