Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 6301 ggr
Sophie&Segra
0

Daglig huvudvärk..

Är i v.13 nu, och har sen nån vecka tillbaka bytt ut det värsta illamåendet mot en daglig huvudvärk som kommer och går under dagen/kvällen.. Men framåt eftermiddagen/kvällen är det en molande huvudvärk som är där nästan hela tiden. Är det normalt? Eller bör jag ringa BM? Vad kan det bero på?

Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.

[Jawa´s]
0

Skulle kunna va brist på något - vatten, järn, sömn?

joly
0

Du kanske borde kolla upp det, så det inte är havandeskapsförgiftning. Nu har jag absolut ingen sjukvårdsutbildning, och jag vet inte ens om det yttrar sig så tidigt. Och det är inte meningen att skrämma dig! Men att ha huvudvärk varje dag är ju såklart varken kul eller bra.

I'm your destination, I'm the reason why

joly

villavägen
0

Jag hade mycket huvudvärk kring v 12-14/15 nån gång när jag väntade mitt förra barn. Kunde knappt sova och ligga på den sida som gjorde mest ont. Det var hormonellt, men det gick över. :-)

Sophie&Segra
0

Får ringa o höra imorn för säkerhets skull! Förhoppningsvis är det väl bara järnbrist eller hormoner som spökar :)

joly
0

#3 Fy, vad jobbigt. Jag lider av migrän, men den försvann helt under min graviditet. Vilken lycka! Nu är den tillbaka igen, men inte lika ofta, tack å lov.

joly

Sophie&Segra
0

Jag får lätt huvudvärk i vanliga fall, så det kanske är därför det kommer lite "lättare" nu?!

Blodtrycket har alltid varit lågt, så lätt för att svimma, yrsel o sånt hör till vardagen.. Så jag hoppas det inte har blivit tvärtom nu. Men jag får ringa till BM imorn och höra. 
Precis som du skrev #2, så va havandeskapsförgiftning nått jag är lite rädd för, men tänker att det kommer väl långt senare i graviditeten?!

[Thiah]
0

Det är tyvärr vanligt att man som gravid har huvudvärk till och från under sin graviditet. Men kolla upp det så du inte lider av det i onödan.

SaraC
1

Vanligt med huvudvärk under första halvan av graviditeten sa min barnmorska.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

JossanH
0

Bag var senare i graviditeten men hade en period med en huvudvärk som kom och gick under några veckors tid..

Sajtvärd på Iller.ifokus

[Catteklina]
0

Jag har också huvudvärk, framförallt på kvällarna. Hade likadant förra graviditeten. Blev bättre vissa veckor och sämre andra. Är vanligt och beror på hormonerna har jag fått höra från BM och läst på nätet. Men helt klart jobbigt!

Sophie&Segra
0

Ja, och det ständiga rådet från folk runt omkring - ja, men ta bara en/två alvedon då så är det ur världen.. Ja, men jag vill inte knapra alvedon hela tiden.. Drar mig för minsta lilla piller nu, och har väl tagit en alvedon sen jag plussade o det var vid migrän, så den hjälpte ju inget endå. Ska ringa imorn o höra med BM.. Annars får jag väl bara dricka bättre, sova lite mer/vila mer o äta mer ordentligt o hoppad det hjälper lite :) Tack för era råd o tankar :)

joly
0

Jag verkar vara den enda som blev av med huvudvärken under graviditeten. 😮 Det kanske blev tvärtom för mig. Har haft mycket huvudvärk ända sen jag var liten, men istället för att bli ännu mer så försvann den helt? 🙂

joly