Gravid iFokus

Gravid

Etikett: förlossningen
Läst 1689 ggr
bruntass
0

Är det på gång nu?!

Är gravid med första bebben och skulle egentligen fått honom den 3:e januari, men gått över tiden. Jag har haft typ 1 värk nästan varje dag men sen tar dom bara slut… Nu ikväll har det varit fem och det är känningar längst ner vid magens slut nu nästan konstant, plus ryggont som molar kring ryggslutet

Är så redo att föda ut honom så jag hoppas verkligen att det är for real nu!

men vad tror ni? låter det som att det kan vara igång?

vissa värkar håller i sig längre medans andra är kortare och med andning underlättas det direkt nästan…

Tina-A
0

http://www.varktimer.se/

Ta tid på dom och hur länge dom håller i sig och uppdatera igen om en stund! Spännande!! Låter som att det kan vara på gång :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Tina-A
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Såhär såg det ut dagen innan min dotter föddes :) Då hade jag haft värkar i ca 12 timmar redan och då kom de ca var 5e minut!

Vi åkte in senare den kvällen och ungefär ett dygn efter de här värkarna på bilden så var hon född! Hade relativt regelbundna värkar i ungefär 35 timmar.

ChristineL
0

Åh vad spännande! Hur har det gått? :D

bruntass
0

ne det kom ett par mindre värkar sen tog det slut :/ MEN! idag kom en bit av slemproppen iallafall :D en gelatinklump som var lika stor som en 50öring, sen nyss hade jag en rejälare värk, och onda höfter! har uppe timern du la ut här :)

ska hålla tummarna att det blir en bebis inatt :))

Tina-A
0

#4: Vad kul! Att slemproppen börjar lossna visar att livmoderhalsen börjar mjukas upp och utplånas. Hela min slempropp lossnade hemma, dock i små klumpar åt gången. Sista klumpen var störst, som en pingisboll ungefär. Sen när vi kom in 1 timme senare var jag 3cm öppen! Så att slemproppen börjar lossna är absolut ett tecken på att det är på gång inom en snar framtid! Spännande!!

Emmetem
0

Gick allt bra? :)

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

bruntass
1

den 18 januari ploppade han tillslut ut! :) allt gick bra, det var strul med att få ryggbedövningen på plats men efter det och tillsammans med gudagåvan Lustgas så flöt allt på :) efter ca 10 timmar var han född men han var stor, 4,5kilo och 54 cm ! :P fick sy 6 stygn där nere.. xD

men som alla andra mammor säger när bebisarna kommer : värt varje minut <3