Gravid iFokus

Gravid

Etikett: allmänt
Läst 1003 ggr
emmaaaa
0

någon att bolla tankarna med :)

hej!

jag behöver ha någon att bolla mina tankar med lite känner jag :) 

Jag äter p-piller cilest28 sen ca 8 år tillbaka. 

Denna månad har jag missat över halva kartan. första veckan missa jag 2st, andra 3st och tredje alla. jag bestämde redan under halva kartan att inte äta klart denna karta just för jag har slarvat så mycket och jag tänkte att det är bättre att börja men en ny efter mensen.

jag har alltid varit slarvig med p-pillerna jag och barnmorska på sjukhuset har diskuterat ifall något annat preventivmedel skulle passa mig bättre, men jag har stått kvar vid mina p-piller.

imorgon (alltid  måndagar) ska jag enligt kartan börja med sockerpillerna och min mens brukar oftast dyka upp i början av sockerpiller veckan.

jag och min sambo har haft oskyddat sex ett par gånger denna månad och nu börjar jag "nojja" mig lite ifall det kan finnas en bebis i magen?!.

vi har sagt i många år att om jag skulle bli gravid ska vi behålla barnet, så om fallet är så är bebis mer än välkommet.

men jag är tex kissnödig hela tiden, igår när vi hade sex i duschen fick jag jätte ont i magen samt vart illamående, det gick över när jag fick sätta mig ner. det svartnar för mina ögon. har lite mensvärk och det jag ju iofs bero på att jag ska ha mens någon gång nästa vecka.

allt detta kan ju såklart bero på  annat, men jag vet inte när jag kan ta ett gravtest? jag ska till min barnmorska på torsdag för att ta ett cellprov och förnya p-pillerna, ska jag vänta tills dess? 

jag har även haft mellanblödningar, och det får jag ofta eftersom jag slarvat med p-pillerna. dom har princip försvunnit nu. och jag brukar hoppa över min mens så därför är jag jätte osäker på när jag hade den senast just för jag ofta får en slags blödning ändå..

hoppas ni orka läsa allt och förstod vad jag menade :)

Chieko
1

Om du vill ha ett säkrare preventivmedel kan jag rekommendera p-ring. Jag glömde också alltid att ta mina p-piller så bytte till ringen. Bara att ställa larm på telefonen 3 veckor efter man satt i den, ha den ute en vecka och så sätta ny, 3 veckor till osv. Lätt att skjuta upp mensen också, bara att sätta i en ny direkt. Själva graviditeten kan jag inte hjälpa dig med, den har jag undvikit med p-ringarna 😉

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Mitralis
2

Bästa sättet att bli gravid är att ha oskyddat sex 😃
Lycka till!

ChristineL
0

Vänta tills du ändå ska till bm, det är så svårt att säga när man ska testa när du ätit p-piller då kroppen gärna blir helt knas när man slutar. Det du känner kan lika gärna vara pga slarvet. Annars brukar man säga att man kan testa tidigast första dagen mensen är sen.

emmaaaa
0

#1 jag har funderat på p-ring också, kanske kan va värt att testa just för att jag känner att p-pillerna inte alls funkar just nu :)

emmaaaa
0

#3 ja precis, kroppen kan ju bli helt knas av detta och jag känner ju en mensvärk liknande verk så det kan ju lika väl betyda att mensen är på g :) jag avvaktar och ser vad som händer.

emmaaaa
1

#2 haha ja det har du ju rätt i ;)

tlover
0

Bli bara inte ledsen om P-ring inte funkar för dig. Jag testade P-ring eftersom jag hade samma problem som dig att komma ihåg P-pillerna men jag blev ett PMS monster 😈 och hade blödning konstant då jag testade P-ring, så jag har blivit "förbjuden" att använda P-ring av min man.

l'm back

emmaaaa
0

#7 ajdå!! det är därför jag har stått kvar vid mina p-piller just för att dom har funkat så bra med humöret mm.. det är bara att jag själv glömmer dom.

jag är så rädd att det ska bli helt galet med pms osv om jag byter…

Chieko
0

#8 och jag har bara positiva erfarenheter. Ingen pms, myyyycket mindre mängd och enbart när jag tar ut dem. tycker du ska testa. bättre än att vara orolig över graviditet.

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

tlover
0

#8 och #9 jag menar inte att du inte ska testa, p-ring målas bara upp som så symptomfri och säker och för mig var det bara lögn.

l'm back