Vilken vecka är jag i?
Varför skulle den vara för stor? Jag tillhör en av de som sjäklv fick mage fort, kanske uppblåst mage i början. Jag vet inte, däremot gick det inte att dölja.
Alla får olika stor mage och olika fort, samt svullnar upp på olika sätt. Min mage såg ut ungefär som din eller snäppet större i vecka 7.
Man kan inte mäta vecka efter mage ;)
/Christine

Det är bara svullnad och gaser i början. Inte förän runt v 12-13 är själva livmoderna så stor att den kommer upp ur bäckenet.
Min första grav syntes inte mycket förän runt v 16 men denna gången svullnade magen upp o syntes från v 7 ungefär.
Ja okej de här är min första graviditet, och redan nu är det svårt att dölja magen :)
Jag har haft samma bekymmer med båda mina graviditer, så det kan bli så även med första barnet 🙂
Som sagt, irriterade och uppblåsta tarmar. :) Magen kommer troligen gå upp och ner de närmsta veckorna, vara som vanligt vissa dagar och lite större andra dagar. Ingenting konstigt eller onormalt.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Jag var till och med väldigt uppsvälld i vecka 5, så det syntes skillnad på mig direkt. Dock inte gravid kula, men uppsvälld.