Gravid iFokus

Gravid

Etiketter: inhandlapreparera
Läst 4974 ggr
dragonstar
0

Vad har ni sytt/ytt om?

Nyfiken vad ni gjort själva. Tänker sy en del bäbikläder själv och undrar vad ni gjort? Funderar även på smarta och enkla lösningar för att sy eller sy om mammakläder?

Visa gärna bilder =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Kiwikatt
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har inte sytt någonting, men virkade den här till bebben när jag fick veta att vi väntade tillökning. (Den har även fått ben sedan bilderna togs)

Att vara stark är att falla till botten, att slå sig hårt och att sedan resa sig upp igen.

dragonstar
0

Sååå söt =)

Tina-A
1

Jag har sytt byxor, tröja och en jättebra vagnfilt eller babyskyddsfilt som man kan vira runt bebisen på ett smidigt sätt. Man kan göra den varmare eller svalare beroende på hur man virar in dom så den är toppen!

Här kommer en bild på byxorna

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Kiwikatt
0

#2 Jag kan skicka över mönstret om du vill ha det? #3 Så fina! Vart har du köpt det tyget?

Att vara stark är att falla till botten, att slå sig hårt och att sedan resa sig upp igen.

Niini
0

Sydde ett påslakan + örngott

Niini
0

Hittade en bit fleece på loppis som blev en fin fleecefilt :)

Niini
0

Sydde även ett babynest och två haklappar :)

dragonstar
0

#4  jag kan inte virka alls så blir nog för mycket för mig =P  

Vad kul att se vad ni gjort.  Satt just och tänkte att jag skulle köpa kantband. Har ett par gamla slitna handukar som jag tänkte  klippa till tvättlappar och sen sy på ett kantband.

Kiwikatt
0

#7 Åh vilket fint babynest! Några tips på vart man kan hitta ett bra mönster?

Niini
0

#9 Tack :) Sydde efter mönstret en bekant hade, Tyckte hon hade bra förklarat med bilder + text.
http://junimamma.blogspot.fi/p/babynest-monster-beskrivning.html

Niini
0

Måste bara visa kaninen som min faster hade virkat åt sonen till 1-årspresent! Första han gjorde när han hade öppnat paketet var att ge den en kram ❤️
Hon hade hittat beskrivningen i en veckotidning, Allers om jag inte minns fel.

[Thiah]
0

Jösses va fina grejer ni gjort!

UlrikaHalfvarsson
1

Har sytt ett lapptäcke och blev ett babynest av tyg resterna :) spetsen sitter på baksidan av lapptäcket)

Kiwikatt
5

Mamma var här idag och knåpade ihop ett helt underbart babynest till lullan utav ett gammalt uttvättat underlakan

[Thiah]
1

#14 avis!!

Kiwikatt
1

#15 Jag blev verkligen suupernöjd!! Tur man har en mamma som kan sy när man som jag har tummen mitt i handen i just det avseendet :-P Här är mönstret om någon är intresserad http://anastasias.se/?tag=babynest-monster

Svarttusch
0

Syr gör jag inte så mkt, men jag har virkat ganska mycket. Filtar, mössor, gosedjur osv.

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

dragonstar
0

Såå sugen på att sy..