Gravid iFokus

Gravid

Etikett: allmänt
Läst 51590 ggr
Josephiine90
1

Mellanblödning eller nidationsblödning?

Har suttit och letat överallt på internet nu och det står olika överallt! Jag och sambon hade samlag i torsdags (23/7) och idag när jag gick på toa och torkade mig så var det som rosa flytningar/ ljusrosa blödning på pappret. Mensen är beräknad 11/8 . Känner just nu lite stickande känsla i nedre delen av magen. Kan det vara en nidationsblödning eller är det bara en mellanblödning? Någon som har erfarenhet av just nidationsblödning? På internet jag läst att man kan få en nidblödning allt ifrån 3-15 dagar, vad stämmer?

ChristineL
0

Var det inte mer än det rosa på pappret så tror jag bara på att blodkärl spruckit under samlaget.

[TanatosNyx]
4

nidblödning kommer ca en vecka efter befruktning om jag minns rätt, så jag tror det kan vara det. Dock är folk väääldigt snabba att prata om nidationsblödningar, men du är nog den första jag läst om som har det vid rätt tidpunkt. 😛

ChristineL
0

#2 - Och har hört att nidblödning kommer ungefär i samband med beräknad mens. Men jag håller med om att folk är snabba med att prata om det.

RoxannaS
2

Tror det är svårt att svara på vad det är för typ av "blödning/flytning" det handlar om. Men de låter ju att ha kommit på rätt ställe i alla fall.

Så vänta tills mensen är beräknad, och så gör du ett graviditetstest då om den inte dyker upp. Även om den visar negativt. Så fortsätta testa med några dagars mellanrum, alternativ håll ut någon vecka emellan om mensen ändå inte dyker upp.

Men försök att inte tänka på varken mens eller graviditet innan, för kroppen har en stark förmåga att bluffa både och, och flytta mensen som den själv vill minsta lilla man funderar på vart den tog vägen. 🙂

Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[TanatosNyx]
2

#3 det är inte nid som kommer då, utan då är det genombrottsblödning (mkt vanligt) :)

Josephiine90
0

Tack för svaren, tänkte att jag skulle vänta till åtminstone den 11/8 innan jag gör nåt test, synd bara att man har nåt fel och är så otålig och dessutom inbillar sig saker, hjärnan går på högvarv, trots att jag tänker att det säkert bara är en mellanblödning eller nåt annat. 

För skulle det vara så att det är ett ägg som har blivit befruktat så är det fasen ett mirakel. Fick i Januari detta år reda på att jag har PCOS, har nu gått på medicin innehållande gulkroppshormon i 6 månader, och slutade med dom för ca 3 veckor sen för att se om mensen och så har kommit igång av sig själv.

RoxannaS
1

#6 Men oj! Då vore det en väldigt stor sak att bli gravid naturligt :D

Josephiine90
0

#7 Ja verkligen, har fortfarande smått med stickningar lite till och från.. toklängtar till 11/8 då jag får testa om inte mensen kommer då ;D

ChristineL
1

Ingenting är omöjligt ;) Det krävs ju faktiskt bara att enda liten spermie ska träffa ett enda litet ägg vid rätt tillfälle ;) har också PCO och gjort en ivf och försöker nu på naturlig väg få ett syskon. Dottern är 14 månader och jag har haft två mensar, ev en ÄL förra helgen, så får se om det händer något.

[TanatosNyx]
1

Oj, då håller vi extra hårt i tummarna för dig såklart 👍

Josephiine90
0

#9 åh! Håller tummarna för dig att ni lyckas :) #10 tack så mycket, skulle vara riktigt härligt att få till det på naturlig väg! :) Den smått stickande känslan återkommer lite då och då, är så jäkla otålig! 11 dagar kvar bara, hade ju skrivit fel datum såg jag! är den 10/8 som gäller :)

Josephiine90
0

Kan det ens vara möjligt? Vaknade tidigt imorse av att jag mådde fruktansvärt illa, bara vred till sig i magen, var tvungen att gå på toa och satt säkert i 10-15 minuter, var nära på att kräkas men kom bara bakvägen. Gick och la mig igen men kunde inte ligga på mage utan att hulka och ha mig. Somnade tillslut om men vaknar en timme senare och mår fortfarande illa och huvudvärk har också tillkommit. Det jag nu funderar på men tycker verka osannolikt: inte kan väl gravidhormonet hcg utsöndras och påverka kroppen redan nu? 😳

Josephiine90
0

Glömde skriva att nu efter två vakna timmar och en hårdmacka i magen så mår jag hyffsat, mest huvudvärk kvar, och känner mig lite varmare än vanligt, men det kan bero på vädret, ännu en het dag ute så vi har 28 grader inne i lägenheten. Men känns varmt inombords.

[TanatosNyx]
1

#12 Jag mådde dåligt i princip från första början, gick max 2 dygn innan jag var illamående och hade massa andra symptom. Jag var så inne på att jag var skengravid, sen kom pluset. 🙂

[TanatosNyx]
1

på söndagen avtog mina ägglossningssymptom, måndagen kände jag inget, på tisdag mådde jag skit 🤪 vanligt med så snabba känningar enligt barnmorskan.

Josephiine90
0

Hoppet stiger men ska inte ta förgivet såklart! Huvudvärken är nästan helt borta nu, är så svårt at veta för det kan ju vara värmen som gör att man mår illa och har huvudvärk också. Men det visar sig om 10 dagar :D

Josephiine90
0

usch, illamåendet har gjort comeback för några timmar sen, håller en jämn nivå, inte värre eller att det avtar något utan en konstant ihållande illamående känsla, inte spyfärdig på något sätt, och när jag är uppe och rör på mig på måste jag tänka och känna efter innan jag t.ex böjer mig ner efter något.. Som när jag kom hem förut och katten mötte upp mig vid dörröppningen, böjde mig ner och tog upp henne, då kände jag riktigt hur det bubblade till i magen. Det är inte jättefarlig illamåendekänsla, men det är ju inte som vanligt kan jag säga.

Denna kommentar har tagits bort.
[TanatosNyx]
1

#17 Akta dig för lukten av kaffe och starkt rökt mat haha, hett tips 😃

RoxannaS
1

Åh vad spännande! Låter ju som att kroppen reagerar på någonting. Så jag håller tummarna!

Josephiine90
0

#19 åh jag som älskar kaffe! haha, tack för tipsen!

#20 Ja något annorlunda känns det som det är, 10 dagar kvar tills jag får testa, känns som en evighet! :P

RoxannaS
1

Jag vet vad du menar. Väntade 1 vecka mellan mina test. Sen testade jag flera gånger för jag kunde inte tro på den när de stod gravid. :o häftig känsla!

[TanatosNyx]
0

#21 Jag med! Tills någon vecka in i graviditeten, då började det lukta så äckligt att jag låste in mig när sambon kokade kaffe 😮😂 nu några veckor efter mitt misffall dricker jag kaffe igen 🤪

Josephiine90
1

#22 Kan tänka mig det, hade en kompis som gjorde gravtesten (med första pojken) medans jag va där, så kom hon utspringandes från toan och sa att det va två streck där, men att hon inte trodde på det, hon tänkte att det måste ha varit nåt fel, eller att hon gjort fel, så hon sa åt mig att slänga på mig skorna så vi kunde åka på affären och köpa fler tester haha :D

#23 Beklagar missfallet :(
Om det nu skulle vara något så hoppas jag att jag slipper de där med luktkänsligheter, iallafall på sånt jag gillar.. 
Tyckte förut att det lukta EXTRA äckligt när karln öppnade snusdosan, så mycket har jag inte tänkt på det förut, men det tror jag bara är inbillning. luktkänslighet är nog alldeles för tidigt att få nu :P

Praefatio
0

Jag har kommit över äckelkänslan av kaffedoft men har inte druckit mer än någon munfull sedan jag blev gravid. Drack minst två koppar om dagen innan men jag vill verkligen inte ha längre, smakar inte bra. Tokigt. Hoppas du får ett plus om ett par veckor! Försök att inte låta tankarna snurra för mycket, så att du inte blir tokbesviken om det inte bara är kroppen som luras. Det är lättare sagt än gjort men det kommer vara sååå mycket härligare att bli lyckligt överraskad av ett plus än superbesviken för att du ställt in dig på ett, men inte får det. Ser man i forumshistoriken så verkar det vanligt att man hoppas så mycket att man får symptom, eller tycker sig känna symptom, utan att det är något. Det måste inte vara så men jag säger det i all välmening. Håller tummarna för dig!

[TanatosNyx]
0

#25 Håller med, det är jobbigt som tusan att vara skengravid (lätt hänt).

Josephiine90
0

Ja jag tror jag har varit skengravid en gång, och så fort jag gick till läkarn och fick fastställt att jag inte var gravid så va alla symptom som bortblåsta, men nu känns det annorlunda. Självklart hoppas jag, men jag tror inte. Jag är inställd på att jag inte kommer plussa. 

Måste bara säga att illamåendet sitter fortfarande i. Åkte på affären nyss och det luktade kogödsel i hela området utanför (är nå bönder i närheten) och jag trodde jag skulle smälla av. Fy vad det stank och det var inte långt ifrån en pizza på parkeringen! 😂

och vet ni, jag kunde inte låta bli, köpte rfsu gravtest.. var bara tvungen för att lugna ner mig, och testade ett bara för att.. lugna nerverna lite.. självklart visade det bara ett streck. Det andra testet ska jag spara och kissa på om 10 dagar :)

[TanatosNyx]
1

ett streck nu betyder ingenting, det är så tidigt 😃

Josephiine90
0

Jag vet det, men gjorde det bara för att lugna ner mina nerver lite :D haha 33kr i sjön, men det var det värt med tanke på att nerverna nästan låg på utsidan kroppen :) räknar ner timmarna tills jag ska gå och sova, då blir det en ny dag och en dag närmare BIM :)

[TanatosNyx]
1

Känner igen mig så väl! Att försöka sysselsätta sig är som förgjort, men försök 😛

Josephiine90
0

Jadå! Ska försöka att inte bara sitta hemma här i dagarna, måste iväg och hitta på något så jag håller mig sysselsatt! :)

Josephiine90
1

Alltså hur är det ens möjligt att samtidigt må illa så man inte kan ligga och sova på mage och samtidigt vara vrålhungrig? Hur kan jag ens vara hungrig när jag de senaste 4 timmarna har ätit en halv vattenmelon och två smörgåsar och druckit säkert 1,5 liter vatten!

RoxannaS
0

#32 Vattenmelon mättar inte någon längre stund. Har jag kommit på. Så de "fyller bara ut" tillfälligt typ. De är ju i princip bara vatten det också. Vatten fyller också bara ut. Så det är bättre att försöka äta fast föda. Tror du håller dig mättare. Prova grovare bröd, fiberrik kost. Frukt och grönt och se om de blir någon skillnad. 🙂

Hade problem i början också. Var så fruktansvärt hungrig men fick knappt behålla vatten. Kroppen stötte ut ta mig tusan allt ett tag. 

Men om de inte ger med sig skulle jag nog ringa Barnmorska och fråga om dem kan ta blodprov och kolla. Om du nu är gravid eller även om du inte är så kan du ju få tabletter mot illamåendet :)

Josephiine90
0

Så dom kan se tidigare alltså? Dock har jag inget problem egentligen med att må så här i 9 dagar till, kan ju bli 8 månader till också, vem vet liksom :) Har gått hyffsat bra idag, fortfarande ihållande illamående men inte så farligt, fortfarande lös i magen dock. Så jag får se till att dricka mycket vatten så jag inte blir uttorkad i värmen :)

BM hör jag ju bara av mig till om jag skulle vara gravid, annars kontaktar jag nog vc om illamåendet håller i sig en längre tid :)

Kan BM se tidigare genom blodprov om man är gravid än vad ett graviditetstest kan visa?

RoxannaS
0

#34 Ja jag tror blodprov visar tidigare. Vet dock inte varför. Tror dock inte att VC gör blodprov i det syftet. Om du inte söker hjälp för illamåendet och säger att det finns en risk att du är gravid men inte plussat på stickan. Men jag har aldrig gått den vägen själv. 
BM kan ju även hjälpa dig att ta reda på det. Så det spelar ingen roll om du vänder dig dit för hjälp om du nu inte skulle vara gravid. 🙂

Josephiine90
0

Får se hur det ser ut den 10/8 :) har inte illamåendet gått över trots att det inte visar nåt plus då så får jag kanske kontakta BM för att vara säker :) tack för tipset #35

Josephiine90
1

Träffade en vän nyss, berättade för henne om allt detta som pågår i min kropp osv och att jag ska testa den 10/8. Då får jag sånt nedlåtande svar som att det går absolut inte att känna av något såhär tidigt, det är fysiskt omöjligt, du inbillar dig bara.. vänta till v 5-6, så kanske du får första symptomet om du nu ens skulle vara gravid vilket jag nästan vet att du inte är.

Konfronterade henne med att om hon kunde ge en förklaring på varför jag mår illa hela tiden, äter hela tiden och har värk i livmodern lite titt som tätt.. Då säger hon nåt så elakt som "ja men din kropp är ju inte normal, du har ju pcos så du kan ju inte få barn typ"… satte mig efter en stund i bilen igen och bara grät..  har hon rätt?

När jag fick min diagnos i januari så sa ju läkaren att jag inte har någon ägglossning och att som det ser ut nu så kan jag inte bli med barn på naturlig väg. Men det var ju i januari, och som det såg ut då, innan medicineringen så kanske det var så. Men jag vill ändå tro på att medicinen har gjort så att kroppen fattat, och näst sista perioden med medicinen hade jag två menstruationer, ringde då till KK och hon sa "förhoppningsvis så har ÄL kommit igång av sig själv, men räkna inte med ÄL varje månad, eftersom det kan ta tid för kroppen att förstå vad som ska hända, men vi hoppas på det bästa".
Har dessutom gått ner lite i vikt så förhoppningsvis har det gått till sig.. Är så fruktansvärt arg och ledsen nu så jag vet inte vart jag ska ta vägen, och karln är på middag med grabbgänget så är helt ensam..

Det värsta med allt, hon har inga egna barn.

Josephiine90
0

Så nu sitter jag och googlar på väldigt tidiga symptom, och vissa har ju till och med haft värre och tidigare än mig! Rätt många har börjat känna av spänningar i brösten redan och så, men jag har inte känt någonting alls i brösten.

Har i alla fall känt av idag att jag har varit varm, trots att det varit hyffsat svalt ute. Usch, är så rädd för inbillning.

Josephiine90
0

Nu sitter jag och diskuterar lite med mig själv, men upptäckte nu när jag gick på toa och torkade mig tjocka vita "flytningar", såg nästan ut som sperma, fast lite tjockare i konsistensen. Googlade såklart på det, och det kan också vara ett tidigt tecken, läste om det på FamiljeLiv.se ..

Tog även tempen, och mycket riktigt.. brukar ligga på 36.0-36.2 men nu var tempen uppe i 36.6. Började nästan gråta när jag såg att tempen var högre. Hoppas verkligen inte att kroppen spelar mig ett spratt nu!

[TanatosNyx]
1

Ja jag låg då inne på kirurgakuten i vecka 5, då hade jag redan sökt akutvård flera gånger för jag mådde så dåligt.. Så din vän kan ta sig i dalen. 🤐

Däremot lär du nog inte få något blodprov, dom kommer be dig vänta och testa själv hemma.

Josephiine90
0

Om mina beräkningar är rätt och förutsatt att jag faktiskt är gravid så är jag i v3 (2+2).. blev riktigt förbannad och ledsen när hon gav mig de där kommentarerna.. visste inte vart jag skulle ta vägen riktigt. :(

Josephiine90
0

Vaknar upp nu och inser att min lycka som jag kände nyss bara var en dröm, en sjukt verklig dröm! Plussade på stickan och blev överlycklig, grinade i massor, sen vaknade jag :(

RoxannaS
0

#42 Drömde om det jag också. Innan jag gjorde första testet. Som visade negativt. Så det behöver inte betyda att det är kört.

Din "vän" kan som sagt ta sig någonstans. Tycker inte folk ska säga varken bä eller bö innan det är svart på vitt. Och helst ingenting negativt då heller.

Försök att hålla dig sysselsatt. Tänk på annat. För är det nu så att kroppen blir inbillad att de är positivt, så kan de vara sjukt svårt att bli av med alla symptom när de väl blir svart på vitt. Så försök att tänka på annat. Annars kommer de bli jobbigare bara.

(Been there done that)

Josephiine90
0

Känns så skönt att ha er brudar här som stöd! Ni känns som vänner man sitter och pratar med! :) Tack för tipsen, försöker ha något att göra hela tiden och nu finns det extra mycket saker att göra också nu när vi är husvakt åt mina föräldrar, så att påta på i mammas rabatter, städa och dona är de jag gjort idag :) har ju dessutom gubben här så blir en hel del mys också :) Illamåendet är inte lika påtagligt idag, har kommit två gånger under dagen bara. Huvudvärken är borta men den svaga molande värken är kvar i nedre delen av magen :) har dessutom känna två-tre "dragningar" i ena bröstet. Har varit på affären idag och köpte två test, så första blir på onsdag (bim-4) och det andra på bimdagen om det inte visar plus på första :) bara att vänta nu :)

Tina-A
2

#44: Det är det som är så bra med iFokus, vi är en stor familj här inne vet du väl ;)

Hålla alla mina tummar för dig och hoppas att det tar sig!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Josephiine90
0

Ja det märks verkligen :) jag säger till sambon att nu ska jag sätta mig vid datorn och snacka med mina ifokus-vänner :D han bara kollar snett på mig.. haha

Tack så mycket <3 är bara 7 dagar kvar till BIM :)

[Thiah]
0

#45 jag pratar också om tjejerna på forumet… folk tror att man är knäpp 🤪

Josephiine90
0

Haha ja, min karl säger att det är bra att jag hittat ett gäng att snacka med om tex med att vi försöker skaffa barn för det vet ingen annan än ni här på iFokus :) men ibland kan jag sitta inne i något och läsa och sen upptäcka att han faktiskt pratar med mig ;)

Josephiine90
0

Är det någon här som har fått annorlunda andning som gravsymptom (tidigt alltså).. för mig känns det som att bröstkorgen är mindre.. och när jag och sambon har sex kan han absolut inte vara överst för då kan jag inte andas.. ?!

[TanatosNyx]
0

#49 Japp, rejäl andnöd till slut. Skitläskigt!

Josephiine90
0

Ja det fick jag i förrgårkväll när vi hade sex, då var han överst och helt plötsligt försvann andningsförmågan, puttade bort karl och ställde mig upp med armarna upp i luften. Och nu lite då och då under dagen har jag känt som att bröstkorgen är mindre på nåt vis, och vissa stunder känns det normalt. Kan det ha att göra med att brösten börjar kännas av? Känner stickningar i höger bröst, igår var det mer som att någon drog i dom.. Fast bara små känningar hittills.. :)

[TanatosNyx]
0

brösten påverkar, gaser i magen trycker, halsbränna kan kännas av :P sen när blodvolymen stiger så påverkar även det, men det är en bit in i graviditeten.

Josephiine90
0

Halsbränna har jag faktiskt klarat mig ifrån. Vet ju att det kan komma senare (om det nu är en pågående bebisverkstad inuti mig) så ska väl inte säga allt för mycket :)

RoxannaS
0

Ja är man gravid blir ju alla slemhinnor påverkade. Och då även näsan. Så täppt näsa ska man inte bli förvånad över. Ligger jag på ett visst sätt tappar jag nästan andan också.. Kan vara nått :P

Josephiine90
0

Ja nästäppa har jag haft ett par gånger men är rätt vanligt för mig annars också då vi sover tex o drag och jag kan reagera på katten ibland :) Däremot är slemhinnorna i slidan typ uppsvällda eller va man ska säga, känns inte som vanligt vid sex, karln kände det också..

RoxannaS
0

#55 Jaha, ja de var lite annorlunda 🙂

Känner mig förkyld varje morgon när jag vaknar pga att jag sover med en golvfläkt bredvid sängen xD

Josephiine90
0

Ja, lite knepigt, vet att det kan kännas lite så innan mens, men hoppas verkligen inte att det är mens på G… 

Haha, ja vi har en bordsfläkt precis vid sängen vi också :)

Josephiine90
0

Idag har jag inte haft några som helst symptom förutom ett par "hugg" och stickningar i nedre magen.. Imorgon är det BIM -4 och jag vet inte än om jag ska testa eller inte redan då, har beställt ett par test från graviditetskollen.se så väntar på leverans som jag hoppas kommer imorgon :) 

Och i skrivande stund, bara för att jag skrev att jag inte haft några symptom så kände jag nu en knepig järn-aktig smak i munnen, kan det vara "metall smak" som alla pratar om?

Josephiine90
0

Usch vilken fruktansvärd natt jag har haft! Somnade ca 24 och allt var lungt. Vaknar sen ca 01:30 av en attack av illamående och kräkkänslor. Sprang på toa 2 gånger inom en halvtimme, jättelös i magen men kunde inte spy. Huvudvärken kom och svettades/frös om vartannat. Bröstkorgen "blev mindre" igen så andningen var inte 100% okej heller och i tjejmagen molade värken på.. Somnade ca 5 imorse och var inte alls för pigg när kusinen som jag ska vara barnvakt åt idag kom kl 8 :(

Dock mådde jag bra när jag vaknade, väldigt hungrig bara, så en macka och vatten intaget nu, också kom illamåendet tillbaka. :(

Josephiine90
0

Nu var första gången jag spydde, har dock inte ätit/druckit något sen kl 8 imorse förutom 2 koppar kaffe när vi varit borta hos kusin med familj och svärmor en sväng, jobbigt att dölja illamåendet kan jag säga.. det var bara som brunt skum som kom typ..  nu efteråt mår jag hyffsat, är hungrig dock men vågar inte äta något riktigt än. Någon som har tips på bra "efter-spya-mat"? :)

Testade förresten idag, inget plus :( Bättre lycka imorgon!

[TanatosNyx]
2

låt bli kaffet! :)

Josephiine90
0

Jag vet, var inte tänkt att dricka två koppar. Tänkte att en kopp hos kusinen går bra, men svärmor är otroligt snabb att hälla upp kaffe (som alltid finns klart hos henne) och att tacka nej till henne går absolut inte. Tur hon hade äppelkaka som fikabröd, då slapp jag äta för det tycker jag inte om och det vet hon :)

Josephiine90
0

Kan ju säga att mina hormoner flippade idag när jag låg på golvet och "pratade" med mitt lilla kusinbarn på snart 2 månader (12 aug) och hon visade mig ett leende för första gången, då kom tårarna! 
Iförsig gjorde jag likadant när hennes storebror var lika liten och gjorde nya framsteg hela tiden, då grät jag oftast. Dom betyder allt för mig :)

RoxannaS
1

#63 Fortsätter hålla tummarna här. Men bli inte allt för besviken om plusset inte kommer. För de låter att lika gärna kunna vara kroppen som inbillar sig alltihopa. Men det låter även kunna vara bebis på G. 

Svårt fall, doktorn grät. :3

Josephiine90
0

Tack, försöker ställa in mig på att det inte blir någon bebis, när symptomen är borta så tänker jag typ "vafan, tror jag på det här själv eller?", men när illamåendet kommer tillbaka och det drar i brösten så tänker jag att "nånting annorlunda är det ju".. Men som du säger, det kan ju vara inbillning/skengraviditet, och jag är nog mer inställd på det faktiskt.. Mest för att det inte ens va någon tendens alls till ens ett svagt andra streck på stickan.. Men jag har googlat och sett att det varit så för andra kvinnor också, och dessutom vissa som plussat två veckor efter BIM, ingenting innan 😮

RoxannaS
0

Ja ibland kan de ta tid att lura fram det lilla plusset. Jag körde på digitala med veckoindikator på. Så jag kunde ju inte bli blåst direkt :P

Rekommenderar att prova en sån sen om du känner att vill lägga pengar på ett :)

Josephiine90
0

Ja jag kommer nog göra det om nåt av testen jag har nu visar någon tendens till ett andra streck, då kommer jag köpa med veckoindikator för då är man ju mer säker kan jag tycka. Inget streck du kan misstolka :)

RoxannaS
0

Hihi precis :P

Josephiine90
0

När plussade du MissyMe? :)

RoxannaS
0

När som i vilken vecka eller? XD

Plussade 12 Mars och räknades då vara i vecka 5 (4+5).  Men efter rutinultraljudet man gör i vecka 18-19 blev jag flyttad bakåt så då ska jag alltså ha plussat i vecka 3.

Josephiine90
0

Ja asså jag tänkte -/+ BIM? :) det kanske inte var planerat och tajmat så du höll koll på det? ;)

Josephiine90
0

Inget plus idag heller.. Och inga symptom heller förutom att jag när som helst känner för att grina typ.. Höll på att börja grina förut vid maten för att sambon inte stängde korken på drickaflaskan riktigt.. hua.. gud låt mig plussa snart eller att mensen kommer, eller inse att jag är skengravid.. så jag får en förklaring på min kropps förändringar..  

Sambon sa förresten imorse att brösten blivit fylligare.. Men jag tror det är för tidigt för dom att bli fylliga och större? Eller? Jag vet inte..

RoxannaS
0

Vissa sväller brösten upp för på en gång, innan dem plussat. Så man ska aldrig säga aldrig 😉

Josephiine90
0

Hmm.. Dock märks det inte så mycket utan bh, men bhn känns nästan för liten.. ibland.. åh, känns som att jag inbillar mig alltihopa.. 

Nu blir jag ledsen igen.. Tur jag har choklad hemma.. längtat hela veckan! :(

Josephiine90
0

Dagen med stort D är här. BIM idag, dock inget plus och inget mens. Mår skit just nu, hade nog hoppats för mycket fast jag intalade mig själv att jag inte skulle ha för höga förhoppningar. Men det är inte så lätt när kroppen reagerar som den gör. Får nog inse att den spelar mig ett spratt.. Ååh. Jäkla skit! :(

bohan85
0

Kram till dig #75. Har du alltid väldigt regelbunden cykel eller skulle BIM kunna vara någon dag framåt?

Erika89
0

#75 Kramar :(

Josephiine90
0

#76 Tack <3 Jag har inte regelbunden alls.. har precis slutat med medicinering för PCOS, men att jag inte får mens heller innebär ju att det inte kommit igång än.. alltså måste jag fortsätta med medicin och det innebär att det inte blir några bebisar än.. Vi har ju inte försökt länge alls så tror inte att jag får börja med nå hjälpmedel heller. :/

#77 Tack <3

bohan85
0

#78, använde ni ägglossningstest eller räknade du ut när du trodde du hade ÄL?

Josephiine90
0

Jag räknade ut när jag skulle ha ägglossning, och vi hade sex varje dag, flera gånger om dagen i drygt en veckas tid. 

Pratade med min bästa vän idag, och hon plussade inte heller på dagen då hon hade BIM, hon plussade dagen efter.. så liiite hopp kanske finns

soundtrack
0

Vad tråkigt att det inte verkar vara något! :( Jag behövde aldrig uppleva den där våndan att gå runt och vänta och hoppas, är tacksam för det för det verkar fruktansvärt jobbigt :/

bohan85
0

jag provade ägglossningstest och tur var väl det, jag hade enligt testet ÄL 3 dagar innan jag hade räknat ut.

Men om du har diagnosticerad PCOS kan man inte få hjälpt tidigare då?

Josephiine90
0

Vet inte, tror att det är ett år.. har dålig koll, men ska snart dit på koll. Dom skulle skicka kallelse från kvinnokliniken på återkoll så kan prata med dom då :)

Josephiine90
0

Usch vilka humörsvängningar jag har.. sambon har fått lugna ner mig flera gånger, märks att han är nervös.. haha.. va fasen är det som pågår i kroppen? Ingen mens och inget plus än så länge, är på bim+1 nu.. jakten på plus eller mens fortsätter :)

Josephiine90
0

Inget plus idag heller.. testade dock inte med morgonurin då det blev stressigt iväg imorse, så testade med andra pinken som var ca 2 timmar senare.. 

Fick två konstateranden idag av sambon. Har börjat kissa väldigt ofta.. han höll koll på mig igår och då gick jag ungefär var tredje timme, och i vanliga fall går jag ca 2-3 gånger på en dag.. 
Dessutom sa han för en stund sen att jag måste sluta upp med att äta upp knäckebrödet och pepparsalamin.. Har inte ens tänkt på det själv, men nu när jag tänker efter så är det varje dag, att jag MÅSTE ha mitt leksandsknäcke med pepparsalami på.. Sitter och äter en sån macka just nu, och blev nyss nästan grinfärdig när jag insåg att salamin var slut!! :'/

[Thiah]
1

Tyvärr kan det vara så att din hjärna funderar ut symtom som din kropp sen fullföljer fast det sker omedvetet. Det kan också göra att mensen blir sen eller hoppar över en månad helt och hållet. Kroppen kan vara riktigt bråkig ibland.

Josephiine90
0

Ja och jag tror mer och mer på att kroppen spelar mig ett spratt.. men samtidigt när jag inte själv tänker på det, utan sambon påpekar just det här med kissningen så aa, jag vet inte.. Sen vet jag att det kommit fram synliga ådror ovanför brösten.. Och dom har förändrats.. Har väldigt stor koll på brösten med tanke på att jag hittade en knepig knöl för ett tag sen som jag gick till läkaren och kollade upp, så ja, brösten har jag koll på.. men det kan ju vara inför mens också, det vet jag.

[Thiah]
1

Jo men sitter det i hjärnan så blir symtomen verkliga. Jag hade ömma bröst ända fram till mitt ma konstaterades, sen försvann det på 30sek.

ådror, kissa mycket och liknande fick jag inte förrän runt v. 10 eller senare. Däremot kissar jag mycket nu på sommaren och om jag är nervös.

Menar absolut inte att låta elak så jag hoppas du inte tar det på det sättet.

Josephiine90
0

Jo jag vet, man läser ju till och med om folk som läker "mjölk" ur brösten men bara är skengravida.. 

Nejdå, tar det inte på ett elakt sätt. Är bra att höra om andras erfarenheter. 

Ska testa veckan ut, och blir det inget så ringer jag nog en barnmorska som får ta blodprov och genom det se om jag är gravid eller inte.. :)

pernillaa
0

Helt sjukt, jag drömde inatt att du skrev att du var gravid! Haha! =D

Ha en bra dag! // Pernilla

Josephiine90
0

Haha, jaså? Härlig dröm du hade! :D Tyvärr inge plus idag heller.. men börjar tvivla på dessa billiga test, funderar på att testa med clearblue, men dom är så fruktansvärt dyra! :/

Josephiine90
2

Okej, imorse blev jag riktigt förvirrad och ställd, men vågar inte tro på något än.. Måste vänta tills på måndag!

Tog ett test imorse med graviditetskollens teststicka, och jag vet inte om det va svagt svagt plus eller om det spökade. Har dock ingen bild, för jag hade varit otroligt smart och INTE tryckt i laddarn ordentligt i telefon igårkväll så telefon var stendöd.. Men på måndag får vi pengar och då ska jag göra clearblue digital! HOPPAS!

RoxannaS
0

Åh vad spännande !

Josephiine90
0

Jaa, men väntan till måndag känns helt sjuuuukt lång nu! Men eftersom tröttheten kommit som ett brev på posten kanske jag kan sova mig genom helgen? :)

Hannashusdjur
0

Spännande!! Håller tummarna på ett plus!!

bohan85
0

Å så spännande!!!

Josephiine90
0

Tog ett till test (sticka från graviditetskollen) imorse men då såg jag inget alls.. Varför kan man inte hålla sig? Nu försvann ju hoppet igen :/

Praefatio
1

Det känns som att du kanske borde gå vidare och acceptera att det inte blev någonting den här gången utan att du är skengravid. Möjligen gå och göra ett blodprov för att vara säker.

Jag fattar att det känns tufft men det verkar ju verkligen inte som att det är något och dina symptom kommer inte gå över förrän du accepterar det. Även försenad mens är någonting kroppen kan ställa till med om man är skengravid. Det är ju bevisligen skitjobbigt för dig att gå runt såhär och hoppas och hoppas, det låter som att du lider när du beskriver dina känsloutbrott 😕 Sådan stress är inte rimligt att du ska behöva gå runt med. Kroppen mår inte bra av det heller.

Josephiine90
0

Ja, jag tänker typ hela tiden på att det inte blir nånting nu utan att vi för försöka igen vid nästa ÄL. Men har bestämt såhär nu att jag ska köpa ett CB digitalt på måndag. Sen ger jag upp efter det. Så får jag hoppas att symptomen försvinner också. Och försvinner dom inte får jag kontakta en BM som får bekräfta.. 

Nä stressen och oron i min kropp är otroligt stor och jobbig nu.. Märks utåt också.. Min sambo känner inte igen mig.. Inte jag själv heller. 

Men det är svårt att släppa :/

Josephiine90
1

Och tack Praefatio för att du bryr dig! <3

Eller egentligen tack ALLA som bryr sig och stöttar! Det känns verkligen som en familj dehär, ni på iFokus :)

[TanatosNyx]
0

Jag tycker du gör rätt i att köpa ett cb digital, då du kan sätta punkt :) även om man försöker vara logisk själv så lyssnar inte kroppen ett dugg på det när den jollar på i sitt lilla lyckorus (jag är själv väldigt lätt skengravid). Det kommer att hjälpa att få ett definitivt svar. Sen kan man ju må knepigt så länge man är hormonstinn, men släpper man bara tanken så avtar det snabbt.

Kommer aldrig glömma när jag var skengravid i julas (med p-piller och allt), sambons syrras unge skrek så jag fick smyga iväg och lägga papper i bhn för det rann ur brösten 😕 på den tiden var jag inte ens barnkär 😂 (men blev i samband med den skenisen).

Josephiine90
0

#101 Ja förhoppningsvis kan kroppen lägga av att luras sen :)

OJ! Jag fattar inte riktigt hur det faktiskt kan rinna från brösten trots att man bara är skengravid? Vad är det egentligen som rinner och hur är det ens möjligt?!

[Thiah]
0

Är kroppen skengravid så sätter den igång hormonerna så det är nån sorts mjölk som rinner till. Vet att en bekant, som inte trodde hon var gravid, fick "mjölk" från sina bröst och vc sa att det är helt normalt, bara vanliga kvinnliga hormoner.

Josephiine90
0

#103 Ahaaa, alltså, på ett sätt är det rätt häftigt att kroppen kan reagera sådär.. Men på ett sätt är det även lite skrämmande :O

[TanatosNyx]
0

Javisst är det "maffigt" att det är såpass verkligt! Hormoner är inte bara något man skyller på 😃

Praefatio
0

Bra att du försöker ställa in dig 🙂 Det är jättelätt att snurra in sig i förhoppningar och så, så det är inte konstigt att du mår som du gör, men det verkar extremt påfrestande att gå omkring och må sådär. Det ska du inte behöva göra! CB är bra, tydligare än så blir det inte.

Jodå, visst kan det rinna från brösten när man är skengravid! Det är heltokigt. Händer även på djur, min bästa väns hund blir alltid skendräktig efter löp och då får man absolut inte ta på hennes tuttar för då bara sprutar det… 😃

Josephiine90
0

#106 Ja, det är påfrestande.. 

Oj! Gud va sjukt! :O

RoxannaS
0

Det är råmjölk som läcker. De är lite små snuskigt faktiskt. De är genomskinligt när de kommer ut, men när de klibbar fast i typ bh eller liknande så blir de typ gult som ostbågar. Haha :P Fräscht värre. Klibbigt som klister :P

Praefatio
0

#108 Mmm, mysigt 😛

RoxannaS
0

#109 Japp. Haft läckage sen vecka 23 ;)

[TanatosNyx]
0

jag har både genomskinlig och riktigt vit vätska ur brösten. :) Lite som gammeldags rödmjölk, alltså den fullfeta.

Josephiine90
1

OJ! Har aldrig hört om någon som haft så innan jag började läsa runt på iFokus och familjeliv om tjejer som varit skengravida och fått så.. Kroppen lever sitt egna liv, på både gott och ont :/

Josephiine90
0

Har legat och gråtit i över en timme nu, sambon hittade mig i sängen och förstod inte alls varför jag var ledsen för bara strax innan hade vi busat med varann, vi är otroligt barnsliga av oss så vattenkrig och killattacker är typ det bästa vi vet, speciellt när man är uttråkad. Så jag berättade för honom att jag nog bara är skengravid och att det känns hopplöst alltihopa nu. Då lägger han sig bakom mig och säger " det spelar väl egentligen ingen roll om vi blir gravida nu eller om ett halvår, vi har ju fortfarande varandra och Agnes (våran katt)" Då gråter jag bara ännu mer.. 

Har nog insett nu på riktigt att det inte lyckades denna gång. Så jag tackar för allt stöd jag fått från er tjejer, och stort lycka till med era graviditeter och babymaking! Vi ses ju i andra trådar, och jag hoppas vi ses i "Vi som ska ha barn 2015" framöver :) Kram på er!

Praefatio
0

Stackare 😕 Är jätteledsen att din kropp lurats så illa med dig och att det har inneburit så mycket stress och sorg. Men precis som din pojkvän säger så har ni ju hela framtiden framför er och ni har ju varandra, så en bebis ska det ju bli! Bara att fortsätta försöka. Det är ju trots allt ganska trevligt det med 😉

Men iom din PCOS så tycker jag verkligen att du ska ta hjälp av mödravården.

Stor kram!

Josephiine90
0

Hehe ja, självklart är det roligt och mysigt "att försöka göra bebis" också, det har du rätt i ;)

Jag ska på återkoll nu i höst, väntar på kallelse bara. Skulle få det efter semestertiderna. Då ska jag prata med dom. Frågan är ju om man måste ha försökt i minst ett år som det är för "normala" kvinnor.. Dom går väl en utredning för att dom inte vet vad som är fel, eller? Som jag har uppfattat det så är det så. Men jag som vet att jag har PCOS och det står i min journal kanske har "förtur"?

Sen kanske man måste ha varit i lag med sin partner viss länge också? Jag och min sambo har inte varit i lag ens ett år, men vi vill verkligen börja försöka nu. Jag vet att det är lite tidigt, har hört det från många. Men det känns rätt och vi båda är överens :)

Hannashusdjur
0

Fick du din mens eller gjorde du ngt test?

Josephiine90
0

Gjorde test idag men visade "inte gravid" så nu ger jag upp.. Beräknar ägglossning på torsdag så vi försöker igen :)

Hannashusdjur
1

Okej:( Men lycka till nu!

Josephiine90
0

#118 tack :)

bohan85
2

#119: Om någon månad och om allt går bra med min grav så kan jag skicka dig mina cb ägglossningstest om du vill? Förhoppningsvis slipper jag ju och att du är gravid redan då!! De är cb´s avancerade ägglossningstest som visar på de fyra mest fertila dagarna. Jag använde ju bara 2 av 10 stickor.

Josephiine90
0

#120 Åh, du är för gullig bohan85! Jättegärna! Och självklart kan jag betala en slant för dom!
Gud va snäll du är <3 :) Nu börjar jag ju gråta! :')

bohan85
0

Nä, möjligtvis portot men det skall jag nog klara av att bjuda på ;) jag hör av mig.

Bara bra att de blir använda för de gick ut under hösten 2015 tror jag.

Josephiine90
0

Men så snäll du är! Kan självkart betala portot! Ja gör så du! :)

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.