Gravid iFokus

Gravid

Etikett: allmänt
Läst 750 ggr
NinjaKakan
0

Gravid eller vad tror ni?

Jag vill ha lite tips och råd…Jag ska köpa en gravtest imorgon men jag känner jag behöver prata med någon nu.

Jag äter p-piller och har gjort i några år. I förra veckan fick jag extremt ont i hela magen och det fortsatte hela veckan. Därimot vandrade det neråt så ja, tänk er en extremt mensvärk, eller snarare kramp. Mitt under detta fick jag en blödning på cirka 1,5 dag.. Hade råkat ta 2 p-piller dagen innan. Men jag kräkte förra veckan, och har kräkt 2 gånger idag och jag börjar fundera på om jag är gravid. Men chansen känns minimal med p-piller men det har säkert hänt. Vad tror ni? Har inga andra symtom på det så att säga. Men det känns inte helt okej ändå…

NinjaKakan
0

Och ni får säkert denna frågan 100 gånger om på detta forumet och jag förstår att varje graviditet är inviduell, men jag funderade mest på om det skulle kunna vara så eller om jag kan i princip utesluta det redan nu? :S Oavsett ska ett gravtest göras imorgon. Vågar inte vänta på min mens, den ska jag inte ha förrens om minst 1,5 vecka.

ChristineL
0

Du har helt rätt i att det kommer ett gäng sånna här trådar, och enda svaret är att ingen kan veta. P-piller fungerar olika också från person till person, men väntar du inte mens förrän om 1, 5 vecka så är det för tidigt för stt få symptom och för tidigt för att ett test ska kunna visa rätt.

NinjaKakan
0

#2 alltså boorde det vara något annat. Men det är i alla fall bra att jag fick en svar och det med gravtestet hade jag ingen aning om. Då borde det vara något annat. Tack så hemskt mycket för svaret :) Det lugnade iaf lite

ChristineL
0

#3 - jag tycker du ska kontakta umo för en undersökning om du oroar dig. Vill du ändå ta ett test om någon vecka så läs instruktionerna noga!

NinjaKakan
0

#4 Vad är umo ? :P är det ungdomsmottagningen ? Ja, något är ju fel oavsett, gravid eller inte. Är 22 så är det fortfarande dit man går då? Har minsann ingen koll på åldern faktiskt.

ChristineL
0

#5 - Precis, ungdomsmottagningen, eller för all del barnmorska på vårdcentralen. Det där med åldern är olika beroende på var man bor.

NinjaKakan
0

#6 Okej :) Jag ska kolla upp det. Tack så mycket för att du svarade :)