vad har man på sig efter förlossning?
Nu slog det mig helt plötsligt att det faktiskt finns ett liv efter förlossningen. Jag menar i kläd väg. Nu har jag liksom slångrat runt i mammakläder sedan vecka 8 ungefär och bebisen kommer snart. Någon som har tips på vad man kan ha på sig efter förlossningen och tiden efter?
Gravidkläder är inte så dumt ett tag. Åtminstone jag ville ha så mjuka och löst sittande kläder som möjligt ett bra tag.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
Menar du vilka kläder du ska ha med till sjukhuset? Då rekomenderar jag mjukisbyxor. Som är lätta att ta på sig :) Ska du amma är amningstoppar eller stora t-shirtar att rekommendera.
Jag fick mitt andra barn för 5månader sedan och knallar fortfarande runt i lite mammakläder. Framförallt mammabyxorna, för jag hoppas på att jag ska gå ned mer i vikt och vill inte köpa nya kläder innan dess.
Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

Att låna mannens stora sköna kalsonger och byxor med bred mjuk resår är ett tips efter ett kejsarsnitt iaf, haha.
#3 min seniga lille sambo.. Skulle jag låna hans kläder skulle det sitta åt som attans för mig :P Jag gick runt i mammakläder ett bra tag..
Sajtvärd på Iller.ifokus
Jag funderar på att köpa leggings och långa toppar eller klänningar. Alla mina mamma byxor har gått sönder och eftersom jag planerar att försöka gå ner i vikt så fort som möjligt efter förlossningen så vill jag ju inte köpa en massa kläder som jag ser inte kan ha sen leggings är ju bra kläder med tanke på att tjockis leggings passat ganska länge även om de blir stora.
Hem från BB säger jag mjukisbyxor!
Jag hade gravidbyxor i 1, 5 månad efter förlossningen, sen drog jag på mig ett par träningsbyxor i piratmodell. I lördags (drygt två månader efter förl) provade jag jeansen jag hade innan jag blev gravid, dom var för trånga men en storlek större typ fungerar.
/Christine
Gravidkläder eller mjukiskläder :-)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Jag har inte använt annat än mjukiskläder sen maj och tänkte fortsätta så efteråt. Livet är för kort för att gå runt i trånga, obekväma kläder!
Nu är jag precis i början av min graviditet men jag har planerat att lulla runt i H&Ms haremsbyxor hela tiden. Bred, mjuk resår i midjan och rätt svalt tyg, väldigt sköna :)
Kan också rekomendera H&Ms toppar (http://m.hm.com/se/product/13718?article=13718-D#mediaType=FASHION_FRONT) att ha under tröjorna så behöver man inte visa hela magen om man ammar (de går super att dra ner istället föt upp). Har man inte gigantiska bröst är också amningstoppar super att sova i :)
Amningstoppar! Och mjukisbyxor som är lätta att få på Och av och som inte sitter åt :) sen kan man ju tänka att man ska gå ner snabbt, men för en del tar det lång tid och kan behöva använda gravidkläder ett bra tag :) dom är ju så sköna dessutom ;)

Jag gick ner mer än jag gick upp under graviditeten så jag hade mina vanliga kläder redan på bb. Men rekommenderar oxå leggings o mjukisbyxor.
#12 jo visst jag säger inte att det aldrig händer :) jag menar bara att det ofta är så att man inte går ner allt direkt. Jag gick upp ca 20 kg under graviditeten, är först nu, 8 månader senare, nere på inskrivningsvikten. Och folk sa till mig att amningen gör att kilona rinner av dig, tjena… ;) Jag tänker bara att det är ju bra att inte förutsätta att det går jättesnabbt att gå ner allt. Ofta tar det tid, och då är gravidkläder underbart! :)

#13 nä jag menade inte att det e vanligt jag sa bara att jag gjorde det pga att jag var sjuk så jag gick ner 20 kg på 14 dagar. Går oxå i mamma kläder ibland fortfarande för de e sjukt sköna:)
#14 härligt för dig! :) precis det där jag önskade mig ;) haha
Skor som är lätta att få på sig, typ foppa odyl. Ofta går man och bär på den lille och har bara en arm ledig och då kan det vara svårt att böja sig ner och snöra på ett par skor.
På bb hade jag enbart sjukhuskläder. Hade så fruktansvärt ont efter snittet, kunde inte ta på mig något annat. Dessutom gjorde det sjukt ont i snittet att ha på mig mina egna trosor och byxor. Min sambo fick skaffa mig ett par mjukisbyxor som var massor med storlekar större för att jag skulle kunna ha dem på mig utan att det skar i buken. Fick även handla mammatrosor. Mjukisbyxorna hade jag bara hemma, tog på mig mammabyxor när jag skulle ut. Men de gjorde skitont i buken, fick vaddera snittet så det skulle kännas lite bättre. Hade stora problem med detta =/
I tröjväg hade jag samma som innan, alltså mina vanliga tröjor, linnen etc plus att jag köpte några lösa t-shirts.