Gravid iFokus

Gravid

Etikett: barnlängtan
Läst 842 ggr
Anna4077
3

äntligen tagit ett beslut

Nu har jag tagit ett beslut. Har länge levt med psykisk ohälsa, problem att kunna jobba osv. Därför har det heller inte blivit några barn när jag träffade den rätta. Idag tog jag däremot ett beslut. Om jag är fri från depression under ett år framöver (är inne på mitt 2år utan djur depressions), så tänker jag skita i att jag inte har jobb eller fungerar normalt. Jag tänker lita på mina läkare, psykolog och alla andra. Om jag om ett år fortfarande varit stabil tänker jag börja försöka skaffa barn.

Helt enkelt sluta att vänta på att livet ska rätta till sig och leva med allt istället för att kämpa emot. Det är ungefär det jag gjort nu. Kämpat som en jäkla dåre för att få ordning på mitt liv. Har lyckats med nästan allt utan jobbandet. Så om jag är stabil under året som kommer tänker jag nöja mig med det. Känns som jag förlorar mitt liv i kampen om min psykiska hälsa. Kämpat med detta sedan 2008, snart fyller jag 25 så under mesta delen av mitt vuxna liv har gått ett kamp mot sjukdomen och sorg över att jag inte blir bättre  så jag vågar skaffa barn.

Så om jag är stabil i ett år kommer jag börja leva de liv jag längtar efter, som mamma. Och helt enkelt lite med att jag inte jobbar (det kanske kommer) och börja leva mitt liv

Anna och taxen Max

ChristineL
0

Grattis! Och lycka till såklart :-)

bina88
0

Jag är i samma sits! Jag har mått dåligt väldigt många år (deppig, ångest, ADD, OCD) jag har för ca två/tre år sedan börjat acceptera olika sorts mediciner & just idag kan jag nog säga att jag har rätt mediciner & rätt dos efter många om o men. Börjar må bättre men det är såklart en bra bit kvar. Jag har knappt jobbat innan för jag inte klarat av det. Idag är jag 25år. Jag är sån som i princip tar dagen som den kommer & har svårt att se framåt. Nydligen fick jag reda på att jag var gravid, är i ca 6v men kan möjligtvis ha missfall på g (blöder och så). Jag var livrädd för beslutet 'ska jag behålla eller ej?' Men inombords känns det som att en bebis är min framtid nu, jag har börjat tänka mer positivt , tänker på hur jag lever & äter osv. Det känns som mitt liv har mer mening och att jag kommer må bra av att ta ansvar för någon annan än mig själv. Det är en knuff i baken för mig :) min familj stödjer mig till 110% så det känns skönt. Förhoppningsvis så faller allt på plats för dig också! :) hoppas du mår bättre snart. Kram!!

Anna4077
0

#1 Tack känns skönt med ett beslut. #2 jag har add och bipolär. Är som tur är väldigt mild bipolär verkar det som men tillräckligt för att jobb är krångligt. Hoppas allt går bra med din graviditet och grattis

Anna och taxen Max