Vad det har ändrats?
Min äldsta dotter ska få sitt andra barn om ca 2 veckor. Bara sedan hon fick sitt första (han är 4år) har det kommit nya rön.
Man får inte äta ditt och datt, inte göra si och så, det fanns ingenting sådant när jag fick barn, bara kontroller hos barnmorskan, och barnen är fullt friska (4 stycken). Det enda som var "förbjudet" var rökning och sprit. Det är bra om det kommer fram om saker är farligt för fostret men ibland tycker jag att det är lite väl omständigt.Jag vet inte om det är bara rekomendationer eller förbud, men hon är väldigt noga med vad hon äter.Det är ju så mycket tillsatser i all mat så man vet inte egentligen vad vi stoppar i oss.
En sak till som jag tyckte var väldigt konstigt, hon hade tydligen streptokocker i urin och skulle bli kvar efter förlossning några dagar för koll.Det gick visst inte att göra något åt före förlossning. Tycker det känns lite oroligt men barnmorskan hade sagt att det var väldigt vanligt. Är det någon som vet något om detta, som har haft så före förlossning? Det skulle vara intressant och veta.

Jag håller med dig Tatsu, det blir bara mer och mer förbud och förmaningar, inte undra på att det idag finns så många sjukdomar och allergier =) En del saker bör man inte äta eller göra när man är gravid men vissa saker tycker jag går till överdrift.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus