vad tror ni ?
Hej ! Jag ska till mottagningen och göra ett test om en timme men tänkte höra vad ni tror ! Jag har helt oregelbunden mens kanske en gång i halvåret vet alltså inte alls när jag har ÄL eller inte och pga dethär bestämmde jag och min pojkvän att blir det så blir det. Jag hade en lustig blödning några dagar runt andra april inte mens direkt har sedan dess haft som mensvärk ibland värre ibland mindre ibland inte alls det kan även sticka i omtådet. Är känslig i tuttarna rejält till och från dom har gjort ont och kliat. Jag är väldigt trött frammåt eftermiddagen och sover dåligt om nätterna. Jag kan böla över ingenting och min pojkvän tror jag är arg och ledsen på honom fast jag inte alls är det utan vet inte varför. Har haft illamående i en vecka och två dagar på morgonen och kvällen, har även spytt på mornarna i fyra dagar. Tror ni jag är gravid ? Är det för tidogt att känna allt det här ? Gjorde ett negativt test i onsdagskväll och har gjort ÄL test i en vecka för jag tänkte det kanske var det som spökade men icke ! Är nyfiken vad ni tror !
Gravid, ÄL eller annat som spökar. Mer specificerat än så går inte att säga. Tester kan visa felaktigt negativt också.
/Christine
Sitter och väntar på um. Vet inte alls vad jag hoppas på jag vill det ska vara positivt och pojkvännen har uttryckt att han vill det med men blir såå osäker !
Lycka till!!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Åh hoppas allt går bra:) lycka till
Dey var tyvärr negativt jag skulle testa igen i mitten av maj sa hon men jag ska till gyn 14 för att få hjälp att få igång mensen. Mina symptom är antagligen näringsbrist då jag gått ner 10 kg på en månad det är för mycket för fort sa dom och jag skulle äta lite mer och röra mig lite mindre :(
Bra att du ska träffa gyn! Får man fråga vad denna hastiga viktnedgång kommer sig?
/Christine
Jag har ändrat kosten från att äta ett stort mål om dagen till massor små och ökat motionen med längre promenader samt slutat med mina neuroleptika (zyprexa) då gick dey fortare än jag trodde !
Ja zyprexa är bra medicin men hemska biverkningar! Jag tar zyprexa efter förlossningspsykos och väger lika mycket nu som när jag var höggravid:-( verkar som den påverkar. ämnesomsättningen för jag äter som vanligt, dvs frukost lunch middag med något mellanmål ibland. Har försökt sluta flera gånger men då sover jag så extremt litet att jag fort blir sämre! Lycka till!
Jag blev sämre första två veckorna med mardrömmar och hallucinationer trotts att jag även hade abilify under utsättningen men nu är jag utan båda och försöker sätta ut venlafaxine är nere på 37, 5mg varannan dag men tar jag inte den lilla tabletten så mår jag dåligt.
Vad är det för tablett? Jag ska till läkare i slutet av veckan för de måste hitta på något annat, zyprexan är som sagt bra men hemsk på samma gång!
Abilify är neuroleptika men är lite mer viktneutral än zyprexa, i kombo med xyprexa och abilify brukar viltökningen stanna av och man kan gå ner i vokt typ som att abilify motverkar zyprexans viktuppgång, jag blev åven myyyycket stabilare i mitt humör och mående och mina hallucinationer och paranpida tankar försvann (bipolär ospecifierad typ) Vrnlafaxine är en antidepp snri och ett rent helsike att sluta med !
Ok. Jag har inga hallucinationer. Men det kommer om jag inte sover….. Tar endast 2,5 mg zyprexa nu, så vi får se…. Lycka till i önskan om att bli gravid! Min lille prins är 16 månader nu.
Jag trappade ut från 20 mg velotab. Åh vad mysigt :) längtar så efter bebis !