Kan ban bli Gravid två gånger?
Kan man bli gravid även om man redan har ett barn där inne?
Nej

öhm, okej :S

Som jag har hört det så kan faktiskt det om det är tvillingar, vara 2olika fadrar!
Men som sagt så é det enormt ovanligt!
jag har faktiskt också hört det, om nån som blev gravid, och sen blev gravid igen, så hon hade två bäbisar med två olika "tillverkningsdatum"….men det är nog väääldigt ovanligt..
Så man föder en o den andra ligger kvar då för att födas senare iom att den inte är utvecklad! Låter helt sjukt!
Isf måste det vara inom samma "period" o bara röra sig om några dagar mellan befruktningarna för tvillingarna.
Tycker nog ändå att det låter lite halvskummt….
läste om nån som hade ägglossning under första halvan av grav.. och blev befruktad, tre mån mellan.. men jag förstår inte hur Livmoderhalsen bör ju vara stängd så det inte kommer upp spermier..
kanske bara var en rövarhistoria.
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
naa, tror nog att dom plockade båda samtidigt faktiskt, men som sagt, det kan ju varit en skröna, men jag är hundra på att jag läst det :D

Precis, bara nå´n dag imellan dom
Jag har sett en dokumentär om detta. Men då plockade dom ut första barnet genom snitt men det var klurit för att inte skda det andra barnet som sedan skulle fö födas ut. Men som sagt, det kan inte vara vanligt.

#6 , det lät konstigt, men säkert åt rykte lr nåt..
#9, det lät läskigt *aj*

#6 , det lät konstigt, men säkert åt rykte lr nåt..
#9, det lät läskigt *aj*

Jag läste ett reportage om en kvinna som födde tvillingar. Den ena var ljus och den andra var mörk. Det visade sig att hon hade haft 2 män och efter ett dna-test visade det sig att barnen hade en varsin pappa!
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
#12, haha ! vilken chock ! :D
men det är väl möjligt att tex kunna få ett svart barn, även om båda föräldrarna är vita ? det har nått med gener långt bak i tiden att göra, har jag hört iaf :P men det är nog en på tusen kanske…
#13: Ja, det såg jag faktiskt på TV. Två svarta som fått vita barn och tvärtom. Ganska fantastiskt hur kroppen fungerar!
#14, tv är fantastiskt, tänk vad vi lär oss ! :D
det är riktigt häftigt, men attans vilken chock, jag kan ju tänka mig scenariot "men jag haaaaar inte varit otrogen!!" :P
#15: Ja, nog skulle det bli en chock!