Gravid iFokus

Gravid

Etikett: barnlängtan
Läst 4462 ggr
pernillaa
0

Hur skulle ni ha gjort?

Hej

Jag försöker bli med barn just nu så än är det inte aktuellt, men jag lägger upp frågan redan nu ändå.

Jag är helt sjukt inställd på att få en flicka nästa gång. Jag har känt en stor längtan även innan jag fick min senaste pojke. Har 2 pojkar sen tidigare.
Min storasyster har 5 pojkar och det ligger som lite press från min familj också, de vill att nästa blir en flicka. De brukar skämta om det men jag vet ju bara hur min mamma lät när hon fick höra att det var en pojke jag fick nu senast. Hon blev besviken men försökte att inte visa det.

Självklart kommer jag älska barnet, oavsett kön, men jag är som inställd på en flicka och det har bara blivit en större och större grej för mig känslomässigt. Jag är rädd för hur jag kommer känna om det blir en pojke.

Utifrån det, tror ni det är bäst att ta reda på under UL vilket kön det är eller borde jag vänta till födseln?
Vad tror ni är bäst? För tar jag reda på det på UL så får jag ju tid att "sörja" och komma över det innan barnet kommer men å andra sidan kanske jag inte bryr mig lika mycket om jag får veta vid födseln. Men OM det blir en jobbig grej då, vid födseln, så kan det ju bli jättefel då det kan påverka barnet. Just nu lutar jag åt att ta reda på det vid UL, för att göra pinan kort och hinna "sörja" innan barnet kommer men jag vet inte…..

Nu känner jag såhär att om ni nu tycker att jag är hemsk som känner som jag gör så får ni hålla dom åsikterna för er själva. Det hjälper inte mig att få en massa klander. Jag rår inte för det här och jobbar så gott jag kan med mina känslor.

Ha en bra dag! // Pernilla

Em_
6

I din situation hade jag velat veta könet tidigt och berättat för släkten. Då får alla tid att bearbeta besvikelsen och kan känna ren glädje när bebisen kommer, oavsett kön. Oavsett vad man oroar sig för tycker jag det är skönt att få besked så snabbt som möjligt :)

Lexie82
1

Jag känner igen tänket. Jag har en grabb och skulle gärna att nästa barn (om jag skaffar nåt mer) blir en flicka. Och jag har tänkt precis samma tankar som du, och kommit fram till att jag vill veta vid UL. På det viset hinner jag ställa in mig på att tänka positivt inför en till pojke, om så skulle vara fallet.

Speciellt för din familj kan jag tänka mig att det är bra med förvarning, för vem vill se besvikna miner när man berättar att bebisen har kommit?

[jnordstrom]
0

Jag tycker precis som #1 ! Sen är de väl inte ett dugg konstigt att du känner och tänker så? Vi har väl alltid massa föreställningar om hur vill ha de och hur andra vill att vi ska ha det. Sen blir de nästan aldrig som man tänkt sig men de bästa är att de blir alltid bra till slut! Var sig du får en en flicka eller pojk kommer den att vara älskad och ingen kommer önska att den var någon annan :) Lycka till nu!

Emelie-E
0

Känner igen mig massor. Går med samma tankar och känslor och vet knappt var jag ska göra av mig själv. Sen att vi är tre systrar som bara har fått pojkar och en syster har bara fått flickor så hade det varit så speciellt att vara den som fick en av varje.. Jag har inte tänkt så långt ännu på om jag skulle vilja ta reda på kön i ett ul. Jag är så osäker ännu om jag ens vill skaffa nr 2..

[Thiah]
0

Vi hade lite av samma "problem" fast vi väntar vår första. Vi ville båda gärna gärna ha en flicka och det har just fötts två pojkar in i närmaste släkten. Det har känts bra att redan på UL få redan på det så man har kunnat ställa in sig.  

Skulle vi ens försöka oss på en nr2 sen vet jag att vi båda skulle bli besvikna om det också var en pojke (men självklart lika älskad i slutet!) så jag skulle absolut kolla upp det på ul så fort som det bara gick.

pernillaa
0

Tack för era svar. Känner mig lugnare då det är fler som känner som jag. När jag och sambon försökte bli gravida nu senast så fick vi reda på att min storasyster som var 40 och redan hade 4 barn sen tidigare var gravid. Minns hur lättad jag var när hon berättade att ul visat att det var en till pojke hon skulle ha. Så redan då var det otroligt jobbigt. Nu är det nästan ohållbart. Så jag måste nog ta reda på det på ultraljudet om än det går mig emot. Vill egentligen inte veta det då.

JeFo
0

Jag går väl lite emot vad de andra tycker då… Vi har två flickor och väntar nu på tredje, är i v 37. Hela släkten vill ha en kille och självklart skulle vi också se att det blev så. Men, vi älskar givetvis inte mindre om det blir en tjej. Jag ville inte kolla… Tar hellre allt vid förlossningen.

ChristineL
0

Tänk på att det ändå inte är 100% rätt på RUL. Säger dom att det är en pojke så är det oftast en pojke, säger dom att det är en flicka är det vanligt att det felar. Du kan ju söka runt lite på nätet, ska ju finnas flera metoder att använda sig av om man vill ha ett särskilt kön, sen hur mycket som stämmer är ju en annan sak ;)

JeFo
0

Ja fatta och gå ut med att det är en tjej och så är det inte det! Hade bekanta som väntade en kille, då man såg snoppen på UL. Den hade dock "trillat" av tills det var dags att komma ut 😛

Jetaime
0

Haha, jag minns nått som jag har hört om det där med att man ska använda sig av vissa metoder för att få ett visst kön.. Sen vet jag inte alls om det stämmer och kommer inte heller ihåg varifrån det kommer..

Men att kill- spermierna ska vara snabbare men dör fortare och tjej-spermierna är långsammare men klarar sig längre såå.. Om man har sex strax innan ägglossningen är det större chans för flicka och om man har sex precis vid ägglossning så ska det bli en pojke.. Men som sagt bara nått jag har hört, sen är det ju ändå slumpen som avgör.. (Kan ju vara så att någon kill-spermie har lite extra superpowers och trots allt klarar lite lite längre än alla andra och ff är lite snabbare.😃)

Ursäkta blev lite utanför ämnet här, men kom att tänka på det efter vad #8 skrev!

pernillaa
0

Ja det kan ligga något i det. Ingen aning. Vill inte tänka på sånt precis. :P
Det blir som det blir. Försöker att inte jaga upp mig över det men det är svårt.

E-l-vira
1

#10 Hade en lärare som berättade att det fanns en säker väg att få en tjej på: göra barn i luften på en viss höjd där killspermierna dör av trycket men tjejspermierna som är starkare klarar sig 🤪 (minns dock inte vilken höjd man skulle vara på)

Medarbetare på klickerträning.ifokus

Tina-A
0

Det finns ju massa sätt att påverka procenten åt olika håll, både genom kosthållning och tidpunkten för sex. Även om man puschar procenten till 60% / 40% är det ju egentligen rätt lite skillnad, även om man skulle lyckas puscha till 70% / 30% kan det såklart bli vilket som. vanligtvis är det ju 49% för flicka och 51% för pojke. Det är sant att tjejspermier är lite tuffare, de ser ut och är formade på ett litet annat sätt än Y-spermierna. Det blir extra tydligt vid större katastrofer, tex en stor svältkatastrof, där det efter katastrofen alltid föds fler flickor. Så när kroppen inte är sp fertil eller mottaglig är det lite större chans att en X-spermierna klarar sig. Det har också med PH balans i slidan att göra, mer trivsam miljö främjar Y medan i lite surare miljö dör spermierna fortare och då är det ofta X som klarar sig lite längre. PH påverkas av kost, man kan äta olika grejer (mycket mejeri tex), äta tranbärskapslar.. Orgasm påverkar också då sekretet som utsöndras vid vår orgasm har ett väldigt bra PH värde för spermierna så att som kvinna få orgasm i samband med samlaget ökar procenten ytterligare något pyttesteg för pojke.. Osv osv osv. men visst kan man påverka. Det finns ju gender selection kit som säljs med garanti om pengarna Tillbaka om man inte fick önskat kön eftersom dom är så säkra, men då är det alla metoder på samma gång som gäller.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Niini
0

Sen är det ju även genetiskt från mannens sida vilka han har mer av.