Det bästa med att inte vara gravid längre?
Som rubriken lyder: Ni som fått barn, vad tycker ni är det bästa med att inte vara gravid längre? Förutom att ni har fått era små underbaringar såklart ;)
/Christine
Börjar själv med att säga att det är så otroligt skönt att inte vara kissnödig hela tiden! Trodde aldrig det skulle kännas som en sån befrielse, kändes konstigt redan på bb när jag kom på att "Oj, jag har inte varit på toa på flera timmar" :P
/Christine
Liten blåsa har jag alltid haft så det i-landsproblemet är kvar. Det bästa är helt klart att se hur snabbt kroppen återställer sig. Är redan sen första veckan tillbaka i min vanliga storlek igen. Och det känns fantastiskt, nu har musklerna kommit tillbaka också, sakta men säkert. Sen att energin är tillbaka. Att man kan klara sig på noll sömn och vakna dagar igen, det är helt underbart. Och tillsist, litervis med kaffe. Som jag saknat att dricka 2kannor som frukost och de obligatoriska ciggen till det. Utan att ha dåligt samvete och rädslan. =)

Att inte vara kissnödig jämt och smidigheten, har gått ner 20 kg så jag e smidigare än innan jag blev gravid (gick upp 11 kg under graviditet) o sist men inte minst kunna äta allt jag vill
Vad avundsjuk jag blir av den här tråden 😛 Jag kan redan lista 100 saker som kommer bli bättre när jag får bära runt lillen på utsidan i stället.
Det tog ju sin lilla tid innan kroppstemperaturen var normal igen, men att slippa svettas så otroligt mycket och att kunna gå normalt eller ligga hur man vill i sängen.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Kan börja variera mina kläder mer än de 3-4 kombinationerna jag hade som gravid.
Kan äta laxröra igen ❤️
Kan sova helt på mage! Vilket jag gör uteslutande nu ;)
Foglossningen är jag väldigt glad att slippa. Att vara smidig igen och inte bli andfådd för minsta lilla är också väldigt skönt :)
Är också rätt avundsjuk på folk som går med barnvagn. Börjar blir tungt och extremt jobbigt. Första jag ska göra är att ligga på mage och så ska jag göra hoppsa steg och när foglossningen är borta ska jag ta min sambo under armen och hunden i kopplet och gå en riktigt lång lång promenad med bebis i vagmen.

Att kunna ha bekväma kläder igen, framför allt byxor som sitter skönt.
Att kunna sova på magen igen!!! Som jag längtar :) Vet att det var det som jag tyckte var bäst sist.
Nu har jag dock inte fått barnet ännu, men jag kan tänka mig att det bästa är att man äntligen inte känner sig fängslad i sin egna kropp längre, att man kan komma ut å gå promenader utan att känna att ryggen inte bär en och att tröttheten går i överhand.
Mvh. Sanne & Djuren
Jag ville stoppa tillbaka ungen i magen igen för det var lättare då än efter han var ute. Men nu gick ju inte det ;) Men om jag säger vad som var bäst ca ett år efteråt så var det att kroppen började kännas som min egen igen.

Ja vet inte om ja kan komma på en enda positiv sak med o inte va gravid längre, hade hellre vart gravid 9 mån till, bara de ena problemet efter de andra med amning o mjölkstockning o feber o orklös helt slut o värsta hormonrubbningar som ja aldrig varit med om innan. Men nu äntligen 8 dagar efter förlossningen börjar de kännas lite bättre. Ja hade till o med hellre gått igenom förlossningen en gång till än o gå igenom dessa 8 dagar igen.
Det jag tycker är härligt med att inte ha varit gravid nu på ett helt år är att jag inte har ont i hela kroppen längre, jag slipper må illa, jag kan sova i vilken ställning jag vill, jag kan variera klädseln, jag känner mig inte som en blåval som strandat, jag har mer energi igen och är mycket gladare :). Plus massa saker till som skulle göra denna listan väldigt lång :P.
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
#14 därför kommer jag inte amma.
Hm det bästa med att inte vara gravid är nog att nu kan jag knyta skorna och känner mig vig som en akrobat! :D
Jag har låång tid kvar innan ungen är ute men det jag kommer tycka är mest skönt är att kunna ligga på mage igen när sambon ger en massage på ryggen! LÄNGTAR så extremt jobbigt att sitta pga foglossning och kan inte luta mig framåt för då tar magen i =/
Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Att kunna röra sig obehindrat är gudomligt. Bara att kunna plocka upp saker från golvet igen utan att bete sig som en giraff som ska dricka känns vigt.
Att kunna äta i princip vad man vill igen är också underbart, som jag har saknat grönmögelost.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar