Gravid iFokus

Gravid

Etikett: barnlängtan
Läst 1046 ggr
Allumania
0

Någon som kan dehär med flytningar?

Jag brukar ha lätt att veta när jag har ägglossning (eller iaf tror jag så) då mina bröst ömmar och flytningarna blir genomskinliga och det går att töja dem flera cm. Samt att det brukar ömma i livmoder/äggstocks regionen. Nu när jag slutat med p-piller är ju min mens cykel lite "virrig". Jag undrar över i vilket skeda av mens cykkel flytningarna är vita, rikliga, enstaka "klump" som går att töja på? Flytningen luktar som fil och ser ut som lotion. Jag hade p-piller mens då jag slutade mitt i kartan under 17.01 fram till 23.01. Är der månne snart dags för ägglossning? Kan tillägga att jag ätit p-piller av märket Yaz i ca.3år.

ChristineL
1

För det första kan det ta upp till ett år efter pillerstopp som kroppen har ställt om sig till det "normala". Men ÄL har man ca 14 dagar före beräknad mensdag. Men det skulle mycket väl kunna vara ÄL på gång för dig nu.

Allumania
0

#1 Sant. :( Skulle bara var super kul om man lyckades hastigt :P Men det är ju inga brottom för min del :) Är jag inte gravid i februari betyder det att jag får festa så det knakar på min födelsedag! Haha :D Men är jag me barn så får jag dricka saft ;P

ChristineL
0

#2 - Och i snitt tar det sju ägglossningar att över huvud taget bli gravid så… ;)

soundtrack
1

Jag fick ÄL första månaden efter preventivmedelsstopp (hade då använt P-piller o sen P-ring nästan konstant i 10 år). Blev gravid på ÄL nr 3 (dock första månaden som vi verkligen försökte bli gravida), så det kan gå snabbt också ;) jag hade dock ställt in mig på att det skulle ta tid att bara få tillbaka mensen, blev riktigt paff när jag fick ÄL-smärtor och sen mens redan första månaden.