Gravid iFokus

Gravid

Etiketter: inhandlapreparera
Läst 1117 ggr
nilma
0

Hur mycket bör man bunkra upp med?

Vi ska få vårt första barn i januari och jag undrar helt enkelt hur mycket kläder och prylar vi ska bunkra upp med? Framförallt hur mycket kläder i varje storlek?

Vad är viktigt? Vad ska prioriteras?

//Malin

Sajtvärd på Scrapbooking.ifokus.se

ChristineL
1

Omlottbodys i strl.50-56 kan behövas ett gäng. Nu får du ju mitt i vintern så en rejäl overall en storlek större än de vanliga kläderna. Varm mössa, tunnare mössa, strumpor, sockar, vantar. Det är svårt att säga hur mycket som går åt då alla barn växer olika fort, en del kräker ner sig femtielva gånger per dag medan andra kanske kan ha samma kläder två dagar på raken. Men 5-10 bodys att starta med.

Filtar av alla slag! Gosfiltar, varma filtar, kräkfiltar. Tvättlappar i frotté kan man ha till allt!

Intehärutandär
2

Jag la mest på blöjtrosor, för bajset är ju flytande och blöjorna håller inte tätt alla ggr. 3-4 bodys/omlottröjor. Ett par byxor, pyjamas osv. De växer så otroligt fort att vissa plagg bara hinns användas 1-3 ggr. Ha flera lakan och frottelakan till säng/vagn. Vissa dagar kan det bli många ombyten av underbyxor o underlag. Resten är lätta att handtvätta och torka snabbt på element. Så inte för mycket i början. :)

Ria74
0

Jag hade nog 15-20  bodys/omlottröjor men vi fick en massa efter ett kusinbarn så jag köpte inte så mycket själv.

Det var jätteskönt att man inte behövde tvätta varje dag. Molly var ett kräkbarn och spydde efter och under varje måltid. Jag använde mycket linne/bomullshanddukar till spydukar. Lätta att tvätta och sparade både mina och hennes kläder en hel del.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar