Gravid iFokus

Gravid

Etikett: första-trimestern
Läst 1858 ggr
Lexiia
0

Gravid Symptomer försvinner

Jag är gravid (tjoho) men vet inte exkat hur långt gången jag är då jag har PCO och min mens kommer å går som den vill så ja kaninte räkna ut det heller.

Men nu de tre sista dagarna har alla småsymtomer försvunnit! mina bröst ömmar inte, mitt lilla illamående ja har på kvällarna är borta, har blivit piggare å värken i livmoderna är borta.

Jag har haft missfall många gånger å nu är rädslan för ännu ett väldigt hög, ja ska försöka få tid hos BM så fort ja kan men det är inte så lätt att få tid på stora sjukhus.

Är det vanligt att symptomerna försvinner?

~ Sajtadmin för Furry Paws ~

PogoPedagog
0

Efter v 12 brukar man ju tala om spökveckorna. Då är magen så liten o bebisen känns inte och de flesta symptomen brukar ha lugnat sig.

Lexiia
1

Å va skönt att det kan försvinna! 

Jag vet inte exkat hur långt gången jag är och ska försöka få tid till BM för att göra VUL men de tar TID innan man får tid. Ska då kolla upp hur långt gången jag är och om bebis mår bra, tack, nu blir ja lite lugnare!

ChristineL
1

Jag tror att det är jättevanligt att det kommer och går. Och många har ju inga symptom alls :)

Lexiia
0

Även fast det upphör och är borta i flera dagar?

Då vet ja! Tack alla för svar 🤗

[Thiah]
0

Mina symtom har hela tiden kommit och gått. Fast har haft väldigt lite symtom alls så jag har ofta oroat mig över om jag typ missförstått testet eller bebisen dött. Men han lever och sparkar just nu sin mor i ljumsken…

Lexiia
0

Å va skönt att kunna känna sparkarna! längtar tills ja kan göra det så ja vet att bebis mår bra, är så mycket som oroar en när man har över 10 missfall i bagaget.

[Thiah]
0

Förstår det. Jag har bara ett Ma i babaget men har oroat mig massor ändå.

Lexiia
0

Det är väldigt jobbigt att inte veta, men när symptomerna försvinner blir man hyper nervös, det enda ja har kvar som symptom är att ja har svårt att sova, vaknar på nätterna å går upp jättetidigt. Att vara trött, spänningarna i livmodern, "frysna bröst", ömma bröst, illamående osv är borta men ska säga att ja har väldigt väldigt milda symptomer.

Lexiia
5
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Måste bara visa, åkte in akut igår med väldiga kramper i magen å efter 16 missfall så blev det panikresa till sjukhuset men här är miraklet!

ni hade rätt, det är "spökveckor" då ja är i dag vecka 12+6. På vul va bebis livlig med snabba å starka hjärtslag!

Jespersen
0

Åh, vad roligt! :) Grattis!

Lexiia
1

Det va nog det bästa som har hänt mig på länge, både ja å sambo grät när vi såg hjärtslagen å enligt läkaren såg ALLT normalt ut!

PogoPedagog
1

Gud vad skönt! Stooooort grattis till er:)

ChristineL
1

Vad härligt! Grattis!

JenniferFahlander
1

ja vet faktiskt inte hur det känns att ha några symptom när man är gravid för ja har aldrig märkt att ja varit gravid båda gångerna, utan de har ja fått höra från mamma eller vänner att ja blivit tjockare men 2 gången så kom jag på det själv för jag kände att något sparkade o då va ja i v 20 när ja fick komma till BM o jag blev jätte chockad, men de e väl olika från person till person, vissa mår ju jätte dåligt.

[Thiah]
1

#9 grattis :)

mollyt
1

Min barndomsvän hade inga symptom alls förens i vecka 29 då hon började må lite illa och testade sig och blev förvånad över ett plus… Dagen efter fick hon tid hos BM och fick då veta att hon redan var i vecka 29…… Så jag tror att det kan variera mycket med vilka symptom man känner. Jag hoppas själv på att få en mild graviditet - men inte så mild att jag inte märker den utan går miste om det mesta som min vän.