Gravidkläder, kjolar och klänningar
Jag använder mycket sällan byxor då jag inte trivs i det så jag undrar nu, vart kan jag hitta knälånga kjolar och klänningar (helst jeans eller tjockare material) för gravida i större storlekar då jag har satans bred höft och gigantisk häck?
Även tips på tjocka leggings mottages, tänker då varma ull leggings osv.
Kolla Ellos eller gör som min bästa kompis gjorde hon köpte ett långt linne från gina tricot och vek axelbanden på något så hon kunde använda nederdelen på linnet som en kjol.
#1 Ellos har inte det jag söker och Gina Tricots kläder går jag inte i eftersom jag är timglaskurvig och inte spikrak, aldrig hittat kläder som passat där.
Nej men det var bara ett tips och då vet jag tyvärr inte vart du ska hitta det du söker. Men det går liksom att köpa linnet och sy om den till en tricot kjol vilket innebär att din kurviga timglas figur kommer i linnet från gina tricot ändå.
Och jag är heller inte spikrak. Jag ser ut som en fotboll men deras linnen passar mig ändå.
#3 tåls att titta närmare på. Hitta en ursnygg klänning på h&m igår, kosta 99kr. Köpt den dock inte då kön var för lång och jag var på väg till en restaurang men ska nog köpa den till dagarna här.
H&M har massa basic saker som är kanon när man är gravid. Där finns långa linnen för runt 59-79kr och klänningarna har jag köpt massor av. Olika färger och 99kr, jätte strechiga. Jag har small men skulle lätt kunna töja den så jag fick i lika mycket till.
#6 Vad bra. Då får jag fynda på H&M. Köper mycket sällan kläder till mig själv så jag har noll koll på potentiella butiker. :D
Deras gravidkläder är också bra tycker jag! Inte speciellt dyra och håller sig bra. Jag har försökt köpa så mycket "vanligt" som möjligt som man kan använda efter graviditeten också….
#8 Ja jag hitta en gravidjacka hos dem för 499kr och den köpte jag. Kan man säkert använda efter graviditeten också.
Jag kan rekommendera bonprix.se - de har snygga och billiga kläder, och väldigt bra utbud när det gäller storlekar! :)