kliar i mitt ärr från kejsarsnitt
Hejsan
Ifredags gick jag in i vecka 23, och nu har det börjat klia något hemskt i mitt kejsarsnitt-ärr. Kejsarsnittet gjordes för 9 år sen och inget jag märkt av efter att det läkt.
Någon som varit med om samma sak?
Jag går in i v.23 imorgon och mitt kliar med. Och ont gör det ibland! Känns nästan som om att det ska spricka på mig vissa dagar.
Jag har ett ärr efter blindtarmen som kliar o sticks till ofta, känns även som magen ska spricka när liten trycker sig emot det och det är 3 år sen ja blev opererad där..
Inte lika stort som kejsarsnitts ärr, men man kanske är känsligare iom hormoner eller ngt ?
Men usch, har ni några tips? Min tanke är att det kliar just för att magen blir större och därmed ett tryck på ärret.
#3, det är ju ändå på magen det med så det gillas 😛
Jag har ingen erfarenhet men tänker mig att det har och göra med att huden på magen töjs ut. Huden på/vid ärret är ju känsligare… En tanke bara :) Smörja med något mjukgörande kanske lindrar?
/Christine
Jag har likadant plus att det drar i det och känns som att det ska spricka ibland. Det är väldigt obehagligt och då och då smärtar det. Men huden tänjs ju så beror väl på det.