Gravid iFokus

Gravid

Etikett: förlossningen
Läst 2968 ggr
Rutan_
0

Ingen paus mellan värkarna

I ungefär tre-fyra timmar hade jag värkar så tätt att de knappt hann avta innan nästa började. Det var väldigt svårt att slappna av och behålla lugnet, jag tappade kontrollen totalt ibland.

Finns det fler som haft det så och hur hanterade ni det?
Eller någon som har bra tips?

[Zorita]
0

Jag hade det så. Först kom värkarna otroligt tätt så jag bara hann andas lite grann och sen blev smärtan konstant. Jag tror dock inte det var värkar då utan något annat som tryckte på en nerv, men det var otroligt intensiv smärta som blev värre under värkarna. Jag försökte andas genom det men fick panik. Försökte gå men kollapsade av trötthet. Så tillslut blev det epidural och det hjälpte ju förstås.

Tina-A
0

Jag fick så när de satte in värkstimulerande dropp. De fick stänga av den igen!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Ketang
0

Jag hade det så med sista barnet. Blev igångsatt men dom körde på droppet för fullt och maxade det när moderkakan skulle ut. Det var en nära döden upplevelse utan dess like!

smurfan-13
0

Mina värkar kom m mindre än 1 minuts mellanrum i över 10 timmar! Jag var bara hundra fokuserad på andningen hela tiden, så jag var inte riktigt medveten om tiden (tack o lov). När väl krystvärkarna kom tyckte jag det var superskönt, för då helt plötsligt fick jag de där pauserna mellan värkarna som man hört om ;)

Rutan_
0

Ja de där pauserna, vad är det för nåt ;) Men fy sjutton att ha såna värkar i tio timmar!

Okej, så fokusera på andningen är ett hett tips.