äter ni folsyre och kalk tabletter??
när min mamma va gravid åt hon det, det är tydlige jätte viktigt. fast läkare och barnmoskor brukar nte säga det
Jag åt inte mer folsyra o extra kalk än vad det var i Vitamineral - tabletterna.
Extra folsyra var tydligen som mest viktigt första tre veckorna av graviditeten. Då vet man ju inte alltid att man ens är gravid! 

Om jag minns rätt så rekommenderades endast järntabletter vid mina graviditeter. Men det kan ju ändrat sig sen dess.
och för att folsyran ska kunna tas upp behövs de andra b-vitaminerna.. de sammarbetar.
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

jag åt bara vitamin-tabletter fram till v. 30 tror jag det var. sen sa BM åt mig att byta till järn-tabletter. så nu äter jag bara järn.
Jag äter folsyra, bara för att jag fick en paket av min syster så det slinker ner en tablett varje morgon, står på paketen att det är bra för celldelningen genom hela graviditeten men jag vet inte, är så pass ung så egentligen behöver jag nog inte.
Min syster rekommenderades äta folsyra just för att hon var i trettiårsåldern och för att graviditeten skulle gå så bra som möjligt.