Gravid iFokus

Gravid

Etiketttredje-trimestern
Läst 23801 ggr
Mabrotnosh
0

placering i magen

Vet inte vilken kategori jag ska placera frågan i, detta får duga. Hur ligger eran bebis i magen? Är i vecka 29 och det känns som om bebisen ligger väldigt långt ner i magen. Har liksom inga problem att andas eller liknande, men däremot att ställa mig upp efter att ha suttit i soffan då det känns som om bebisen kläms. Det känns liksom som om hon ligger precis ovanför blygdbenet. Sparkarna är heller inte så starka längre utan känner bara att det liksom skrapar mot byxlinningen på mamma byxorna. Ibland kommer en spark men inte så att hela magen hoppar som den gjorde förut. Alla säger att min mage är väldigt stor och att den är väldigt långt ner. Sammandragningar får jag också väldigt lätt när jag anstränger mig eller typ går en promenad och vissa gånger är jag tvungen att stanna under promenaden för att det känns som om jag får håll. Det gör inte ont eller nått men det känns verkligen som om bebisen har hamnat väldigt väldigt långt ner. Rörigt inlägg jag vet men är det någon som känner igen sig?

ChristineL
0

Vecka 38+0 för mig och kan garantera att jag kände samma som dig i v.29. Jag tycker fortfarande att jag lätt kan andas, utom ibland när hen sträcker på sig så känns det som ett tryck mot bröstet. Nu vet jag att huvudet är fixerat neråt på min bebis. Sen vet jag att det är lättare sagt än gjort, men man ska inte lyssna på andra som kommenterar ens mage ;) Min mage har också varit låg hela tiden och när jag frågade bm om det så sa hon att det var inget konstigt, alla ser olika ut helt enkelt :)

Destany
0

E i v 37 nu o min mage har varit hög hela tiden förrutom nu den senaste veckan bebis ligger fixerad nu o bebis har hela tiden legat på höger sida i magen, jag har problem med att andas ibland men det beror på dåliga lungor sen tidigare

Tina-A
0

Jag lägger tråden i tredje trimestern åt dig! :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

[Zorita]
0

Jag tycker det känns så lite till och från, att han har åkt neråt och trycker mot höftbenet. Sen ibland märker jag också att han sparkar mycket inåt, så jag inte känner själva sparkarna utan mer rörelserna. Just nu ligger han dock och sparkar hejvilt på övre delen av min vänstra sida, och ibland blir jag lite illamående när han är igång riktigt ordentligt. Andningen är ok men inte perfekt. Dock tror jag detta beror mer på slemhinnorna, för både näsa och hals är helt igentäppta känns det som.

Jag vet inte riktigt om min mage är långt ner, jag har inget att jämföra med. Har inga sammandragningar, men det är tydligen ganska ovanligt för den här tiden? Jag är i samma vecka, 29.

Mabrotnosh
0

Men jag har haft så här länge ända sedan plusset. Att bebisen ligger långt ner. Kan känna mig akut kissnödig och går jag och kissar kommer det knappt något väntar jag däremot så går det över lika fort.

ChristineL
0

#5 - Samma här :)