Gravid iFokus

Gravid

Etikett: allmänt
Läst 1049 ggr
oja94
0

Gravid eller Vad skall man tro?

Hej. Jag har i ett halvår fått mens varannan vecka, ingen vet riktigt varför. Men nu har jag inte haft mens på 3 veckor och enligt den mensapp jag har på telefonen som har haft rätt alla gånger, eventuellt haft fel på 1 dag. Men nu är mensen 7 dagar sen och jag känner mig förvirra. Ömma bröst, humörsvängningar, illamående, trötthet, gasig och uppblåst mage. Är det äkta eller inbillning? Gjorde ett neg. gravtest för veckan, men är tveksam och fundersam eftersom mensen ej kommit. Svårt att tro att sen helt plötsligt skulle rätta till sig så pass efter ett halvår med mens varannan vecka.. Skall göra ett nytt test, det första kanske gjordes förtidigt med. Någon som har någon tanke om vad man skall tro??

CelsiusT
0

Det går ju tyvärr inte att tro något när det gäller det här med graviditet, speciellt vad gäller symptom. Det enda som gäller är att ta ett test och kolla.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Riighto
0

Det låter inte bra att du har blödningar så ofta, har du gått till läkare och fått det undersökt? Vad har de tagit för tester? Graviditetstesten kan mäta ganska tidigt vid eventuell graviditet men jag skulle nog ändå föreslå att du går till en läkare. Där kan man med ett enkelt blodprov kontrollera om man är gravid eller inte. Det kan man se ännu tidigare än vad ett g-test visar.

oja94
0

Ja, det pratas om det på ungdomsmottagningen och VC men ej kommit fram till något. Lämnat tester för typ sjukdomar, ej visat något så står väl still just nu antar jag.

Riighto
0

Du får försöka prata med dom och be dom undersöka dig ytterliggare, både vaginalt och genom prover.

Kanske en dum fråga, men har du varit stressad under det här halvåret?

ChristineL
0

För det första måste du verkligen få bukt med dina blödningar! Man får ofta tjata på sjukvården, tyvärr.

För det andra, det finns ingen här som kan svara på om du är gravid eller inte ;) Det testet du tog var antagligen för tidigt så det är dags att göra ett nytt nu.

oja94
0

Jag har haft krångel med magen också och när jag var hos VC så sa dem att det kan bero på mensen och typ tvärtom på Ungdomsmottagningen. Min mage är ett myserium och mensen har varit, men nu när jag är van att ha mens varannan vecka så är jag paff för senaste mensperioden var 18-20 februari. En evighet sen sist om man frågar mig. 

Tycker jag har mått bättre de senaste halvåret än vad jag gjorde för t.ex 2 år sen när jag mådde fördjävligt med stress. 

Kan ibland tycka att det känns som att det kommit mens i trosorna men icke, går jag på toa så är pappret helt klart.

Riighto
0

jag är tyvärr ingen läkare så jag kan inte annat än att spekulera och det vill jag helst inte göra. Men jag tycker detta som sagt är någonting som du bör kolla upp och gå inte därifrån förrän de har gjort alla tester de kan göra. Jag hoppas att allt går bra!

millib
0

Har de kollat din sköldkörtel?

// Milla - Alpaca och Peruan
http://www.millasmarsvin.n.nu/

oja94
0

Mensen har kommit och förhoppningsvis kanske den fortsätter komma 1 gång i månaden.