Fler som fick mage tidigt? (v10)
Jag går in i vecka 10 nu och i och med att det är minst 2 veckor till innan jag kommer berätta för folk så är det lite jobbigt att jag redan nu har mage!
Jag är 157cm och väger 62kg så jag var redan innan lite mullig och inte så lång. ;)
Iallafall, i början märkte jag av att magen var mer svullen men den lade sig under natten - nu vaknar jag med denna mage! Vet inte om jag hastigt bara blivit fet eller vad.
Det är lite jobbigt att i så tidigt skede gå med lössittande tröjor och dra in magen hela dagarna.
Känner mig inte gravid, känner mig bara tjock. 🤤
Min mage syntes ganska tidigt som en liten bula men jag vet ännu inte om det var gaser/svullnad eller faktiska magen. Men jag vet att föräldrar på jobbet hade anat långt innan jag berättade att jag var gravid för de hade sett det för länge sedan.
Jag vill gissa att det mesta fortfarande är gaser/svullna tarmar, men det vill liksom inte lägga sig som det gjorde för nån vecka sen. Så är jag ju som sagt inte så smal sen innan, men när pojkvännen säger att jag inte ser ut som jag brukar och byxorna drar åt - då börjar man undra om det är en jätte som gror där inne. 😂
Jag fick mage v9. De som kände mig bra såg… Fick berätta för släkten strax efter för det gick inte dölja då. Den stannade upp ett bra tag för att sedan komma som bara den runt v20.
Jag har fattat det som att livmodern ligger väldigt långt ner ända fram till runt v12-13 ungefär, och ligger då helt eller iaf till stor del bakom blygdbenet (tänk också på att bäbisen är inte särskilt stor än, så den tar ju liksom ingen plats så tidigt). Så med största sannolikhet så är det väl mest gaser som visar sig. Och under graviditeten kan dom vara kvar ganska mycket och göra magen ganska hård och känslig. Normalt sett så brukar det ju lägga sig på ett par timmar, men jag har upplevt att det hängt i länge i perioder. Jag trodde att jag hade fått mage där en sväng i v 9-10 nån gång men efter några dagar så gick den ner igen.
Jag är nu i v18 och jag har mindre mage än TS, har beklagat mig lite hos BM eftersom man ser alla andra med mage väldigt tidigt men hon säger att dom flesta som får mage före v12-13 så är det bara gaser eller att man faktiskt lagt på sig något kilo (med tanke på att bäbisen och livmodern är väldigt liten vid så tidigt stadium). Hon har även visat mig hur jag ska känna på magen och på så sätt hitta var livmodern ligger så jag kan känna hur stor den är, min ligger ännu ganska långt ner toppen slutar några cm under naveln fortfarande.
Men sen ligger ju livmodern olika på oss, så det kan ju säkert variera en del. Bla en sån sak som hur den trycker på övriga organ kan ju göra skillnad för hur och när magen börjar puta.
Medarbetare på westernridning.ifokus
Jag tycker att du har fått en fantastiskt fin liten bebismage Marvel-lous! Jättefin är du! Jag hoppas att jag också kommer få se ut så tidigt! :)
Jag är 157 cm lång också, :) Lägger upp en bild på min mage, jag är i v12 (11+6)
konstigt, bildenkom inte med.. jag får försöka igen. (har bilden på telefonen)
Mycket beror ju på hur man såg ut innan också. Är man lite tjock sen innan är ju magen stor redan från början så att säga :) Och på många som är smala syns det mycket tydligare eftersom det är en sån stor skillnad när magen börjar svullna..
Iaf, här är min mage innan graviditeten och från vecka 9 med kläder på. Folk började fråga om jag var gravid i just vecka 9.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
#13 just en såndär liten putmage fick jag tidigt.
Jag har väl aldrig varit liten men har redan fått en pur under naveln som inte funnits innan och inte gaser ;) V 9+3
Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!
medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus
Jag blev jättesvullen direkt, så jag såg gravid ut nästan från början..
#16 Samma här, såg ut att va i vecka 20 redan i vecka 7. Kockskjortan som vanligtvis sitter precis som den ska gick nästan inte att knäppa.
Var jättesvullen och gasig fram till vecka 11-12, sen blev magen platt igen och sen började en minibula dyka upp runt vecka 14 :)
#17 Jag skulle ut och bowla med jobbet någon vecka efter att jag hade plussat, och tänkte att "Nej, dom kommer ju SE att jag är gravid när jag är så svullen".. Plus att man inte dricker alkohol, kändes som en klar give away.
Jag hade i alla fall gått runt hela dagen och funderat över om jag verkligen kunde ha den där tajta tröjan som jag hade tänkt ha, och efter mycker om och men så bestämde jag mig för att joorå, jag kan allt dra in magen. Det kommer inte att synas.
Jag kommer in i vardagsrummet där mamma som är på besök sitter, bara en stund innan jag ska sticka, och det första hon säger är "Är du bara allmänt svullen eller.. ?" Aaaaahh.. Det var bara att (på riktigt gravidmanér) storma iväg och byta till en oversizeskjorta istället ;)
#18 Haha, busted! Så mamma visste inte om det innan? :P
#19 Jo, det gjorde hon. Och trots att hon visste att jag inte tyckte det var kul att vara så svullen så var hon såklart tvungen att kommentera "Men jag tycker ju bara att det är så roligt att du är gravid.. " Haha. Hon VET ju att det inte är riktig bebismage så tidigt!
#20 Aha, tur det :P
Vet hur det är, mamma har klappat mig på magen sedan vi berättade i vecka 5. Hur mysigt det nu är att klappa någons gaser vet jag inte dock, men tillräckligt mysigt tydligen :P