Gravid iFokus

Gravid

Etikett: allmänt
Läst 3059 ggr
[Eiiila95]
0

överreagerar jag eller inte?...

Jag vet inte om det redan har skrivits om detta eller inte men jag kan säga att jag har sökt och inte hittat nåt liknande så jag öppnar derför  denna tråd.. förlåt om ni anser att det kanske inte hör till i ''gravid i fokus'' eller så..

Jag har ett ''problem'' jag är 18år och min storebror är 21år och nu efter åren har mina föräldrar skillt sig och skaffat nya partners och min styvmor har ett barn på 7år och vill skaffa sig ett till, och jag och min pojkvän funderar på att skaffa … 
min pappa är 41år och hans flickvän är 42.

min pappa verkar inte bry sig så mycket om att hans barn blir mitt barns morbror eller moster (om vi leker med tanken) 

hon och jag är gravida samtidigt, barnen föds nån månad ifrån varandra och leker och växer upp och mitt kallar deras för morbror…. känns så fel? … 

och en till tanke . tänk om pappa skulle strunta i mitt och bara bry sig om sitt?…

ChristineL
0

Vi lever på 2000-talet, jag vet flera som skilt sig och "börjat om" barnverkstan när de egna barnen är vuxna, det är nog inget ovanligt idag ;)

Och jag tror inte att din pappa skulle strunta i sitt barnbarn om du och han har god kontakt med varandra.

Beate
1

Förlåt för off topic men varför skaffa barn redan? Du är bara 18 år? Har du och din kille utbildning, jobb, boende osv?

Men on topic, det spelar väl ingen roll om ditt halvsyskon blir morbror/moster till ditt barn även om de är lika i ålder. Som sagts tidigare, det är så olika familjekonstellationer nuförtiden så det spelar ju ingen roll egentligen, tycker jag. Dock kanske det är trist om du och din styvmamma är gravida samtidigt, kanske är bättre om ni "turas om" så att ni en i taget får all "uppmärksamhet".

JeFo
0

Ja visst finns det olika familjsituationer. Går jag till mig själv så skulle jag inte vilja ha barn samtidigt som min mor. Skulle kännas konstigt! Men 41 är väl inte för sent för barn heller ifall man önskar sig det. Går och vrida och vända på hur som helst. Är nog bara att acceptera!

Frida
0

Jag håller med om det som redan sagts i denna tråd så där har jag nog inget mer att komma med. Jag har däremot en kusin som bland annat är morbror till en flicka som är några år äldre än vad han själv är. Det kan tyckas lite märkligt för många och jag vill minnas att hans mycket äldre syskon höjde lite på ögonbrynen när de fick veta att de skulle få ett halvsyskon. Men med facit i hand har det fungerat jättebra i syskon- och övriga släktrelationer. Att vara morbror, faster, morfar, farmor etc handlar inte om ålder eller ålderskillnader i slutändan, utan det är bara titlar vi sätter på folk för att beskriva hur vi "hör ihop" med dem. 🙂

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

villavägen
1

Jag är 39 år, min sambo 44. Vi väntar barn nu. Vi har en kille på två år redan. Min sambo har barn sedan tidigare, 16 och 20 år. Han brukar skämtsamt säga att han har två kullar… Visst önskar man att man vore yngre, men åldern är inte så mycket man kan göra åt. Innan jag träffade min sambo så hade jag inte träffat någon jag ville bilda familj med.

Mabrotnosh
0

Jag tror inte att din pappa kommer skita i ditt barnbarn bara för att han får barn och ska man se det hela positivt så kommer din dotter/son ha en lek kamrat sen att lekkamrater hemma hos din pappa är morbror eller moster är skit samma.

fridaas
0

Min moster är 2år äldre än mig, 2år yngre än min äldsta kusin. Sen har jag två morbröder som är 1år yngre än mig.
Många har rynkat på ögonbrynen åt det tidigare men inte nu längre när folk "börjar om" med bebisverkstaden igen, för mig är det bara normalt, då jag inte vet annat 😉

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

jen83
1

Tro nog int han skiter i sit barnbarn å 41 e vel int nån ålder? Ja ha 5 barn ja e 30 nu å min man e 42 å våra två yngsta e 2 å 3 år sen hade ja 3 pojkar sen inan så ålder ska du nog int haka up dej på! Tro nog hela dit dilema e at Du vil va den som e gravid å få al upmerksamheten å int dela den med din pappas nya sambo, men tro nog at Du komer va den som få mest endå så oroa dej int, å at dom kanse bli i sama ålder e nog int dumt se int alt negativt, Du e ung Du komer vilja gå ut me kompisar å va e int betre en at Ha antingen mormor eler morfar då? Å hos morfar ha hen då en kompis :) Sen e d ju så at bara fö at ni bestemer at aa vi vil ha barn e d int sekert at d gå så snabt at bli gravid sånt kan ta tid! Så se d int så negativt utan va glad at din pappa hitat kerleken å int siter ensam

dragonstar
0

Jag har en moster som är 3 år yngre en mig och en som är en månad äldre. Dessutom har dom sen en halvlillebror som inte är på min sida men han är då 5 år yngre en mig.

Morfar var runt 17 när han fick mamma, däremot ser mamma inte dessa halvsyskon som hennes syskon utan de är bara några släcktingar.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.