Novalie är ute:)
Skriver ett snabbt litet inlägg från uppvaket. Allting gick bra även Om bedövnigen släppte när dom sydde ihop mig och att dom hade problem med att dra ut novalie pga av mina magmuskler. I vilket fall som Hellst så mådde novalie bra. Hon skrek på direkten och nu är hon och opereras. Hur det går det vet jag inte men tror inte det ska vara någon fara :)
Grattis!
Grattis!
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Grattis!!
Grattis! :)
Grattis!
Grattis!!! Håller tummarna för henne!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Stort grattis! 🙂
Tack=)
Fick nu besked av läkarna nu, operationen hade gått fint och vi får nog kolla lite på henne igen snart. Vikt eller längd på henne vet dom inte än, men skulle kolla det :)
Grattis!
Åh vad härligt att allt har gått bra! Snart får ni njuta av eran lilla godbit 🙂
Vad härligt och grattis till det lilla underverket!
Grattis och va skönt att det gått bra 🙂
Grattis till fina tjejen! Och fortsatt lycka till, ser fram emot uppdateringar :)
/Christine
Grattis! Hoppas ni mår bra allihop!
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Grattis :)
2580g och 46cm är det lilla fjunet =) Var nyss nere och kollade på henne. Sötan tog tag i mitt finger. Ojojoj, ska gå ner senare och mumsa lite mer på henne :)
Underbar :)
Grattis! Hoppas att hon mår bra och återhämtar sig bra efter operationen.
Grattis.
Vad var det för operation?
Grattis! Sklnt att allt gick bra. Hur mår du? Ont? Rutan tror det var magen, tarmarna låg utanför kroppen. Kan minnas fel.
Operationen var för någonting jag inte kan stava, men på ren svenska så var lite av hennes tarmar utanför magen. Men det är ordnat och det blev bara som en liten stjärna jämte naveln, inget stort ärr alls. Bara fint :)
Jag mår fint, mestadels av tiden. Skippat rullstolen för länge sedan och började gå redan första kvällen. Ibland gör det riktigt ont men det är bara att bita ihop :) Chockat läkarna med att vara så pigg. Tänkte mest att man blir rädd för att röra sig ju längre man vilar i sängen.
Novis har börjat andas själv, eller det har hon ju kunnat hela tiden men dom vill att hon ska ha hjälp. Det tycker inte hon så hon slänger bort syrgasen hela tiden. Vår lilla tuffing. Igår fick jag pumpa lite (kom i princip ingenting alls) men om hon har fått i sig det vet jag inte. Ska ner och kolla snart :) Det går mestadels frammåt för henne, var ett litet baksteg igår, men det är bara för att hon är så envis, precis som sin mor. :)
Vi har ingen aning när vi får åka hem än, endel säger några dagar och endel säger att det är omöjligt att säga. Vi tar dagen som den kommer helt enkelt. Idag är det fint väder så jag och sambon tänkte ta oss ut och fixa en pepparsalami/brieost macka till mig och sätta oss på någon gräsplätt. Kan vara skönt :)
Lilltösen då! <3
Oh, men liten… <3 Vad skönt att allt har gått så bra, låter så läskigt med att tarmarna var utanför magen, men hon kommer nog repa sig fint!
/Christine
#23 Så fin!
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Hon är jättefin! 🙂
Sötis! Vilken kämpe!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
syns på henne att hon kommer bli lika tuff som ronja rövardotter! grattis återigen till er sötnos :)
Nu har lilltjejen bajsat en gång och fått 3ml mjölk 3 gånger idag :) hon ska få det varannan timma. Vi har även flyttat ihop nu vilket innebär att jag i detta nu vart vaken i 37timmar. Ska jag vara ärlig så börjar både jag och sambon få panik på detta stället. Vi vill inte vara kvar och vi vet att det är hemskt att säga så. Men vi vill bort, är på väg mot depretion (helt plötsligt har jag glömt stavningen). Hoppas snuffsan blir frisk så vi får pallra oss hem. Vi tänker såklart inte åka utan henne.
#30 Va jobbigt! Är det nån speciell orsak som gör att ni inte tycker om stället eller är det mera en allmän känsla? Hoppas att det som känns jobbigt bara är en fas / går att fixa så att ni alla snart mår bra och kan komma hem.
Hon är en sån sötnos och ni har valt ett otroligt vackert namn.
Så fin hon är! :-) Vad säger personalen om att ni vill åka hem? Är Natalie redo att åka hem rent medicinskt? Jag förstår om det kan bli långrandigt på sjukhuset!
Novalie menar jag! (blev automattext)
Ingen speciell orsak mer än att vi inte trivs på sjukhus. Blir instängt. Men jag visste att detta skulle ske, jag har aldrig trivts på sjukhus så var berädd på panik. Vi har inte sagt något till personalen om att vi vill åka hem. Vi kommer vell klassas som dåliga föräldrar på direkten. Novalie är inte frisk än och det kan ta ett bra tag innan hon blir det, det kan också gå fort när det väl börjat gå bättre och det har det ju nu. Men vi räknar inte med att få åka än på ett par veckor. Känner dock att vi ska ta upp detta med personalen, att vi vill åka. Sen ska jag be att få prata med barnkiruegen. Inte för att han kan säga när vi får åka men ändå. Det är bara så jobbigt nu. Jag hade kunnat vara vaken i flera dagar för snuffsans skull om det skulle vara så, vill bara inte vara kvar.
Du skrev att du varit vaken i 37 timmar, låter jobbigt! Även om ni flyttat ihop som du skriver, kan nu inte få hjälp med matning på natten ibland så du får sova om dej tänker jag? Det är ju också viktigt!
Amanda, kom ihåg att ta tid för er själva, trots att ni flyttat ihop på avdelningen. Sköterskorna måste ju kunna hjälpa er med detta. Gå på en picknick tillsammans i ett par timmar. Novalie är i säkra händer. (om detta är möjligt om inte så prata med personalen).
Mår ni dåligt kommer det göra Novalie stressad vilket ingen vill.
Skickar styrkekramar åt er alla tre! ❤️

Berätta att ni vill hem och att du ev. vill ha avlastning så du kan sova! Detta är önskemål de får höra varje dag och de kommer inte dömma dig. Om de vet att du tycker det är jobbigt där kan de ta lite extra hänsyn och t.ex inte störa er i onödan alternativt komma och titta till er ofta beroende på vad du känner.
Ni som föräldrar kan få åka hem om ni vill och komma på dagarna, det är inget konstigt eller ovanligt.
Att vara vaken gör mig ingenting, jag gör så för att "straffa" mig själv när jag mår dåligt. Likadant som att jag inte äter. Har inte ätit sen i söndags förutom ca en näve nötter per dag mer eller mindre. Det får mig att ta bort ångesten på något sjukt sätt. Nu har den ju inte försvunnit men det är svårt att förklara. Vi tog oss faktiskt ut för en 20min promenad innan och det gick bra. Men det räcker inte. Jag har sagt till personalen nu att vi inte vill vara kvar men hon sa ingenting om att vi fick dra. Ska be min pojkvän prata om detta med dom sen, jag kan inte. Kommer bara flippa ur på dom i ren frustration. Vill poängtera att vi älskar vår flicka och gör vad som hellst för henne, men att sitta i ett rum och inte ha en aning om när detta tar slut det knäcker oss.
Gör mej ledsen att läsa hur dåligt du mår! Att straffa sig själv med att inte äta eller sova…. Vet inte vad jag ska säga, men jag förstår! Känner igen mej allt för väl från det jag var yngre… Vet att det inte hjälper att säga att du måste ta hand om dej. Men nu har du en liten flicka!
Råkade skicka iväg inlägget innan jag skrivit klart! Jag tror du behöver dels prata med någon dels komma ifrån sjukhuset för att må bättre!
Jag förstår hur du känner! Våran lilla plutt var också inlagd på sjukhuset. Jag bröt ihop flera gånger eftersom man inte visste när man skulle få åka hem och många av sjuksköterskorna var otrevliga och lyssnade inte på oss. Just att leva i ovisshet och inte ha någon kontroll var det värsta.

Om du älskar din flicka och gör vad som helst för henne föreslår jag att du börjar ta hand om dig själv! Nu kommer jag vara hemskt hård men en förälder som varken sovit eller ätit på länge är inte en uppmärksam förälder. Din hjärna fungerar inte som den ska om den inte får energi på något av sätten och du kan med stor sannolikhet missa subtila signaler från ditt barn!
Genom att ta hand om dig själv ger du ditt barn den bästa föräldern dem kan få.
Vi drog ut på en promenad nu och det var så skönt. Även om det var mindre än en timma så var det så underbart. Vi får antagligen åka hem över dagen imorgon och det känns så bra. Mer än så går det inte göra. Jag skulle aldrig bete mig såhär hemma utan det är när jag är här. Hemma hade jag förstått att sömn och mat är viktigt här går det inte för jag mår för dåligt för det.
Vill bara skicka en kram till er tre :)
Mvh. Sanne & Djuren
Tack :) Snuffsan har gjort stora framsteg sen igår och fortsätter det så blir det att testa amma henne imorgon. Flyter allt på så blir hob utan dropp på måndag och då kan man tänka på hemgång :)
Håller tummarna på att ni alla får komma hem snart :)
Blir så mycket skönare i hemma miljö efter allt :)
Mvh. Sanne & Djuren