Andra besöket igår
Igår var jag och sambon på vårt andra besök hos BM. Alla prover som hon kunde se direkt såg bra ut och vi fick mycket bra information.
Fick veta att jag just nu har en lindrig foglossning som kan bli bättre eller värre det får tiden utvisa. ska på föreläsning och sjukgymnast för att träna upp bäcken och rygg.
Sen fick jag veta vad mina svimnings anfall är och det är blodtrycksfall, jag hade bra blodtryck just där men på mina symptom kunde hon säga exakt vad det var. Så har fått tips och råd hur jag ska göra :)
Gick in i v.13 idag :)
Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!
Kan även tillägga att jag fick rådet att alltid ha med mig antingen aprikos eller druvsocker. är det nån mer som fått rådet att äta druvsocker? Tänker mest på att det är väl ganska mycket socker i det?

Är inte gravid (än..) men jag jobbar som undersköterska, druvsocker brukar alltid diabetiker framför allt ha på sig ifall det blodsockret störtar det är sött men går snabbt ut i kroppen och ger en "kick" jag själv är rätt lång och har lågt blodtryck 108/60 så jag får blodtrycksfall då och då främst när jag ätit dåligt eller reser mig för fort då brukar jag dricka kallt vatten och ta mig nåt litet att äta (gärna sött) men sen är jag ju en godisråtta ;) och det går snabbt över då, har svimmat av det och väldigt nära att tuppa av flera ggr pga det så tror absolut att du ska se till att ha det med dig :) Är som sagt inte gravid själv så kan inte svara på om det är annorlunda med blodtrycksfall under graviditet utan svarar utav egen erfarenhet, men har du fått rådet så tycker jag det låter vettigt :) Lycka till!
Tack för snabbt svar :) Ja hon sa att jag skulle ha med mig det men inte överdosera och det förstår jag också :P haha
Jag har alltid druvsocker med mig även fast jag inte är diabetiker eller när jag inte är gravid, men det är extra bra att ha med sig när man är gravid. Jag har fått använda det många, många gånger under graviditeterna.
Har också alltid med mig druvsocker sedan jag blev gravid och svimmade första gången.
Jag har alltid en burk med torkade aprikoser och en med nötter i väskan sedan jag blev gravid. Inte för att jag hade några problem med blodtrycksfall eller så utan för att ha något tugga på när behovet pockade på och för att just aprikoser bland annat innehåller mycket järn.
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft