Gravid iFokus

Gravid

Etikett: allmänt
Läst 37263 ggr
petterssonP
0

Poitivt eller negativt?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ber om ursäkt om tråden ligger fel men hittade knget passande ställe.. Förra månaden tror jag att jag hade mens, men blödde bara 2 dagar ung, blödde inte lika mycket heller som jag brukar. För 1 vecka sen blödde jag 1.5 dagarmen blödde inte så mycket som jag brukar heller. I och med att blödningarna kom runt tiden jag skulle ha mens så tänkte inte jag mycket på det. Läste sen att 20-40% har någon form av blödningar under första trimestern, så jag köpte npgra test och testade igår (Måndags). Såg då svaga streck, vet inte om detta är positivt eller negativt? Magen är uppblåst som om jag var i v 15 eller något., kan jag vara en låghormonare? Eller är det bara jag som inbillar mig? Tar inga mediciner alls, har hört att ett streck, oavsett hur svagt det är, är alltid positivt, stämmer det? Bifogaren bild på 2 test, som sagt dom är svaga.. hoppas på svar..

petterssonP
0

Glömde säga att jag även fick lite flytningar med blodstrimmor i , samt otroligt mucket flytningar att trosan blir helt blöt, (ursäkta språket) tror alltid att mensen kom igen men det var bara mycket flytningar, har haft det i 2 månader nu..

Egycsaj15
0

Vad jag kan se så e du antagligen inte gravid men bästa e kanske o kolla med ett blodprov

Tina-A
0

Jag ser streck på båda testen, men jag skulle ringa en barnmorskemottagning och ta ett test där!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

ChristineL
0

Jag ser också två streck på båda testen, om än väldigt svagt.

petterssonP
0

Vad skönt att fler än mig ser det !:) ska ringa mvc men vill vara helt säker först så ska ta lite fler tester i veckan och se om det blir något starkare :)

RoxannaS
0

Jag ser också svaga streck på båda.

Testa om du vill, att köpa ett digitalt test. Vänta någon vecka och testa den då. Och se om den visar. Jag testade första gången på BIM (beräknad icke mens) men var negativ tills 2 veckor efter innan jag plussade. Så de kan ta tid innan hormonerna sprudlar ut ordentligt 🙂

Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
petterssonP
1

Ska göra det :) det jag inte förstår riktigt är varför jag blödde 2 dagar förra månaden sen slutade och hade otroligt mkt flytningar tills nu och blödde 1.5 dag sen slutade och fick lite flytningar med blodstrimmor i sen bara mycket flytningar igen.. sen testade jag för skojs skull, trodde det var mens jag hade men nu är jag sjukt förvirrad :( så la upp här för att veta lite mer, kan det vara fel på testerna? Eller är det bara spökstreck? Gjorde ett nytt test imorse och det blev samma resultat, svagt streck som syntes om man kollade på stickan, syntes även när man höll upp den mot ljuset, då lös strecket igenom, jag är som sagt chockad, vet inte om jag är gravid men ville ha lite info och råd först :) någon som vet eller har vart med om liknande? Igår kväll, efter jag testa så kändes det som svag svag mensvärk och lite värkar som kramper typ,. Det jag undrar är, kan detta verkligen stämma?:) :( ska självklart köpa ett digitalt nu i veckan men som sagt, vill ha råd eller info innan :)..

petterssonP
0

Kan detbara vara så att jag är låghormonad? Kan jag vara en av dom som har en form av blödning runt dagarna jag normalt ska ha mens, den första trimestern? Är som sagt förvirrad , vill även inte gå till BM eller MVC fören jag får ett riktigt resultat, detta kunde ju varit negativt eller spökstreck eller något fel på testerna?..vill ju att det ska vara positivt :) , obs, tar inga mediciner eller något så det kan inte bero på det

ChristineL
1

En del har blödningar varje månad hela graviditeten och en del inget alls. Varje graviditet är unik, så är det bara. Visst kan du vara gravid och det är såhär denna gången, men nästa gång behöver det inte alls vara så. Ta ett digitalt test om några dagar, på morgonen och följ instruktionerna noga, det är A och O.

petterssonP
0

Ok tack!:)

[TanatosNyx]
0

Det är nog positivt ja. Två spök låter osannolikt. Spökstreck är grå, positiva är färgade, så kolla färgen på strecket. Tänk på att färgen mattas av när testet torkat. Mina blev lite grådassiga.

Jag har haft svagare streck än sådär, det var en bebis 😉

petterssonP
0

Tog detta testet lite från sidan, detta testetgjorde jag runt 8 imorse, men det svagastrecket dök upp på knappt 2min så kunde man see något där, men jag vet inte :/ jag själv tycker färgen ser ut att vara lite lila aktig eller har jag fel? 3 test i rad som blir samma, det låter ju bra :D

[TanatosNyx]
1

Jag tycker du ska vänta någon dag och sen ta ett nytt test. Hormonerna dubblas varannan dag nämligen, så du ska kunna se en stegring (strecken ska bli starkare). 🙂 såhär såg mitt ut:

(de 2 översta är torkade och ser då grå/lila ut)
första stickan är troligen 6 dagar före BIM
andra stickan är troligen 1 dag före BIM
tredje stickan är troligen 3 dagar efter BIM

(Jag säger troligen för jag har inte haft naturlig mens på 12 år pga p-piller)

petterssonP
0

Använde du dig av testlagret?:) för jag använder dom och är nervös om det visade rätt eller inte, :)

[TanatosNyx]
3

Apoliva från apoteket.

Testlagret är väl tyvärr de som har flest spökstreck dock.

petterssonP
0

Får hoppas mitt dubblas om det nu är positivt!:) hur ska jag tolka det om det är lika svagt varje gång jag testar?:(

petterssonP
0

Får hoppas mitt dubblas om det nu är positivt!:) hur ska jag tolka det om det är lika svagt varje gång jag testar?:(

[TanatosNyx]
0

Det beror på hur många dagar du väntar. Stegrar det inget på en vecka så är det troligen spök eller något som inte står rätt till, då kan det vara bra att kolla upp det (och stegrar det bör du ju gå till MVC 🙂)

petterssonP
1

Ska ta och gå till apoteket och köpa ett test där på fredag så får vi se! Tills dess så får jag se om ngt händer med dessa testen :)

petterssonP
0

Kan detta vara spökstreck eller barasvagt svagt positivt? Dom 2 översta tog jag igår, den nedre tog jag idag

ChristineL
0

#20 - Alltså, test är ju ogiltiga efter att det har gått för lång tid. Det är vad som syns där och då som räknas.

petterssonP
0

Strecken är inte gråa utan lila rosa aktig..men det kanske inte har ngn betydelse?:/

petterssonP
0

Inom 2 min så dök strecken upp när jag gjorde testen..

[TanatosNyx]
0

Det viktiga är ju att strecken kommer inom utsatt tid, kommer det streck senare så gills det inte. Men att låta ett streck torka gör inte det hela "ogiltigt". Som sagt, bara strecket dyker upp inom tiden som står i bruksanvisningen.

Det är hemskt svårt att säga om det är ett positivt eller spök eftersom det är svagt. Du får försöka ha is i magen ett tag till. 🙂

Vet inte om jag missade i själva tråden, men vet du när du ska ha/skulle haft mens? (BIM)

petterssonP
0

Jag brukar ha mens den 13e varje månad men förra månaden kom det en blödning i 2 dagar, dock svagareän vanlig mens, och ingen mensvärk som jag brukar ha,,och sen den 15e denna månaden dock bara1.5 dag med lite mensvärk. Brukar blöda 3 eller 4 dagar med mycket mensvärk men nu är jag förvirrad ,,har köpt ett digitalt, ska ta det sen i månadsskiftet :) känner lite molande svag värk då och då samt lite små kramper/streckningar ibland, så jag hoppas ju, då trots allt 20-40% har blödningar runt den tid dom skulle ha mens i 4 månader eller hela graviditeten så vi får se :) men konstigt nog är det lite roligt att kissapå en sticka haha…

Marvel-lous
3

Jag har förvisso glasögon men jag ser ingenting på testen. Skulle nog, som det redan föreslagits, vänta lite till innan nästa test (och kanske ha ett "bättre" sådant). :)
Mitt plussade 5 dagar efter BIM och det syntes ganska tydligt.

jackiejohn
1

Jag ser endast komtrollstrecken på testen jag, när var din mens denna månad beräknad? Jag testade 1 dag innan beräknad mest och fick ett klart och tydligt positivt direkt på stickan (testlagret använde jag) Kontakta barnmorska och ta test där tycker jag :) lycka till!

Praefatio
0

Jag ser verkligen inget streck utöver kontrollstrecket… Så jag skulle säga negativt.

Niini
0

Skulle säga helt klart negativt, speciellt om du skulle vara i v.15 eller däromkring.
Såhär såg mitt ut BIM +2 (eller 3?), taget på em dessutom.

petterssonP
0

Har inte sagt v15 eller något men ska ta ett digitalt på söndag så får vi se

[TanatosNyx]
0

om jag räknar rätt är hon ju flera dagar före BIM 🙂 (jag utgår ifrån att en ny ÄL hunnits med och att det är en supertidig graviditet, och att mensen krånglade förra månaden).

[TanatosNyx]
0

Ahh nu såg jag, TS skrev "magen är uppblåst som om jag vore i v15 eller något" 

det tolkar jag som ett exempel bara för att beskriva sin svullna mage :)

Niini
0

#30 Syftade på den uppblåsta magen och menade att om du skulle börja vara så långt gången skulle det definitivt synas på testet.

[TanatosNyx]
0

#33 Tvärt om :) Är man efter v.10-12 så funkar inte testen längre :)

Niini
0

Inte? Verkar ju ytterst skumt 🤪

[TanatosNyx]
0

det är något med att hormonerna blir så starka att det slår fel. Man kan tydligen späda urinet typ 50/50 med vatten så får man nästan ett sotsvart streck :P flummigt jag vet!

Niini
0

Hah, som gjort för att skrämma upp blivande mödrar.. ;) Synd att jag inte testade mer efter 22.10 (plussade 2.10), hade varit kul att se 😃

[TanatosNyx]
0

ja du, det är en och annan panikslagen som skrivit på familjeliv över att strecket plötsligt försvann och fått panik :P det är så jag lärde mig hehe

Theres
0

Jag ser streck iallafall :)

golf.ifokus.se

[TanatosNyx]
0

ja streck syns absolut :) frågan är bara om det är spök eller ej. :)

Tina-A
4

Så tidigt som v 10-12 försvinner inte strecket. Hormonerna sjunker igen mot slutet av graviditeten så mot slutet, trots att man är stor som ett hus, kan man få negativt eftersom hormonerna sjunkit så mycket. Aldrig någonsin hört om någon som fått negativt vecka 10, många plussar ju för första gången vecka 13-16. Går hur bra som helst att plussa rätt långt in i graviditeten och många plussar hela vägen igenom.

[TanatosNyx]
0

hmm snurrigt, jag har ingen egen erfarenhet, men jag har läst om andra som upplevt detta och sen fått fram ett streck av att späda ut urinet (då panikslagana människor som varit rädda för missfall). Ser ingen poäng med att de skulle sitta och luras :) men jag vet inte.

Tina-A
0

#42 det kanske finns något enstaka undantag som fått negativt efter vecka 10, men att säga att testerna inte funkar därefter är ju definitivt inte sant, inte en i närheten. Många plussar för första gången långt efter vecka 10 och många plussar hela graviditeten igenom så uppenbarligen fungerar ju testen efter vecka 10 också, för säg 99%? Om jag skulle gilla. Senare i graviditeten är det mer troligt att få negativt men så tidigt som vecka 10, precis i början, väldigt liten risk.

Tina-A
0

Oj vad många autokorrekt det blev, jäkla mobil :) men hoppas ni förstod. De allra allra flesta om inte i princip alla kan plussa utan problem fram till iaf mitten av graviditeten.

Tina-A
1

Här kan man se hcg under graviditeten. Den peakar runt vecka 12 och sjunker sedan. Gravtester läser hcg så lågt som till 25-50 så för de flesta kan man plussa hela grav igenom!

[TanatosNyx]
0

ok, jag förmedlar bara vad jag har läst mig till, det kan ju vara fel. Men jag tycker fortfarande att det är himla konstigt.

petterssonP
0

Haha finns inget att göra förutom att vänta tills nästa månad för att vara riktig säker:) min mens har inte varit sig själv denna ocj förra månaden, tror det är min mens men har alltid blödning 3 eller 4 dagar med lite blodiga flytningar1 eller 2 dagar till..men förra och denna månaden varademensen 1-2 dagar och slutade tvärt samt tjocka/vattniga genomskinliga flytningar med blodstrimmor i , för 2dagar sen inget mer. Nu har jag bara otroligt mkt flytningar igen , precis som förra månaden.. det kan ju varafel på testerna men att alla har visat fel harjag lite svårt att tro på, sen tror jag nog inte att alla stickor från testlagret jag har hemma, visarfel, låter ju konstigt om precis alla gör fel resultat :p men det kanske bara är jag? Som sagt , kanske bäst att vänta till Juli så får vi se :) gjorde ett nytt test alldeles nyss med samma svaga streck, inget grått streck utan det var ljus lila aktigt streck :)..

petterssonP
0

Senså syns inte spökstreck på kameran^_^ men som sagt får vänta och se, tror som sagt inte att alla test visar falskt positivt ._.

petterssonP
1

Den nedersta testet tog jag nyss,då jag hade hållt mig 3timmar.. det översta tog jag runt 12, när jag hade kissat några gånger innan.. kan verkligen alla tester visa fel? Ska kolla digitalt nästa månad

Denna kommentar har tagits bort.
ChristineL
7

Men varför "slösar" du bort så många tester? Vänta några dagar, testa med första morgonurinen och följ instruktionerna! Testen är fortfarande ogiltiga om man tittar för tidigt eller för sent. Streck kan dyka upp och försvinna, likaså kan det dyka upp ett streck om det går för lång tid.

petterssonP
1

Strecket kom inom 2min, hade beställt 50 test så det gör inget, sen slösar jag inget då jag tycker detta är värd pengar ifall det kan vara något :)

ChristineL
0

#52 - Strecket kom inom två minuter ja, men vad står det på instruktionerna, en del tester måste man vänta 5-10 minuter på.

jackiejohn
1

Kanske jag som ser dåligt men jag ser bara ett streck, spelar ingen roll tycker jag om man har många tester hemma. Du får ju inga tydliga besked trots alla test så vänta några dagar och testa på morgonurin säger jag! Lycka till

petterssonP
0

Det står inom 5min och jag väntade 5 min , ska testa söndag morgon så får vi se , senäven digitalt om det är samma (:

[TanatosNyx]
4

Nackdelen med storpack med billiga graviditetstester är att det är smått beroendeframkallande och kan bli stressande. ;) Du kommer inte att få något starkare streck än på länge, hur länge du än håller dig :P i början så är graviditetshormonerna mycket låga, och även om de dubblas varannan dag så är det fortfarande så lågt att det dröjer innan strecket stegras.

petterssonP
0

Sant :) får testa nästa vecka , eller ah, varannan vecka ialafall, hoppas på det bästa :)

petterssonP
0

Det som förvånade mig mest , som även var anledningen till att jag gjorde denna tråd, varför att senast jag och killen hade samlag, var i slutet av april.. trodde det var mens jag hade förra månaden och denna, men den harhelt klart inte varit sig själv.. så är lite förvånad men ska testa varannan vecka :)

petterssonP
0

Eller kan jag ha blivit gravid förut men att det visar sig först nu lite svagt på tester? Förlåt för så många frågor men har aldrig varit med om detta innan..

RoxannaS
0

Om du är osäker så gå till en barnmorska och be om att få testa via blodprov istället. Så får du svart på vitt 🙂

Elisiajohansson
0

Jag är i vecka 38 och har tagit resten av testerna jag hade då och då för att jag inte vill slänga dom ;) och jag har plussat på alla genom hela graviditeten.

petterssonP
0

Försöker med ungdomsmottagningen nästa vecka då det är stängt nu.. men ska göra 2 tester innan dess, men är det som ni säger, att jag kanske har räknat fel ellerev i tidig graviditet , kanske det är anledningen till så svaga tester? Eller kan jag ha gått 4 v men att det visar sig först nu, det får vi se på testen jag kommer göra 3 ggr i veckan, blir det något tydligare så kollar jag blodprov etc men vill nog vänta tills halva juli, inte direkt roligt att hoppas och hoppas för att sen få ett nej på sjukhuset :p så jag avvaktar lite till :)

lil-sis
1

Hade ni sex senast i slutet av april?

Då borde dina streck vara betydligt starkare än sådär. Så jag skulle säga negativt.

petterssonP
0

Nja inte om man är låghormonad och/eller hade ägglossning senare än beräknat, testade med clearblu för skojs skull nyss för 20min sen och det var ett mycket svagt plus så jag ger inte upp hoppet än (:

Praefatio
6

Du verkar stressa oerhört mycket kring det här. Hur många test har du tagit idag, trots att du sagt att du ska vänta några dagar? Skulle det vara så att du är gravid så måste du stressa ner för kroppens skull. Testet kommer inte helt mirakulöst plötsligt visa tydligt att du är gravid.

[TanatosNyx]
1

Senast i april? även om du är låghormonare så är det nog extremt liten chans att det är plus isåfall.  Tyvärr :/ man ska ju aldrig säga aldrig, men så nära man kan komma iaf.

UlrikaHalfvarsson
1

Tror inte du är gravid tyvärr. Jag har PCO och plussade 5dagar efter ÄL, trodde att jag var i v 5 (eftersom jag hade så många symtom och räknat på mensen) men det var en pyttebebis som låg i magen vid UL. Om du senast hade samlag i april så hade det visat ett riktigt plus nu…

Tina-A
4

Men det är ju ändå konstigt att alla visar svagt plus. TS, sluta slösa tester hemma de kommer inte säga dig någon. Åk nu till MVC och ta ett test där så du får svar någon gång. Hade du senast sex slutet av april är du ju ca v 10 nu och dina hormoner är så höga som dom kommer bli. Dom peakar ju nu i dessa veckor. Så ring och boka tid så du får det gjort.

petterssonP
0

#69, ska till mvc nu på onsdag, tidigaste tiden dom hade, förklarade även att varwnda test jag har tagit va svagt positivt, sen nämnde jag att jag fick ett svagt svagt plus på clear blue också, hon bokade in mig på tidigaste tiden så får se vad dom säger på onsdag :) var även i kontakt med testlagret.se, dom förklarade flera gånger att ett svagt streck är positivt, men skulle strecket vara grå eller gråvit så är det negativt, även om det kan synas att ett gråvitt streck finns där, så är det negativt. Men testerna jag har gjort har varit i färgen lila/rosa, så dom sa jag kunde testa mer för att se om jag får samma, men dom tycker det är positivt när jag berättade samt gav lite bilder på testen, men som sagt, får se på onsdag så får man svart på vitt :)

[TanatosNyx]
1

Bra att du kollar upp det :) I värsta fall kan det ju handla om missed abortion eller liknande, dvs att fostret dött men kroppen ej stött ut det. Jag vet dock inte om hormonerna fortsätterstiga eller hur det är med den biten där.

[Thiah]
0

#71 hormonerna kanske inte stiger men de visar att du är gravid. Jag fick ett tydligt + vid en tidpunkt då fostret redan var dött och trodde glatt att allt var bra. Senare ul visade att fostret dött i en vecka innan mitt test.

Hannashusdjur
0

Jag tycker mig faktiskt se 2 streck på den sista bilden!

RoxannaS
0

Vad spännande! Uppdatera gärna hur det går :)

petterssonP
0

#73 jo 2 streck är det på alla test jag tagit och det var lila/rosa streck, det på bilden va lite lite tydligare och starkare än den första bilden jag la upp :) #74 jag kommer uppdater på onsdag efter mvc :) men även inna också om jag testar en gng innan onsdag :) ja, lite beroende att kissa på en sticka tydligen haha…..

[TanatosNyx]
1

Jag följer tråden gärna, är nyfiken på hur det ligger till och håller tummarna såklart även om det kanske inte ser så hoppfullt ut :)

petterssonP
0

#76 , tack!:) får hoppas på det bästa!:)

[TanatosNyx]
0

Ja och är det inget denna gång så är det ju bara att prova igen 😃

petterssonP
0

Sant :) dock bor killen i korea och jag ska tillbaka dit om en månad ungefär så skulle ju blivit en bra överraskning:) men får hoppas:)

Emmetem
2

Har du gått iväg till ungdomsmottagningen än?

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

petterssonP
8

Hej! Hade tid idag (onsdag) , jag var gravid, dock i v 10 , sa dom :D är fortfarande en liten chock då jag började ge upp då testerna visadw svagt positivt haha, men nu ärdet bekräftat !:) den lille mådde toppen!

Hannashusdjur
0

Grattis!!:D hur känns det ?

petterssonP
2

Känns konstigt, haha, men nu är det även skönt att veta att de va positivt :) så nu fick man ju veta att vissa som har som mig någon dag, kan vara gravida ;) haha känns fortfarande lite konstigt, har inte räknat med att de va något då testerna va så otroligt svaga, men hon förklarade att på några kvinnor kan testet inte ens ge positivt alls, och en del får positivt tidigare eller senare, alla graviditeter är unika :) så man ska aldrig säga aldrig ;) överlycklig!!:D

[TanatosNyx]
1

Aha! Grattis! :D åh vad skönt att den lille mår bra!

Emmetem
0

Grattis! :D

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

petterssonP
0

Tack!:D

RoxannaS
0

Grattis! Gud vad roligt!

dragonstar
0

Grattis =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Jespersen
0

Grattis! :)

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.