Gravid iFokus

Gravid

Etikett: allmänt
Läst 3515 ggr
Madddeee
0

Vilken vecka är jag i?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hade senaste mensen 17/3 så alltsp ska jag vara i v7 men tycker magen är lite stor för de? Den kanske bara är uppblåst?

Madddeee
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

.

Velinga1984
0

Varför skulle den vara för stor? Jag tillhör en av de som sjäklv fick mage fort, kanske uppblåst mage i början. Jag vet inte, däremot gick det inte att dölja.

Zvintos
0

Alla får olika stor mage och olika fort, samt svullnar upp på olika sätt. Min mage såg ut ungefär som din eller snäppet större i vecka 7.

ChristineL
4

Man kan inte mäta vecka efter mage ;)

PogoPedagog
0

Det är bara svullnad och gaser i början. Inte förän  runt v 12-13 är själva livmoderna så stor att den kommer upp ur bäckenet. 

Min första grav syntes inte mycket förän runt v 16 men denna gången svullnade magen upp o syntes från v 7 ungefär.

Madddeee
0

Ja okej de här är min första graviditet, och redan nu är det svårt att dölja magen :)

Velinga1984
0

Jag har haft samma bekymmer med båda mina graviditer, så det kan bli så även med första barnet 🙂

Praefatio
0

Som sagt, irriterade och uppblåsta tarmar. :) Magen kommer troligen gå upp och ner de närmsta veckorna, vara som vanligt vissa dagar och lite större andra dagar. Ingenting konstigt eller onormalt.

ForestSpirit
1

Jag var till och med väldigt uppsvälld i vecka 5, så det syntes skillnad på mig direkt. Dock inte gravid kula, men uppsvälld.