Mens sen 6 dagar, gravid?
Hej, Jag tror att jag är ute och cyklar men värt att höra lite tankar. Jag går på p-piller. Har alltid fått min mens vid uppehållet för sockerpillerna. Den kommer 10:00 på onsdagar. Exakt i stort sätt. Jag vet att jag varit lite sjuk och kan även ha missat en tablett men tog den dan efter och har aldrig påverkat mig förr. Tog ett grav test i fredags morse som va negativt. Pratade med sjuksköterska som sa att får jag inte min mens inom 14 dar, nästa fredag 14/3 så ska jag testa igen. Kan tillägga att jag går med molande värk ner till i magen, trötthet (men det kan bero på stress) lite illamående då och då men inte alls mycket. Kan man göra ett test vid 6 dar försenad mens? Jag vill ju veta så jag kan börja anpassa min vardag till det bästa för mig och bebis isåfall. Tack för alla svar
Risken finns ja, inget preventivmedel är ju 100% säkert ;) Om du ska ta ett nytt test, vilket du kan göra, så ta med morgonurin och följ instruktionerna noga.
/Christine
Tack för svar!! Ja risken finns ju alltid. Jag gör ett i morgon bitti. Är det negativt och ingen mens nästa fredag så får jag väll kolla med gyn så ATG allt står rätt till. Det är ju lite det man är orolig för också, om det inte är bebis, vad har hänt då.. Återstår att se.. Men vad nervös man blir.
#2 - Ja, jag vet inte om jag har hört talas om någon som gått på piller och mensen hoppat så mycket bara tjoff. När jag åt piller så kunde jag också säga precis på tiden när den skulle dyka upp, men efter nåt år började den dra sig lite men sådär utan en halv dag, sen en dag, sen dag till…
/Christine
Hej igen, Gjorde ett test på morgonen idag och fortf negativt. Jag hade min senaste mens V5, hur lång tid bör jag vänta innan jag kontaktar en läkare? Det gör ju inget om det är en liten bebis där inne :) men om det inte är det så är det ju något som inte stämmer och det är det som skrämmer mig mest. Tack för svar :)
Vid det här laget borde det vara positivt om det är bebis där. Tycker det börjar bli dags att kontakta bm och göra ett test och undersökning där.
/Christine
Tack, jag ringde sjukvårdsupplysningen dör att kolla vilken mottagning jag ska vända mig till. Så ringer min gyn imon. Inte så roligt att hon va spydig och nästa dumförklarade mig för styckat va orolig, som att det är ju inget problem. Nä men för mig kanske…aja. Tackar för snabba svar jag fått. Hoppas på att det inte är något konstigt down there…..
Fattar inte varför sjukvårdspersonal ska vara spydiga. Speciellt inte de som har till uppgift att svara på alla sorters frågor. I min värld finns inga dumma frågor bara dumma svar
Ja och inte är det konstigt att man blir orolig när något normalt uteblir. Då vill man ju veta felet/orsaken… Ibland blir man förvånad över folks yrkesval! Hoppas de hittar något, alltid bättre och få en orsak tycker jag.
Många av dom som jobbar på sjukvårdsrådgivningen är dessvärre sånna som arbetat lite för länge inom vården och blivit bittra. Och så orkar dom inte jobba patientnära längre och har inte råd att gå i pension/orkar inte byta yrkesbana och då hamnar dom där ;) eller på en vårdcentral, där brukar ju vårdpersonalen också kunna vara lite griniga..
Vad härligt att se att jag inte är den ända som upplever att de kan griniga ibland. Ja för när man gått på p-piller i tio år och fått sin mens varje månad och den en månad inte kommer så är det ju något som inte är rätt. Jag hoppas på bebis för då är det ju inget som är fel. Men är det inte bebis så är det ju något som inte stämmer. Och man blir orolig och då ska ju dem finnas där för än. Återigen tack för alla fina kommentarer!
Hej igen, lite funderingar som någon kanske kan svara på. Jag kommer ringa min gyn och boka tid på onsdag nästa vecka om inget test visat positivt. Ska ta ett imon igen. Men till tankarna. Jag har börjat få vita flytningar och ibland kan jag känna att det rinner till och tänker nu kom mensen men det va bara en flytning, lite mkt dock. Det andra jag undrar över. Börjar få mer och mer känningar i länden och även nedre magen samt ut i ljumskarna. Detta vet jag kan ju även va mensen, men det kommer ju aldrig….. Tacksam för svar :)
#11 - Jag tycker det låter som ägglossning…
/Christine