Män får uppleva förlossningssmärtor
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
De här är inte precis nya klipp men tycker ändå de är så himla bra.
Tycker de är modiga som ger sig på det.
Synd bara att de inte får uppleva den totala lyckan när barnet är fött - segern i det hela. Den där känslan av att inget av det man gått igenom spelar någon roll när man väl får hålla barnet i sin famn.
Undra just hur likt förlossningssmärtor det är?! För förlossningssmärtorna sitter ju i livmodern, inte i magmusklerna. Det de får är ju väldigt ytlig stimulering ändå medan man under en riktig förlossning har smärtan mycket i höften och genomskärande från mage till rygg.
Vore spännande att själv prova det där så man får jämföra. =)
Ha en bra dag! // Pernilla
Här kan man se 2 killar se en förlossning på film för första gången.
Älskar deras reaktioner.
Man borde väl egentligen inte driva med männen för det är faktiskt väldigt läskigt att se. En annan sak att uppleva det.
Men jag kan inte låta bli att skratta åt dom. Haha.
Han höll ut ungefär 3,5 timme. Tänk om man själv bara kunde välja att ge upp sådär. Haha. Och tänk om man visste hur länge det skulle hålla på. Men det är bara att försöka härda ut till slutet…eller början, beror på hur man ser på det. ;)
Trams. Den svåraste smärtan känns när livmodermunnen öppnas mellan 7-10 cm. Den smärtan kan de aldrig uppleva.Själva framfödandet är inte direkt smärtsamt,det är bara svettigt 😉Så det där tar jag med ett kilo salt!
Har själv fött 2 barn,det tyngsta 4530 gram.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
#3 - All smärta är individuell ;) Jag öppnade mig 5-9 cm på en timme och kände knappt av det.
/Christine

Och jag tyckte färden in till sjukhuste var värst för då var jag tvungen att sitta ned. Däremot upptäcktes att EDA:n varit slut ett bra tag under den sista öppningsbiten men det hade jag inga större problem med. Det är så extremt olika.
Och jag klättrade på väggarna under öppningsfasen och hade panik men upplevde krystvärkarna som en lättnad om än det fortfarande gjorde ont såklart.
Min nr2 åkte in och ut ett bra tag med huvudet. Det smärtade vill jag lova!
Öppnade 3-10cm på knappt 1h och det var det värsta jag varit med om. Gjorde så ont stundtals att det tjöt i öronen och svartnade helt för ögonen!! Krystvärkarna var inte sköna, men helt klart bättre än dom andra värkarna och klarade sig utan smärtlindring då åtminstone. Smärta eller inte, så led nog min stackars sambo mer där inne än jag. Han kände sig så hjälplös som ingenting kunde göra.