Gravid trots att jag har p-stav?
Jag är inte 100% säker, men jag är orolig om jag har blivit gravid trots att jag har p-stav.
Jag och min pojkvän har haft ganska mycket sex på senaste tiden, utan kondom då. Eftersom vi kände oss rätt säkra på att ingen graviditet skulle förekomma.
Jag satte in min p-stav i september förra året. Och sen dess har min mens kommit typ 2 gånger på en månad fast inte så mycket. Och den varar i ungefär en vecka. Jag har dock inte fått mens alls under januari, bara något rosa flytande som bara varade en dag eller något. Jag har hört att det kan vara ett tecken eller något att man är gravid, men jag tänkte att eftersom jag har p-stav så är det ju ingenting.
Men igår kväll så började jag må jättedåligt. Fick ont i magen, kände mig yr och illamående. Jag bestämde mig för att sova så att det skulle kännas bättre efteråt. Men jag mår fortfarande lika illa.
Är det möjligt att man kan bli gravid trots att man har p-stav? Jag och min pojkvän har ett distansförhållande så vi har bara haft sex under en liten period fast ganska många gånger. Jag skulle vara väldigt tacksam för svar.
Har tagit graviditetstest förut, men de var negativa. Antagligen för att jag tog dem för tidigt. Ska gå till ungdomsmottagningen igen för att kolla. Men vill bara höra om jag kanske bara överreagerar eller inte.
Inget p-medel är ju 100% säkert. P-stav ger heller inga regelbundna blödningar, en del blöder jättemycket hela tiden och en del inget alls. Du kan ha fått något virus, det kan vara hjärnspöken, det kan vara vad som helst. Gå till umo och ta ett test ungefär två veckor efter att ni har haft sex.
/Christine
Jag har haft min p-stav i 1½ år och jag känner mig konstant gravid :P p-stav ska ju vara riktigt riktigt säkert. Har också haft väldigt oregelbundna blödningar så de är ju inget säkert kort tyvärr. Men de klart du ska kontakta ungdomsmottagningen om du känner dig osäker och vill ta ett test :-) lycka till!
Tack så mycket för svaren :)!