Gravid iFokus

Gravid

Etiketterinhandlapreparera
Läst 1016 ggr
Marvel-lous
4

Coolt vs gulligt

Jag har verkligen svårt för utbudet på tjej- och killkläder för barn - alla tjejsaker är söta, alla killsaker ska vara "coola".
Inser att det inte är något nytt men jag tycker att killkläderna är så otroligt fula! Oftast fulla med mönster av bilar/traktorer/motrocyklar/fordon av diverse slag, grälla färger och allmänt gräsliga. Iallafall i babyålder skulle jag vilja ha lite söta kläder jag med, till en kille, men det enda som verkar finnas är då helvita plagg.

Vet någon en bra, och inte svindyr, återförsäljare där det även finns gulliga kläder till killar?

soundtrack
4

Men varför stirra sig blind på vad som är kill- resp. tjej-kläder? Här har vi mest köpt kläder med djur på då vi tycker att det är det sötaste som finns och det passar utmärkt till såväl tjej som kille :)

Praefatio
5

Kläder har varken snopp eller snippa, så du kan ha vilka barnkläder du vill till ditt barn.

Marvel-lous
1

De butiker jag varit i har haft en så väldigt skarp linje mellan de olika kläderna, jag vill inte ha rosa på honom bara för att vara pk. Svärmor har inhandlat en del från Po.P som är okej, röda och gula nyanser med inte så mycket motiv men vi behöver lite fler plagg än så. 😉

Niini
0

Po.P som sagt, H&M tycker jag har rätt bra på babysidan iaf. Kappahls newbie är ju söta på sitt sätt o bland deras pyjamasar finns mycket sött. Lindex handlar vi mycket på också :)

soundtrack
1

#3 jag upplever det tvärtom - när det kommer till just new born-kläderna så tycker jag att det är väldigt unisex i dom flesta butiker.

Marvel-lous
0

#4 H&M tycker jag har lite skralt utbud men Newbie gillar jag - det är lite mer det stuket jag är ute efter. 

Varför jag frågar är ifall vet fler så man får lite variation, kommer nog behöva ett x antal plagg då de växer snabbt, haha, men vad vet jag. ;)

Marvel-lous
0

#5 Fast problemet är att newborn är de inte särskilt länge, det är ganska tidigt de går över till andra färger i modellerna. Iallafall vad jag har sett ska tilläggas.

[WickedAlly]
1

Ellos har mycket gulligt. Just nu har de en jättegullig kollektion med små rävar och ekorrar. Lilleman har bodyn på sig idag :-)

[WickedAlly]
1

Nu kom jag på en till. Ica max har söta kläder. Mycket ränder, djur och sånt där som man inte automatiskt förknippar med pojke eller flicka :-) Dessutom har nästan alla deras pyjamasar dragkedja så man slipper böka med massa knappar mitt i natten. Hett tips, haha ;-)

soundtrack
3

#9 Fan, ellos har jag inte kikat på alls och nu hittade jag ju massssor av fina saker jag "måste" köpa :$ jag som lovat sambon att ligga lite lågt med shoppandet ett tag nu…

[WickedAlly]
1

Haha, det är farligt att kika runt ;) 

Köp en strl större? Det ska ni ju ändå lägga pengar på senare.

soundtrack
0

#11 Det kommer jag göra, men tänkte invänta o se vad vi kommer få av våra familjer först. Sen kommer det nog bli shopping-madness i höst ;)

CelsiusT
0

Vi har köpt på Gekås, lite jobbigt om man nu inte planerar att åka dit och bor långt ifrån. Men dom har massa mysiga färger och söta motiv som inte alls är varken kill- eller tjejkläder. Men hittade inte mycket på deras tjejavdelning, där var mest bara rosa och glitter.

Medarbetare på westernridning.ifokus

PogoPedagog
2

Villervalla har färglada fina kläder.

[Thiah]
0

#14 ja dom har väldigt fina kläder.

Praefatio
1

Mina favoritkläder är Kappahls Newbie-serie, men om deras grejer är så gulliga vet jag inte… Känslan är ju lite romantisk i alla fall, och de har väldigt mycket som man kan tolka som "unisex".