Gravid iFokus

Gravid

Etikett: allmänt
Läst 1053 ggr
I want to belive
1

Snart första besök mos mvc

Jajjamen… ni läste rätt , denna rädd hare har äntligen fått tid hos mvc nu på tisdag… Snacka om att jag är nervös… nervös för att det inte ska finnas något där eller att jag har fått MA igen… (fått det 2 gånger innan denna graviditet) Går in i v.13 på tisdag då jag ska på besök , inge blod än iaf och det är ju bra ? , mår bara lite illa o lite molvärk, inga spända bröst .. åååh måste sluta oroa mig bara för att mina symptomer är typ borta … hjälp !:-P

I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truthMåne

RoxannaS
0

Håller tummarna! Det kommer gå bra denna gången! 🙂

Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Tina-A
0

Håller tummarna för dig!! Hoppas du får ett toppenbesök på tisdag.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

ChristineL
0

Håller tummarna! Kommer gå jättebra!

Praefatio
0

Allt kommer gå fint, lycka till! :)

I want to belive
0

Jag hoppas verkligen det !! Försöker lugna mig med att magen är uppsvälld och växer !

I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truthMåne

I want to belive
0

Jag har nu varit på besök och är rätt besviken på besöket för att min barnmorska sa att jag skulle inte få ett VUL för att det bara är ett foster och inte en bebis… men det är ju fortfarande ett liv vi pratar om !!? Nej jag får inget ultraljud fören i v.18.. är i v. 13 nu … är jag ute i cyklar eller är jag helt galen som både tror och vill ha ett ultraljud NU? Det spelade ingen roll om hur mycket jag upprepade om att jag är jätte orolig och vill ha ett ultraljud , nej då var jag tvungen o boka tid hos västerås sjukhus( då jag bor i Västerås) för rutin ultraljud .. vadå för jävla rutin.. jag vet ju inte ens om jag har ett levande foster eller inte… :( ska ringa o gråta lite på kvinnokliniken imorgon bitti.. Förutom dessa dumheter.. eller vad man kallar det.. så hade jag grov järnbrist misstänkte hon.. Men helt perfekt blodsocker , lite protein i urinet för att jag dricker dåligt tydligen.. Fick även klagomål för att jag var lite överviktig, hon öste på med massa itrim broschyrer o kostråd… Typ .. snälla lägg av ! Jag går ner i vikt när jag känner att jag själv vill… fan . Jag bryr mig inte om att jag väger lite mer än det jag ska.. jag rör på mig varje dag , äter bra .. jag är stolt över min runda fina kropp.. Skitsamma ! Ville bara uppdatera lite.

[Thiah]
0

Nämen va sjutton! Vad har du fått för knasboll till bm? Ska det vara så svårt att ta en gravids oro på allvar? Åtminstone referera till nån som gör privat vul. I vecka 13 är det måhända ett foster men nog sjutton syns precis allt och man lugnar sig enormt efteråt (har oxå drabbats av ma förut). Sen det där med vikten… en bm ska ju stödja och inte ge ångest. Kanske du kan byta bm?

RoxannaS
0

Ring gyn/kvinnokliniken och berätta att du är dödsorolig, berätta om alla mf och allt som varit så får du säkert komma in 😕

Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
I want to belive
1

Det var inte som jag hade tänkt mig iaf… Ska ringa imorgonbitti :)

Tina-A
0

Du kan alltid ringa och boka ett privat VUL som du betalar själv! Jag gjorde ett i vecka 11 utan problem, ringde bara och bokade en tid på närmaste sjukhus och betalade för ett VUL.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

ChristineL
0

1) Byt bm

2) Ring någon annanstans och boka vul!

fulifuli
0

Håller helt med #11, byt BM. Jag har precis självt bytt BM då jag fick gå till en annan som jag var totalt missnöjd med då hon inte alls lyssnade på vad jag sa. Kan säga att jag upplevde lite jobbigt att ringa och byta BM men nu i efterhand var det bland det bästa jag gjort.

Din oro ska helt tas på allvar och inte besvaras så. Jag fick göra ett ultraljud i vecka åtta eller nio, berodde på att sambon körde in mig akut för jag inte fick behålla varken föda eller vätska. Och visst syntes det något litet där som levde så det var en konstig BM du hade. Deras jobb är ju att besvara frågor och vara där för att lugna oro på alla sätt, eller är det bara min uppfattning av vad en BM ska göra (bland mycket annat)?

Vikten brukar de väl inte klanka ner på, där ska de ju stötta. Och är du endast lite över så spelar det väl ingen roll. Är väl bättre det än andra hållet, som jag själv har problem med i och med att jag gick ner en massa i början av min graviditet. 

Misstänkte hon bara grov järnbrist eller gjorde hon prov? För misstänka är väl lätt men ack så fel det kan bli vid bara misstanke.

I want to belive
0

12# Hon tog 5 provrör med blod , och tyckte mina värden var väldigt låga.. så jag fick gå o köpa järntabletter då jag har svårt att äta för att jag mår illa nästan jämt .

CelsiusT
2

Det är inte en självklarhet att få ett VUL bara för att man är orolig och/eller haft ma innan. Det man erbjuds gratis är ett rutin UL i v 18-20 där man undersöker att allt ser bra ut, beräknar förlossningsdag och kollar hur många foster det är. Men självklart kan du betala för ett VUL och få det gjort redan nu (eller när du vill) så du får stilla din oro. Du kan ju alltid försöka ringa kvinnokliniken och berätta om din oro och försöka få ett VUL gratis, men räkna inte med det. Men som sagt så kan du alltid betala för att få ett (kanske inte hos kvinnokliniken men åtminstone privat).

Nu har jag ju ingen aning alls om vad du väger, men det låter toppen att du är nöjd med din kropp! Det är superviktigt att vara. Sen är det ju så att övervikt är inte så bra under en graviditet (som ju för många innebär en stor viktuppgång i sig), det bästa är ju att ligga på normalvikt. Så troligtvis försöker din BM bara hjälpa dig att må bra och ge dig och ditt barn bra förutsättningar, men det låter ju som att det var väldigt klumpigt gjort. 

Om det inte kändes bra med din BM så byt, det är jätteviktigt att du känner förtroende för henne och att det känns bra att gå på besöken. Det är inte konstigt alls att byta BM och du har rätt att byta precis när som helst.

Medarbetare på westernridning.ifokus

em.nord
0

Jag blev erbjuden ul i v 13 utan att behöva säga till och då kollade de kub också. Helt gratis. Så är olika från landsting till landsting… Klart man ska få ul tidigt om man vill!!

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

soundtrack
0

#15 Detnär typ bara 3 landsting som erbjuder kub gratis till alla gravida. Sen finns det några som erbjuder det mot en kostnad. De allra flesta erbjuder dock bara RUL i v 18-20 typ o vill man göra nått UL innan det så får man göra det privat.

CelsiusT
0

#15 Det får man också. Bara det att i dom allra flesta landsting i Sverige så får man betala för det själv.

Medarbetare på westernridning.ifokus