Gravid iFokus

Gravid

Etiketthälsa
Läst 25604 ggr
Mabrotnosh
0

Hur tidigt?

Vet att det finns miljoner trådar om hur tidigt man kan ha sex efter förlossningen, men detta är inte en sån eller iallafall inte riktigt. Hur tidigt efter förlossningen kan man onanera och få orgasm utan att det är farligt eller något liknande. Med onanera menar jag såklart inte att föra in något i slidan utan att bara pilla sig på klitoris tills man får orgasm. Jag kanske är konstig men fem dagar har gått sedan förlossningen och jag blev klippt och är sydd men lider inte direkt av det, det jag däremot är väldigt sugen på är en orgasm. Men hur påverkar den livmodern efter fem dagar? Sen undrar jag om det är någon som har tips på vad man kan hitta på i sänghalmen som inte innebär snopp i pulla? Jag saknar nog närheten man fick av sex och vi hade sex väldigt ofta och nu känns det bara konstigt och stressigt av att inte kunna ha det förräns man läkt.

Nilamson
0

Jag är ingen expert inom området, men jag är kvinna och har fött fyra barn. En orgasm leder till att livmodern drar ihop sig. Även amning har den effekten. Jag tänker mig att orgasm är väldigt nyttigt för läkningen av livmodern så onanera på! Allt som inte gör ont torde vara bra. Vad tänker du själv skulle kunna hända? Vad bekymrar dig, om jag säger så?

Mabrotnosh
1

Jag vet inte att såret i livmodern går upp eller nått eller så tänker jag inte logiskt. Egentligen vore det ganska nyttigt för mig om man tänker efter då jag inte ammar. Men frågan är om det gör ont att få orgasm då livmodern drar ihop sig?

Nilamson
1

Men om du kniper, alltså gör en knipövning eller som när man "håller sig" för man är kissnödig, så känner du väl om du har ont? Anledningen till att man inte ska ha samlag eller stoppa upp saker/fingrar i slidan direkt efter förlossningen är ju infektionsrisken. Inte för att såret ska läkas. Om du tvättar händerna innan du stimulerar din klitoris, så kan inget farligt hända. Det är väl bara att pröva och se om det känns bra eller inte. Jag tror att de flesta låter bli den första tiden, för man är så mentalt upptagen av bebin, amningen och annat. Men om lusten finns, tror jag bara det är nyttigt. Vill din man vara med, kan du ju prova att ge honom oralsex, tills du har slutat blöda helt.

Tina-A
1

Jag säger som 1, jag tänker att det kan vara lite nyttigt. Ammar man drar ju livmodern ihop sig ordentligt och viss kan det väl kännas när livmodern drar ihop sig, men det är ju något bra! Nu när du inte ammar kan säkert orgasmerna hjälpa till lite på traven och det kan säkert också kännas lite i livmodern precis som när man ammar, men det borde vara okej. Fråga BM om det gör ont eller om du blir väldigt osäker :)

Man kan göra allt i sängen som känns bra :) Oralsex (kan tänka mig att du blöder rätt mycket men han kan ju!), smek, kramar, kyssar.. Allt det där mysiga :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

ChristineL
0

Onanera på bara! Och gör det som är skönt för dig/er :) Det ska inte göra ont. Såret i livmodern läker fortfarande och kan inte gå upp igen pga orgasm.

Mabrotnosh
2

Schysst! Här ska pillas

Tusen
1

Exakt! Ogasmer får livmoder att dra ihop sig så det är bara bra. Då läker ev. sår fortare och livmodern återgår till naturlig storlek fortare. Så kör på du bara. 😉

Mabrotnosh
6

Kan väl lika gärna rapportera att det faktiskt inte var så skumt som jag trodde. Riktigt skönt faktiskt. Tack! ;-)

ChristineL
0

#8 - Härligt! :D