Gravid iFokus

Gravid

Etiketter: inhandlapreparera
Läst 742 ggr
yoanna
0

Leveranssätt på Jollyroom?

Hej.

Jag håller på att lägga en beställning hos Jollyroom nu som privatperson, och min beställning ligger på över 1000 och då står det att det ska vara fraktfritt. Men när jag kommer till leveranssätt så står det att jag ska välja mellan 'företagspaket eller hempaket', och eftersom att hempaket kostar 299:- så vill jag inte välja det sättet utan vill faktiskt ha det fraktfritt. Så nu undrar jag om det är någon härinne som vet om man kan välja företagspaket (0:-) som privatperson, och om man då hämtar ut det på Ica eller ett sånt ombud?

ChristineL
0

Företagspaket hämtas inte på de "vanliga" ombuden, så mycket vet jag.

yoanna
0

Okej, men då kanske det kommer till närmaste "postcentral" eller vad man ska kalla det så att man som privatperson kan hämta ut det där?

ChristineL
0

Nu kom jag på det! Ditt paket väger antagligen mer än 20 kg, och därför skickas inte som postpaket, men ja, du kan skicka som företagspaket, det är ju DU som privatperson som står som mottagare och hämtar då ut det på postcentral :)

yoanna
0

Ja det stämmer nog att det väger mer än 20kg. Skönt att få det här utrett, och nu har jag äntligen beställt min första vagn och bilbarnstol 😃

Frida
0

Hempaket är leverans till dörr. Du ska välja Företagspaket för jag antar att det du har beställt är såpass stort att de vanliga utlämningsställena inte kan ta emot ditt paket så du kan därför inte välja alternativet MyPack. Du kan enkelt gå in på posten.se och söka efter närmasta företagscenter om du i förväg vill kolla var ditt paket förmodligen kommer att hamna.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Frida
0

Haha, så kan det gå när man är för seg med att svara. Ni redde ju ut det innan jag hann trycka på publicera 😛

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

yoanna
0

#6 Haha ja men nu fick vi även veta att man kan kolla närmaste center där paketet troligen kommer hamna, det är ju riktigt bra att veta i förväg 👍