Gravid iFokus

Gravid

Etikett: känsliga-situationer
Läst 7923 ggr
Svarttusch
0

Tidig mens eller nidis?

Jag har fem dagar kvar till mensen ska komma, den kan ibland komma en dag tidigare, så runt fyra dagar då kanske. Det är 8 dagar sedan beräknad ÄL (inte säkert att den var då för jag har inte testat med ÄL-test). Jag har haft ont i "tjejmagen" (förlåt, jag gillar inte ens det ordet :P) i några dagar. 

Imorse när jag vaknade så kom det blod på pappret. Det var ändå ganska "mycket" men det var liksom mer flytning än blod, inte alls som mens. Det är röd/rosa absolut inte brunt. Det har fortsatt hela dagen. Det är inte i närheten av mensmängd men samtidigt mer blod än jag trodde en nidis var. Jag har ändå två (lyckade) graviditeter bakom mig och aldrig haft en nidblödning, men har alltid trott att den är mer som att det kommer lite vid ett tillfälle, inte under en eller flera dagar. 

Blödningen verkar inte tillta utan hålla sig stabil även om det är svårt att veta efter bara åtta timmar dock. 

Kan det fortfarande vara en nidis? Eller kan mensen komma fem dagar för tidigt? Tänkte vänta till lite efter BIM och testa för säkerhetsskull, men just nu känns det som otroligt tidigt missfall eller tidig mens.

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

Svarttusch
0

Nu dubbelkollade jag i min kalender (måste ha en app för att komma ihåg BIM osv) och den är inte fem dagar för tidig, den är en hel vecka för tidig!

Hälsningar Malin <3
Min hemsida

kiwifågel
0

Hej!  Hur har det gått? Jag har liknande "problem". Min mens borde komma på onsdag men det började komma lite blod i fredags kväll. och det har fortsatt komma när jag torkar mig.

Svarttusch
0

Hej! Det är nog mens ändå. Har mensvärk och blödningarna tilltog. Läste någonstans att det kanske kunde vara så att den här månaden kanske jag inte hade ägglossning och därför kom den tidigt, men jag vet inte. Det är bara att ta nya tag i alla fall. 

Men om det bara kommer när du torkar dig och du inte behöver ha binda eller liknande så är det nog kanske inte samma som jag har :)

Hälsningar Malin <3
Min hemsida

kiwifågel
0

Nu har det börjat komma mera så det är nog mens för mig med. Är nästan säker på att jag hade ägglossning dock, men ibland kan man nog få starka ägglossningssymptom men att ägget aldrig lossar ordentligt, tror jag. Eller att ägglossningen var lite tidigare (hade symptom på ÄL i ca en vecka)