Sammandragningar???
Någon som kan förklara hur det känns när man får sammandragningar. Sitter i skrivande stund i bilen på väg in till förlossningen… Gravid i v22 och har plötsligt fått så fruktansvärt ont i nedre delen av magen 😥 Har en grundsmärta hela tiden som liksom tilltar kraftigt emellanåt. Orolig!!
Att vara stark är att falla till botten, att slå sig hårt och att sedan resa sig upp igen.
Mina känns som mensvärk i sammanband med att magen blir stenhård. Ibland är värken värre men det håller bara i sig i kortare stunder.
Hoppas allt är väl med er och försök hålla er lugna.
*kram*
Håller för det första tummarna för att det inte är något allvarligt!
Mina sammandragningar jag hade under graviditeten gjorde mest magen spänd och uppblåst, hade mycket sammandragningar sista veckorna jag jobbade, men dom slutade när jag började gå hemma så det är ju helt klart stressrelaterat också och om man rör sig mycket osv.
/Christine
Tack ❤️ Försöker hålla mig lugn
Att vara stark är att falla till botten, att slå sig hårt och att sedan resa sig upp igen.
Hoppas att allt går bra!
Sd ska inte göra ont alls vad jag förstått (förutom när man närmar sig slutet då antar jag). Men det är ju säkert individuellt hur man upplever det. Mina tidiga sd var bara obekväma, magen blev en hård liten boll och sen släppte det igen.
Åh, håller tummarna för att det inte är nått allvarligt! Jag har nog inte haft några sd än så kan inte uttala mig om det :/
Hemma igen, tack och lov ingen fara med oss…jag skulle gissa på att jag börjat känna av foglossning