När kände du de första sparkarna?
Vilken vecka var du i när du kände de första sparkarna? När jag väntade dottern kände jag de första rörelserna i v 16-17.
Kände lite buffar och som om han petade på mig i vecka 15-16, sen kom första riktiga sparken i vecka 20 :)
Absolut första, som jag fick bekräftat i efterhand att det var rörelser, var i vecka 14. Då kändes det mest som om någon strök med ett finger på insidan. Sen dröjde det ett par veckor innan det blev mer buffar.
kände lite bubblor/fladder från v 16 och första sparken kom v 19 :) Har dock en väldigt lugn bebis där inne! Lite buffar och sparkar på morgonen, lite mitt på dagen, och lite på kvällen än så länge i alla fall :)
Första vecka 15, andra vecka 13, de allra första rörelserna. Riktiga sparkar kom i vecka 19 ungefär med första och vecka 17 med andra.
V.17 skulle jag säga. Men i början bara lite bubblor så och då men sen starkare och starkare. Nu är det full rulle.
runt vecka 16-17 var jag helt säker på att det var bebisen.
/Christine
Här var det också v17 som första riktiga sparken kom. Lite fladder innan men i v17 gick det inte att missuppfatta.
Jag var nog runt vecka 18
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
V. 14-15 nånstans där började det bubbla i magen :)