förlossning på g ?
Hej!
Jag har haft nu hela morgonen ont i svanken som har strålat ut i höftbenen.. har haft sen mycket sammandragningar som har gjort magen hård men dem gör inte ont,men dem har varit betydligt fler idag än vad det brukar.
Så kan det vara ett tecken på att förlossningen är igång?
Det kan absolut vara ett tecken på att det börjar närma sig. Klocka värkarna så du får en känsla för hur mycket värkar du får. Det behöver inte göra speciellt ont så fokusera inte på eventuell smärta utan hur ofta de kommer och hur länge de håller i sig.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Låter som det kan vara något på g, ja. Vilken vecka är du i? :)
/Christine
Jag är i vecka 34+4 idag,så nån vecka till får den stanna:) Det avtog i ryggen.. ha bara hat oregelbundet med sammandragningar som inte gör ont!
Okej. Det kan vara att tappen börjar mjukna lite. Man kan vara öppen någon centimeter i flera veckor innan det sätter igång, så du kanske har börjat öppna dig lite. Att man har sammandragningar brukar betyda att något händer iaf :) Men det kan vara en liten stund kvar till förlossningen sätter igång. Förvärkar kan man ha länge, tyvärr! Segt som attan!
#4 Ja varken läkare eller barnmorskor tror jag går övertid, var inlagd på förlossningen i vecka 28 och då var min livmodertapp bara 13mm oh i vecka 30 var den 24mm.Så spännande det är :)
Men när jag hade sådär ont så gjorde det ont som hela tiden i ryggen och sammandragningarna gjorde inte ont.. ska man ändå klocka dem då ?
Ja, en del tycker inte sammandragningarna gör ont alls så trots att de kommer jättetätt reagerar de inte. En del råkar ju föda hemma av misstag. Det bästa är att klocka och ringa och rådfråga när de börjar komma tätt. Då kan man säga att de inte gör ont men kommer var 3e minut, då kommer de nog råda en att åka in iaf. Så gå på tiden snarare än på smärtan.
Eller ja. En del har ju SVINONT men oregelbundna sammandragningar. Gör det skitont kan man åka in. Gör det inte alls ont men sammandragningarna kommer ofta kan man åka in.. Man får gå lite från fall till fall :)
Bra info :) Jag har haft väldigt många sammandragningar idag och några förvärkar. Fixade app så jag kan tima dem, så känns det lite mer som att jag har kontroll på det hela.