Gravid iFokus

Gravid

Etikett: andra-trimestern
Läst 19007 ggr
Sophie&Segra
0

V.24 och mår som i början av grav.

Gravid i v.24 och har dagligen börjat må illa igen.. Allra värts på morgonen, och efter att jag ätit frukost är jag spyfärdig. Är det normalt? Slutade kräkas halva dagarna vid v.15-16, och har "bara" mått illa till och från under dagarna sen dess.. Men nu är det nästan som i början - igen. Mår illa nästan hela dagarna, spyfärdig efter jag ätit, men främst efter frukosten.

Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.

ChristineL
0

Fullt normalt! En mående kan ändras lite hur som helst, fram och tillbaka under hela graviditeten. Är du orolig så kontakta bm =)

Ria74
0

Sådär hade jag också det. Mådde vansinnigt illa i början och kräktes jämt och ständigt. Sen fick jag piller och mådde ganska bra ett tag, bara lite illamående. För att sen längre in i graviditeten börja må fruktansvärt illa igen.

Det hoppade lite fram och tillbaka för min del.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Rutan_
0

Jag mår också som i början igen, plus halsbränna. Måste äta järnrikt för att slippa tabletter men det går inte så bra när jag inte kan äta =/

villavägen
0

Tycker synd om er som mår illa. Jag har en massa andra krämpor, men har lyckligtvis sluppit illamående. Kände bara lite vagt illamående på morgonen fram till v 12, men det var knappt något som påverkade mej. Kräktes 5-6 gånger bara, oftast pga att jag inte hunnit få i mig något. Verkar sjukt jobbigt att må illa konstant.

mnilep
0

Jag är i vecka 21 nu och har börjat kräkas igen & må illa hela tiden, speciellt på morgonen innan jag hunnit få i mig frukost.

Hade så hemskt illamående i början fram till vecka 15-16 att jag har "skavsår" i början av mag/tarmkanalen pga det. Har dessutom fått någon infektion i kroppen & därav fått knölros som suttit i nu i 7 veckor ungefär..  förmodligen har allt detta ett samband & allt pga lilla bebisen som ligger frisk & kry & gottar sig i min mage hehe. 

Men ja, du är inte ensam om att börja må illa igen, mitt försvann efter 15-16 & var helt borta & nu smyger det sig på igen verkar det som :(

Mabrotnosh
6

Jag klarade mig inte utan finncrisp och digestive kex på sängbordet. Något var jag tvungen att få i mig innan jag klev upp. Gick så långt att sambon fixade frukost på sängen varje morgon. De gånger jag fortfarande sov stod det mackor färdiga i kylen och gör fortfarande. Antar att det blivit en vana för honom att fixa dem i nio månader. Hoppas han fortsätter för det är lite mysigt.

[Catteklina]
0

#6 Vad gulligt av honom :) Mitt illamående försvann bara i 2 veckor. Sen började det igen och det känns pyton igen att äta :(