Tatuera sig som gravid
Som rubriken lyder, är det någon som tatuerat sig under graviditeten? Har sökt på nätet men inte hittat att det ska vara farligt för bebisen någonstans..ska självklart höra med min tatuerare innan nåt bestäms också men vill höra vad andra har för erfarenheter! Tack på förhand!
Jag vet inte varför men har för mig att man inte ska tatuera sig som gravid. Nu kommer jag inte ihåg varför, åh typiskt! Hoppas någon vet exakt!

1# Det enda jag hittat när jag sökt är att kroppen utsöndrar adrenalin pga smärtan skulle det kunna vara det? Hitta på en annan sida där man kunde "fråga barnmorskan" och bm skrev där att det var helt okej att tatuera sig, blir lite smått förvirrad! Haha

1# Det enda jag hittat när jag sökt är att kroppen utsöndrar adrenalin pga smärtan skulle det kunna vara det? Hitta på en annan sida där man kunde "fråga barnmorskan" och bm skrev där att det var helt okej att tatuera sig, blir lite smått förvirrad! Haha
Det handlar ffa om att kroppen förändrar sig så mycket. Man kan ju vara väldigt svullen osv. och tatuerar man en svullen eller kraftig (=graviditetesöverviktig) kropp så blir effekten på tatueringen som en ballong när man sedan återfår sin normala kropp. Inte så snyggt.
Har lite svårt att förstå varför man skulle vara "tvungen" att göra det under graviditeten, en graviditet är ju långt ifrån ett permanent tillstånd liksom 😛 Bättre att vänta tills kroppen är återställd och vara helt säker på att det blir så snyggt och bra som möjligt.
Jag hade i vintras tänkt tatuera mig i våras innan jag fick veta att jag var gravid, men när jag plussade så bestämde jag mig för att vänta till i höst när bebisen är ute. Jag har inte gått upp eller svullnat ett uns och tatueringen kommer att sitta på ett ställe som inte förändras men jag vill ändå vänta, tänker just på det här med smärta och adrenalinpåslag och grejer som ändå påverkar bebisen.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Min tatuerare som för övrigt är god vän och arbetskamrat sa NEJ när jag frågade. Och det är ju inte så viktigt att man inte kan vänta några månader :)
Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!
medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus
Jag skulle absolut inte tatuera mig under graviditet eller amning. Kroppen reagerar helt annorlunda under graviditet, jag tror inte det skulle vara farligare för bebis än om man färgar håret, men man kan bli extra känslig så det gör skitont eller läkningen blir ful. Hellre vänta!
/Christine

Tack för era svar! Jag har inte skrivit nånstans att det är superviktigt att tatuera sognunder graviditeten jag kan lugnt vänta tills våren eller nästa höst om så är, jag var mest nyfiken då jag och en vän har diskuterat detta och h*n hävda att det är farligt för bebisen men jag kan inte hitta några källor på att det är farligt för bebisen :) Hade tänkt tatuera mig i höst innan jag fick mitt pluss i maj men väntar pga bebisen i magen och som jag skrev i trådstarten skulle jag heller aldrig göra nåt utan att diskuterat saken men min tatuerare kommer fråga honom när jag ska dit med min mor i oktober men bara för att jag är nyfiken på vad just han säger :)